Toon posts:

[Outlook Express] Blokkeert bij openen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik Outlook Express open krijg ik het beginscherm te zien maar kan ik er niets aanklikken. Het enige wat er op zit is sluiten vanuit de Task Manager.

Ik ken de oorzaak van het probleem maar weet niet hoe het op te lossen valt. Het probleem is het volgende: Gisteren heb ik de Outlook-balk vervangen door de Outlook-mappenlijst, daarin heb je volgende indeling: Outlook Express - Lokale mappen - Postvak In. Als de optie 'Bij opstarten naar Postvak In gaan' aangevinkt is, is er geen probleem, maar wanneer dit niet zo is wordt het geopend in de map 'Outlook Express' (zie screenshot). Probeer het niet zelf, want je hebt de kans dat je hetzelfde probleem krijgt, ik denk dat het een bug is.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/dvdvdh/OE.JPG
Ik weet niet waarom je het screenshot niet kan zien: mag een linkje naar Geocities niet?
Hier de url: http://www.geocities.com/dvdvdh/OE.JPG
(copy/paste het naar een nieuw window)

OE kan je niet apart downloaden, het is ingebakken in Windows. Vanop de installatie-cdrom kan ik het ook niet herstellen; het wordt geherinstalleerd maar het probleem blijft. Het bestand outlook.ost (met de OE-configuratie) vind ik niet, dus dat even proberen te verwijderen kan ik niet proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, per ongeluk dubbelpost ipv edit...

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een push. Echt niemand die een oplossing weet?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

naja ik weet niet wat jij onder blokkeren verstaat maar bij mij loopt Outlook Express ook nie helemaal lekker.. aangezien je screenshotje niet doet kan ik dus nie zien of het het zelfde is. maar hier moei gewoon ff w88 en dan doet ie wel. BTW welk OS en welke versie van OE is het? Post dan direct ook ff wat specs van je sys. :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
RamShackle schreef op 04 mei 2003 @ 17:35:
naja ik weet niet wat jij onder blokkeren verstaat maar bij mij loopt Outlook Express ook nie helemaal lekker.. aangezien je screenshotje niet doet kan ik dus nie zien of het het zelfde is. maar hier moei gewoon ff w88 en dan doet ie wel. BTW welk OS en welke versie van OE is het? Post dan direct ook ff wat specs van je sys. :)
Bij het opstarten zie ik het OE-window met in de status-bar de message 'Bezig met verbinding maken' en kan niets meer aanklikken, ook de sluitknop niet. De boodschap 'deze toepassing reageert niet' krijg ik niet. Het enige wat er op zit is het te sluiten met de task manager. Daar staat bij het proces 'msimn.exe' (OE-proces) geen cpu-activiteit een een geheugengebruik van 16 MB.

Met de internetverbinding is niets verkeerd; browser, Outlook (Office), p2p-programma's,... werken allemaal prima.

Als je de link naar het plaatje kopieert en plakt in een nieuw venster kan je het screenshot zien.

Verdere systeemspec's: WinXP Pro NL + SP1, laatste versie van Outlook Express, met alle updates na SP1 geïnstalleerd. Zie ook signature.