Toon posts:

Adatec scsi 39160 64 pci=> beste mobo..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi lads,

Ik ga een server bouwen, zijn werk: van een aantal workstations (avid beeldbewerking) video centraal opslaan /delen. nu ben ik op zoek naar een moederboard dat een 64 bits pci slot heeft aangezien ik een adaptec 39160 scsi kaart plaats, zijn deze alleen verkrijgbaar bij de i840 chipsets? en welke is het beste volgens jullie?!! ik dacht aan de Super Micro moederborden. tips?

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 10:56
De 39160 werkt ook op een 32-bits PCI slot hoor. Voor 64bits moet je echt naar de servermobo's gaan kijken (ServerWorks?)

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Topicstarter
hoe bevalt jouw scsi?

Verwijderd

Kan je niet beter een SCSI RAID kaart kopen. Voor 1600 piek heb je een Adaptec 2100s met 32 MB, 32 bit 160MB/s, hang er 2x Quantum Atlas 10K II aan en dan stripen of Raid 5 als je ook nog om veiligheid geeft, maar dan moet je minimaal 3 schijfen hebben.

Laat ff weten hoe je systeem draait als je het klaar hebt :P

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 10:56
Op donderdag 23 november 2000 00:10 schreef joostenf het volgende:
hoe bevalt jouw scsi?
Mijn SCSI bevalt perfect. Ik heb al tijden geen IDE harddisk meer in mijn PC gehad. Inderdaad worden de IDE schijven ook steeds beter, maar scsi blijft vooroplopen (15krpm, <5ms access). Mijn vorige PC (met Asus P2B-DS) heb ik laatst verkocht en de huidige eigenaar heeft er ipv SCSI schijven IDE schijven inhangen. Het verschil is echt fenomenaal. Windows voelt bij mij zoveel soepeler aan.
Het is wat duurder, maar je hebt er veel plezier van.
De enige reden dat ik nog ooit IDE in mijn bak hang is als ik goedkope dumpruimte wil hebben, maar ik zal altijd vanaf SCSI blijven booten.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur