Toon posts:

de 19" LG F900P CRT-monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het nieuwe topmodel CRT-monitor van LG electronics, de F900P _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/splash39/f900p.jpg

Omdat er op heel internet geen fatsoenlijke bronnen over te vinden zijn, open ik hier een topic over. Persoonlijke ervaringen en vergelijkingen met andere monitoren kunnen hier terecht. Ik ben met name geinteresseerd in verbeteringen van de Flatron-technologie ten opzichte van zijn voorganger en de beeldkwaliteit in het algemeen. Hoe staat deze monitor tov zijn directe concurrenten (Iiyama HM903DT) ?

De specs van de LG :
- Tube Type: Flatron
- Size: 19” (18.0” V.I.S.)
- Pitch: 0.24 mm Stripe
- Mask Type: Flat Tension Mask
- Focus: Dynamic
- Surface Treatment: W-ARAS Coating
- Visual Area: 366 x 275 mm
- Max. Resolution: 2048 x 1536 @ 69 Hz
- H-Frequency: 30 ~ 111 KHz
- V-Frequency: 50 ~ 160 Hz

• jakobian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:24
Ik heb deze mooie monitor nu ook een aantal weken. En hij is fijn. Het beeld is heerlijk scherp. Veel werken met tekst is heerlijk met deze monitor. En op 1600x1200 gamen is ook perfect. Een puntje van kritiek dat ik heb is dat deze monitor wel minder lichtopbrengst heeft dan mijn vorige (veel goedkopere) monitor. Maar echt last heb ik er nu niet meer van. Prima monitor.

Oja,
Ik had bij de aflevering van mijn monitor nog wel problemen. De meegeleverde vga-kabel wou met geen mogelijkheid werken. Hij gaf geen enkel signaal door. LG opgebeld, en ze hebben mij een vervangende kabel opgestuurd (netjes).
Enige verschil tussen beide kabels is dat pin 9 van de orginele kabel er wel in zat. (Heb ik zelf nog nooit eerder gezien) En bij de vervangende kabel niet.

Vetterdetet

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:03

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik ben ook wel geinteresseerd in de prestaties van dit ding, want ik zit nog steeds met die gare 21inch van CTX(refurbished) die ik om wil ruilen voor of de iiyama hm903DT of de LG F900P die een stuk goedkoper is.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

hoezo nieuw???? :?

het is maar dat me geforce geen dvi heeft anders had ik deze al lang gehad.
ik heb nu nog het oude topmodel. de 995FT Plus.. ( o nee. het 1er beste). als deze

deze kost nu net zo duur als de mijne koste .

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 21:13 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DVI heb je weinig aan met deze monitor hoor :)

Video Connector: 15-Pin D-Sub/5 BNC (bron)

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:03

icecoolsniper

never run from a sniper!

Uhh DVI was toch alleen voor TFTjes??

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

ja. maar ik bedoel als 2e monitor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee waarom deze monitor ongeveer 75 euro onder de Iiyama HM903DT ligt, terwijl zijn voorganger de LG 915ft+ in de zelfde prijsklasse zit?

Verwijderd

Ik heb van deze monitor een dual monitor setup...

Het bevalt me prima, wel 3 x moeten omruilen voordat alles tip-top in orde was...

Waren wat problemen met de kleuren, dode pixels en uiteindelijk iets wat scheef was etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 14:37:
Ik heb van deze monitor een dual monitor setup...

Het bevalt me prima, wel 3 x moeten omruilen voordat alles tip-top in orde was...

Waren wat problemen met de kleuren, dode pixels en uiteindelijk iets wat scheef was etc.
dode pixelels een crt?? kan dat ook al?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 15:45:
[...]

dode pixelels een crt?? kan dat ook al?
Ja blijkbaar wel :'(
Pagina: 1