Toon posts:

[WIN98]Stationsaanduiding is ongeldig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen, ik heb weer een probleempje met een computer.

Het gaat om een Compac DeskPro :(
CPU: Celeron 600 MHZ
128 mb geheugen
10 gig matrox hdd
1 dvd spelen en een plextor brander.

Zoals jullie hebben gemerkt heeft het gisteren aardig geomweerd, vandaar dat mijn vriendin alle stekkers eruit heeft gehaald, ook dus muis e.d.

Nu wil ik de computer dus weer opstarten, alles goed aangesloten enzo, maar nu krijg ik na 2 sec van het Windows 98 SE bootloge een foutmelding.

De staionsaanduiding is ongeldig.
Druk op een toets om door te gaan.

Als ik dan de laaste regel kies, start ik de computer opnieuw op, en krijg ik weer dezelfde foumelding :/.

Ik heb de search in het forum al gebruikt, maar dat gaat alleen als de O.S van de hdd weg is, of als je hem wilt verwijderen, en ik zou graag dus de O.S. erop willen laten staan.

Ik heb geprobeert om de rescue disk van Partition magic te gebruiken, maar die wou dus ook niet opstarten, en met FDISK leek alles goed te staan.

Iemand ideeen hoe ik dit probleem kan verhelpen?, of moet ik toch echt een schone installatie doen?

Verwijderd

Stond je PC aan toen je vriendin de stekker eruit trok (letterlijk)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kan je wel in veilige modus opstarten? (voor het logo op F8 rammen)

- Wat staat er in C:\autoexec.bat ?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de computer stond niet aan toen zij de stekkers eruit trok, de computer stond al uit.

Ik kan wel in veilige modus opstarten.

Wat er in C:\autoexec.bat kan ik zo niet zien, want ik zit nu op een andere computer.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk ff in je BIOS. Dikke kans dat daar het e.e.a. naar de defaults terug is gegaan. Dat verschijnsel zie ik ook bij de PC van mijn zusje...die houdt geen BIOS-instellingen vast als de stroom er af gaat....heel irritant

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik de bios dan gewoon naar default in moeten stellen?

Het is overigens ook weer zo'n compaq bios...
Pagina: 1