Toon posts:

[hd]wel RMA of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ibm gxp120 60gig drive . Toen ik het kocht was het razend snel en nu doet het raar . IK heb het in 2 mobos geprobeerd en 3 andere pc's en nog steeds en die ding scoort telkens laag.Dat ding doet gewoon vet raar . Een keer is het snel de andere keer niet.Eve een benchmarkje hier.HEt maakt ook raare geluid net als " tik tik" ik hoor dat telkens als ik groote files net als movies copier.Ik deed de IBM fitnes test en alles ziet er goed uit :?.

Kan ik RMA claimen of niet ? want het ding werkt langzaam en maakt veel geluid(niet aleen tik tik maar ook lawaai)

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Bedoel je met lawaai een continu lawaai, net of de motor van de HD niet helemaal lekker meer is? Als dat zo is kan je er wel een nieuwe voor krijgen (ik heb er iig een nieuwe voor gehad)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 10:41
Gewoon even naar HGST mailen, die kunnen je wel uitleggen hoe het verder zit.
Waarschijnlijk gaat ie binnenkort de geest geven als ik me dat " tik tik " geluid goed herinner :/
Ik kreeg bij een van mijn defecte drives binnen 2 dagen mail terug, en binnen 4 dagen stond iemand van de UPS aan de deur om hem op te halen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Delta2 op 03-05-2003 17:16 ]

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Voor RMA moet je iig de error code van de Drive Fitness Test laten zien, dus als de DFT zegt dat alles ok is, dan wordt het moeilijk. Maar aan het geluid te horen zal hij het vroeg of laat alsnog begeven, dus misschienkan je hem naar de winkel brengen waar je hem gekocht hebt. Over het algemeen doen ze daar wat minder moeilijk en het is wat beter dan twee weken je hd op te sturen om vervolgens te horen dat je geen nieuwe krijgt :)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ubermaestro schreef op 03 May 2003 @ 17:16:
Voor RMA moet je iig de error code van de Drive Fitness Test laten zien, dus als de DFT zegt dat alles ok is, dan wordt het moeilijk. Maar aan het geluid te horen zal hij het vroeg of laat alsnog begeven, dus misschienkan je hem naar de winkel brengen waar je hem gekocht hebt. Over het algemeen doen ze daar wat minder moeilijk en het is wat beter dan twee weken je hd op te sturen om vervolgens te horen dat je geen nieuwe krijgt :)
Nope, ik heb nog nooit die Drive Fitness Test gedaan en al 4-5x RMA bij IBM. Is misschien handig, maar zkr niet nodig.
Als ie geluid maakt enzo gewoon terugsturen en na een tijdje valt er wel een nieuwe in de bus ;)

Verwijderd

bij die tools zit ook en progje om wat instelling te veranderen aan de werking van de schijf.
geluidsreductie enzo doorvoersnelheden en nog wat dingen ga daar eens mee spelen en kijk wat er gebeurt.
en dat tikken hoeft niet schadelijk te zijn, mijn ibm 40 gig schijf deed dat ook en jaar geleden en die heb ik nog steeds perfect werkend in mijn systeem zitten
Pagina: 1