Fan op GeForce 2 heeft het nog nooit gedaan

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Ik was gisteren en vandaag in mijn PC wezen prutsen, en terloops viel me op dat de fan op mijn GeForce2 kaart niet draaide.
Uit nader onderzoek bleek zelfs, dat hij nog nooit gedraaid heeft (helemaal schoon, totaal geen slijtage aan de vinnen etc). Op zich is dat niet zo'n probleem, alleen gaat het overclocken niet zo lekker met die kaart. Ik weet dus nu waarom.
De fan is wel aangesloten. Kan het zijn dat-ie pas gaat draaien als je een 3D-applicatie opstart, dat lijkt mij niet, aangezien de GPU enorm heet wordt? Wie weet hier meer van?
In de search gaat het alleen over fans die kapot (zijn ge-)gaan. Die van mij heeft het nog nooit gedaan ;(.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan hem met je hand wel draaien (dat ie niet vast zit ofzo)? En sluit hem anders eens direct op de voeding aan (dus niet op de videokaart zelf). Als ie het dan nog niet doet is de fan gewoon altijd al kapot geweest, makkelijkste oplossing is dan even een nieuwe halen :)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Hij zit niet vast, maar direct op de voeding aansluiten wordt moeilijk denk ik, want het snoertje is vrij kort. Ik zal eens even wat proberen :).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Kan je hem er niet afpeuteren ofzo ?
Kun je er anders ook meteen andere cooler opzetten als je wilt gaan overclocken :)

Verwijderd

een nieuwe fan kost ~10 euro ofzo man , ik zou als ik jou was een el cheapo cpu koeler van 15 euro halen en die eronder modden als je dan toch wilt overclocken.

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Mx-KAEY

Mx-KÆY

waarom dat?

als je nou die passieve cooler van zalman neemt voor 5 euro's! ben je EN goedkoper uit EN het is vetter :)!!

edit: link: http://www.zalman.co.kr/usa/product/nb32j.htm

[ Voor 26% gewijzigd door Mx-KAEY op 03-05-2003 19:49 ]

-- Mx-Generætion --

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

euhhh, zo'n zalman koeler is dus niet bedoelt voor je videokaart, maar voor je northbridge. Als je de videokaart koeler neemt van zalman, hp-80a, ben je 24 euro kwijt ->
http://www.tweakers.net/pricewatch/45664

Verwijderd

je hebt een geforce 2, bespaar je et geld van allemaal nieuwe sjit erop kopen en modden; de gf2 is toch bijna niet overclockbaar (tenminste niet echt merkbaar in 3dmark). Koop gewoon een ati radeon 9500 PCB 9700 en mod em ... vervolgens overklok je m nog eens ff naar 305/300 (core/mem) en voila, ineens draait de wereld weer soepel :P

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hmm.. alle mogelijke oplossingen zijn nu wel gegeven, en aangezien het topic verder nergens op uitloopt (behalve offtopic gedoe): dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.