Toon posts:

Mobo probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb mij zojuist geregistreerd en heb de search gebruikt maar ik heb geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Ik zit namelijk met het volgende probleem.

Ik heb vanmiddag een ASROCK k7VT2 moederbord gekocht, evenals een amd xp2000+, een processor, een dvd-speler en monitor.
Nou heb ik alles netjes ingebouwd maar zodra ik de pc aanzet, gebeurt er totaal niets. Ik hoor wel de harddisk even ratelen maar dit stopt ook vrij snel. Dan gebeurt er gewoon helemaal niets meer.

Ik krijg geen beeld of wat dan ook.
Dit is mijn "nieuwe" systeem:

ASRock K7VT2
AMD XP2000+
256 MB DDR (PC 2100U) van het merk Dane Elec
GeForce 4 TI 4600 128 MB
120 GB harddisk enz enz

De overige onderdelen (ook de harddisk) zouden geen problemen moeten kunnen veroorzaken voor het starten van de pc.

Ik heb zelf de volgende dingen geprobeerd:

1) Gekeken of de monitor het wel op een andere pc deed; werkte
2) Gekeken of een andere (oud ATI 8 MB AGP) videokaart wel werkte; nog geen beeld
3) Het geheugen verwisseld en er oude 133 MHZ geheugen in gestopt; nog geen teken van leven
4) De hd en dvd-speler + brander losgekoppeld; nog geen reactie

Ik zou dus echt niet weten waar het aan zou kunnen liggen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en dat ik jullie zo goed mogelijk heb geinformeerd over het probleem.

Alvast bedankt.

PsykoMaN

Verwijderd

Heb je niet toevallig een andere proc tot je beschikking? Kun je die ook nog testen.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Aangeleverde dode proc's komen wel eens voor, check dat eens ja.
Verder een pluim voor een net geregistreerde user :) De search gebruikt én de dingen die je geprobeert hebt op een rijtje gezet...dat vergeten er veel :) enne..Welkom @ GoT :)

[ Voor 7% gewijzigd door Peedy op 03-05-2003 17:41 ]

Verwijderd

Weet je zeker dat alles goed vast zit? Misschien dat je proc beschadigt of kapot is, zet dan een andere proc en kijk of het dan wel opstart. Reset je BIOS eens en kijk of tie opstart.

Welkom @ GoT btw, in de search heb ik aardig 'wat' kunnen vinden. http://search.gathering.t...D=7&data%5Bsearch%5D=Zoek

Verwijderd

euh heb je je mobo wel goed ingebouwd, dus de afstandhouderstjes ertussen enzo.
want het zou ook kortsluiting kunnen zijn.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
heb je je ledjes en switches wel goed aangesloten. PC speaker is ook belangrijk zo kun je horen wat er mis is met je comp. de harddisk begint wel te ratelen dus de powerswitch is goed aangesloten, gaat je cpu fan ook draaien ?. eerst even alles dubbelchecken (haal desnoods alles weer even uit elkaar)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Brakke voeding mogelijk, kun je een andere proberen?

Heb je alle tips uit Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen ook al geprobeerd :?

Je zegt dat de HD even ratelt en daarna niets meer, draait je cpu/voedingsfan dan ook niet (meer)?

[ Voor 22% gewijzigd door Mentalist op 03-05-2003 18:17 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:17

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

heb je de fsb goed staan? (266, meen ik)

I have usernames older than you.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

pjottum schreef op 03 mei 2003 @ 18:21:
heb je de fsb goed staan? (266, meen ik)
Lijkt me sterk dat dat een probleem is, binnen de specs kan die plank niet hoger dan 133Mhz FSB, en die Athlon XP hoort op 133Mhz FSB te staan. Standaard kan de FSB natuurlijk op 100Mhz staan, maar dat maakt niet uit, dan is de boel alleen wat trager.

Trouwens, FSB stel je tegenwoordig normaliter in in je bios, maar TS krijgt geen beeld :z

En nee, het is geen 266Mhz, het is 133Mhz en 266Mhz effectief. Double Data Rate (DDR), marketing. DDR is wel sneller, maar alleen in theorie 2x zo snel... Mobo moet gewoon op 133Mhz ingesteld worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 03-05-2003 18:32 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04

Meneer aard

Porsche rulez!

volgens mij heb je je mobo verneukt: Hoe krijg jij in vredes naam 133 mhz sdr(ga er van uit dat er geen 133mhz ddr is) in een ddr slot douwe?

Denk dat dat het is.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Natuurlijk is er 133mhz ddr

ddr is maal 2 dus krijg je 266mhz ddr

dat zei weird nerd trouwens ook al :)

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 03-05-2003 21:40 ]

Tweakers Discord

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Meneer aard schreef op 03 May 2003 @ 21:23:
volgens mij heb je je mobo verneukt: Hoe krijg jij in vredes naam 133 mhz sdr(ga er van uit dat er geen 133mhz ddr is) in een ddr slot douwe?

Denk dat dat het is.
Wist je dat die Asrock plank zowel met SDR als DDR geheugen overweg kan? ;)

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

W3ird_N3rd schreef op 03 May 2003 @ 21:40:
[...]

Wist je dat die Asrock plank zowel met SDR als DDR geheugen overweg kan? ;)
dat wist ik niet, maar moet je dan net zoals aantal boarden van ecs jumpers omzetten? want bij ecs wat ik in een test heb gelezen moet je 80 jumpers verzetten.

Verwijderd

Meneer aard schreef op 03 May 2003 @ 21:43:
[...]

dat wist ik niet, maar moet je dan net zoals aantal boarden van ecs jumpers omzetten? want bij ecs wat ik in een test heb gelezen moet je 80 jumpers verzetten.
Onzin, bij ECS hoef je geen jummpers om te zetten, BIOS detecteert dit zelf(logisch ook)

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 22:06:
[...]

Onzin, bij ECS hoef je geen jummpers om te zetten, BIOS detecteert dit zelf(logisch ook)
zal het wel zoeken was in de CT geweest. Zal je wel die stukken mailen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Meneer aard schreef op 03 May 2003 @ 21:43:
[...]

er zijn idd borden van ecs waar wel iets van 80 jumpers op zitten, allemaal op een rij. maar die zijn volgens mij niet bedoeld voor de eindgebruiker om daar mee te gaan lopen pielen. ik heb hier een ecs i845d bordje en daarop zit inderdaad die hele rij jumpers, maar er zit een aparte jumper heel ergens anders voor de sdr / ddr selectie.

by the way, op een k7vt2 van asrock hoef je geen jumpers te gebruiken voor sdr / ddr.

[ Voor 7% gewijzigd door smvs op 04-05-2003 22:22 ]

Pagina: 1