Toon posts:

USB kabelmodem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tjo,

Ik heb een probleem, het lukt mij niet om via mijn router verbinding te maken met mijn modem. Router en modem zijn verbonden aan elkaar met een utp kabeltje. Als ik wil inloggen op internet dan kan dat, alleen voert de computer dat uit via de usb aansluiting, terwijl hij dit via de router moet doen. Ik kan ook nergens in de setup van de router hier wat aanpassen. Zie ik iets misschien over het hoofd?

greetz

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Op een motorola modem (die gebruik je neem ik aan?) kun je niet USB & UTP aangesloten hebben. Maar 1 verbinding kan gebruikt worden tegelijkertijd.

Verwijderd

Heb je voorheen een internet-verbinding gehad via een USB-modem? Het kan zo zijn dat de internet-verbinding dan nog standaard via de USB poort loopt, en niet via je netwerk-kaart. Windows XP heeft een handige wizard om je verbinding opnieuw in te stellen, of je past je verbinding-adapter aan. Dit doe je beide in: Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen. Heb je geen Windows XP-bak, laat het dan even weten

Verwijderd

Topicstarter
Ja internet verloopt altijd via een usb modem. Ik wil alleen dat de router verbinding gaat maken met het internet. Maar hier is het probleem al, ik moet ingelogd zijn op internet wil ik in de setup komen van de router. Op de een of andere manier lukt het dan nog steeds niet om de verbinding tot stand te krijgen.

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Als het een motorola modem is kun je deze instellen als je in je browser het ip 192.168.100.1 van de modem inklopt.
Op zo'n modem kan je maar een poort gebruiken usb of utp.

PGEQRZEM

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen motorola modem. Ik ben aangesloten bij Kabelfoon. En ik heb een variabel ip-adres...

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:32
dat maakt geen drol uit, zolang je maar een login naam en eventueel paswoord of ID nummer hebt... maar als je Modem alleen usb is... is het neit mogelijk hem via een utp router aan te sluiten... kabelfoon is adsl neem ik aan..... schaf een adsl router aan en je probleem is opgelost

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:29

Sa1

kabelfoon is naar mijn weten kabel, en meen dat het niet zo barre connex is..

Verwijderd

wat meer info is wel handig:

Hoe heb je alles nu aangesloten dan? (zit er een usb kabel tussen je modem en pc??)
Wat voor modem? (alleen usb, of ook een ethernetaansluiting)
Wat voor router?

misschien kan iemand je dan helpen

edit:
ok, iets beter lezen helpt misschien.

haal iig als er ergens een usb kabel zit deze weg.
utp kabel tussen router en pc (als deze er nog niet is)
verwijder je oude verbinding.
stel je netwerkkaart in op DHCP
reset de router en vernieuw je ipadres (start => uitvoeren: "ipconfig /renew" (voor xp, "winipcfg /renew" voor 98 & me)

probeer dan naar de instellingen van de router te gaan en stel alles in zoals het moet volgens handleiding (had je die als 's bekeken??))

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 19:09 ]

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:05
Kabelfoon is niet altijd even best geweest nee...

Maar Als jij een docis modem (blauw/zilver) hebt van de kabelfoon,
kan je gewoon een utp kabeltje aansluiten van het
moden naar de router.
En heb je niks te maken met die usb.

En ik volgens mij hoef je helemaal niet ingelogd zijn op
internet om in je router te komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Valkje op 04-05-2003 20:47 ]

Verwijderd

Valkje schreef op 03 May 2003 @ 19:10:
En ik volgens mij hoef je helemaal niet ingelogd zijn op
internet om in je router te komen.
Zonder in te loggen zal ie wel geen ip geldig hebben waarmee ie de pagina kan bekijken van zijn router

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan die usb kabel niet weghalen. Dan kom ik niet meer in het setup menu van mijn router omdat ik daarmee internet verbinding nodig heb. Kabelfoon is trouwens kabel.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04

SED

Dat USB modem heeft toch helemaal geen utp aansluitng? Daar zit toch de telefoon(isdn) aansluiting?

isdn----->usbmodem----->PC en daar kun je natuurlijk je router achter zetten. (leuk voor andere computers)

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Maar dit werkt niet:

PC ---->>> USB Modem ---->>> Router ---->>>Internet

Je USB-modem probeert internet verbinding te maken, maar omdat de router niet als gateway staat ingesteld, zal dit nooit lukken, een router werkt standaard namelijk lokaal, en gaat niet het internet op, je hebt niet voor niks dat kabelmodem! Je bent dus genoodzaakt om je router direct aan je PC te koppelen. Alleen op die manier krijg je toegang tot je router.

Zorg ervoor dat je je router dan via een UTP kabel koppelt aan je Kabelmodem. Mijn kabelmodem, een Com21, ondersteunt zowel UTP als USB, dus ik ga er maar vanuit dat de jouwe ook beide ondersteunt. Vervolgens zorg je er gewoon voor dat je kabelmodem is aangesloten op het internet. Dit heeft als het goed is de monteur voor je gedaan ;).

Als je nou een kabelmodem hebt die géén UTP ondersteunt, dan heb ik geen idee hoe je verder moet........

Verwijderd

Trouwens, waarom zet je er een router tussen? Je hebt toch maar 1 PC?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 01:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik wil graag 2 pc's aan elkaar sluiten. Ik wil dat als de hoofdcomputer uit staat (dus de computer waar de router op aangesloten is) ook op de andere pc internet beschikbaar is.
Het is in feite zoals jordy zei:
PC ---->>> Router ---->>> USB Modem ---->>>Internet
Alleen de router moet nu gaan zoeken naar die usb modem die op de router is aangesloten via een utp kabel...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 00:24:
Maar dit werkt niet:

PC ---->>> USB Modem ---->>> Router ---->>>Internet

[knip][knip]

Als je nou een kabelmodem hebt die géén UTP ondersteunt, dan heb ik geen idee hoe je verder moet........
Wellicht kan hij gebruik maken van zo'n UTP -> USB bridge. :)
Dat lijkt me eigenlijk het laaste. Maarjah, ik raak echt in de war van die setup. Magoed..

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp er ook geen hol meer van :-(

Verwijderd

Je hebt als 't goed is een terayon kabelmodem, dat zowel een USB als Ethernet (utp) aansluiting heeft. Je router heeft waarschijnlijk alleen een utp aansluiting, dus die moet je gebruiken.

Sluit het als volgt aan: Internet - Modem - Router - PC
Er zitten dus utp kabels tussen het modem en de router en tussen de router en de pc. Er moet nergens een usb kabel zitten.

Dan ga je naar Start => Configuratiescherm => Netwerk- en Internet-verbindingen => Netwerkverbindingen

Haal hier alle verbindingen weg behalve Lan-verbinding (die kan ook niet weg)

Rechtermuisknop op Lan-verbinding (waar je router aan hangt) => eigenschappen
Dan ga je naar de eigenschappen van het Internet protocol (TCP/IP), daar stel je in:
- Automatisch een ip-adres laten toewijzen
- Automatisch een dns-server adres laten toewijzen

Klik een paar keer op OK tot je weer bij je netwerkverbindingen bent.
Rechtermuisknop op Lan-verbinding => Herstellen

Je hebt nu als 't goed is een 192.168.xxx.xxx adres.
Nu kun je ook weer bij de instellingen van je router komen, stel alles in zoals het moet zijn, en dan kun je als 't goed is internetten.

Verwijderd

Oke, we gaan het nog een keer proberen....

Even wat vragen:
1. Wat voor kabelmodem heb je? Ondersteunt deze UTP?
2. Branden de lampjes op je router/switch zoals ze horen te branden volgens je handleiding?

Nog even alles duidelijk maken......
Maak je netwerk zo:

----INTERNET-->--KABELMODEM-->--ROUTER/SWITCH----PC's (apart aangesloten)

Zodra je dit gedaan hebt ga je naar DOS (op je hoofdcomputer) en tik je de volgende commando's in:
ipconfig /release
als je dan ipconfig intikt is het IP-adres 0.0.0.0.
en vervolgens tik je in:
ipconfig /renew
tik nu even in: ipconfig en als het goed is je ip-adres nu 192.xxx.x.xxx

Dan moet echt alles werken. Dan is de verbinding met je router gemaakt. Het enige wat dan nog rest is je router instellen, in de setup. Als het goed is kan je al het bovenstaande in de handleiding vinden!

Als je setup van je router ingesteld is kan je internetten........ :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 18:11 ]

Verwijderd

Vordert het Jaguar?

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:05
waarschijnlijk kan hij nu helamaal niet meer op internet komen :+

Verwijderd

Waarschijnlijk na ipconfig /release vergeten wat hij daarna moest doen :D 8)7 >:) LOL

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 22:11 ]

Pagina: 1