Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM]Plaatsing van coolers in m'n case (my first casemod)

Pagina: 1
Acties:

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Heeft het zin om in deze case nog 2 xtra coolers in te modden:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gsm4u/grafisch/Mijn%20Computer/Mijn%20Computer%20001.jpg

Hier heb ik nog plaats voor die 2 coolers.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gsm4u/grafisch/Mijn%20Computer/Mijn%20Computer%20008.jpg

Zo ziet de case er van de voorkant uit.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gsm4u/grafisch/Mijn%20Computer/Mijn%20Computer%20010.jpg

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Als je het goed doet heeft het wel zin ja, beetje lucht afzuigen van de cpu kan nooit kwaad :)

Bedenk wel dat dat extra geluid betekent. Wellicht is het dan handig om ze op 5 of 7 volt te zetten of iets regelbaars er tussen te zetten :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

zo te zien zit er al een case fan in.
mischien is het dan een idee om (als je er 3 neemt) een baybus te nemen (frontje aan de voorkant waarmee je de snelheden kunt regelen v.d. fan`s)

• Brickman

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Verwijderd

ik weet niet of je temps goed zitten maar met een AMD oem cooler zit je eeker niet goed . Dus ik raad je zeker om die vans te installen

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 15:35:
ik weet niet of je temps goed zitten maar met een AMD oem cooler zit je eeker niet goed . Dus ik raad je zeker om die vans te installen
Er AMD geeft je heus geen cooler die je CPU vermoord, dus dien is opzich gewoon goed, je kan er een Blauledfan voor in de plaats zetten, staat wat mooier, ik denk dat je koelers genoeg hebt, ik denk dat je ff de voorkant wat strakker moet maken (Stealth o.i.d)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34
Nou ja, modden? 8 schroefjes vastdraaien :P :>
Ik weet niet wat je case en processor temperaturen nu zijn, maar vaak is het wel zinvol.

Wat ik dan zeker zou doen is die 'lamellen' of wat het zijn, weghalen en een paar fatsoenlijke fanguards gebruiken. Die laatste zitten minder in de weg zodar je cooler effectiever zijn, en zorgen voor minder lawaai omdat de lucht er makkelijker doorheen kan.

Ook kun je rubbertjes tussen de fan de kast en de fanguard doen zodat de kast minder resoneerd

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Brickman
Ik ben ook van plan om een nieuwe CPU-cooler te kopen (een Cooler Master CP5-7JDIB-0L).
Dit is de temperatuur nu en de voltages Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gsm4u/grafisch/Digidoc.jpg

• Brickman
Illegal_Alien schreef op 03 mei 2003 @ 15:39:
[...]

Er AMD geeft je heus geen cooler die je CPU vermoord, dus dien is opzich gewoon goed, je kan er een Blauledfan voor in de plaats zetten, staat wat mooier, ik denk dat je koelers genoeg hebt, ik denk dat je ff de voorkant wat strakker moet maken (Stealth o.i.d)
Wat bedoel je daar mee?

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
heb dezelfde kast - ik heb op die plek 2 coolers geplaatst en het maakt absoluut niet uit !

edit: stealth : Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/case2.jpg

ik 'druk' op de 5.25" plaat en de DVD gaat open; ditto voor de brander. De floppy zit ook achter de 3.5" plaatje...

[ Voor 51% gewijzigd door SileX op 03-05-2003 15:57 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23
Aan je temps te zien (58 graden en 35 graden) zou ik die 2 casefans inderdaad maar wel plaatsen :)

Dat brengt wel geluid met zich mee. Maar ja. Ik heb het ook. Ik vind het eigenlijk wel lijp staan zo'n opstijgend vliegtuig :P

zonder casefan zijn met temps: 50 graden proc......... 30 graden case
met casefan: 40 graden proc ......... 23 case

Scheelt dus wel veel (bij mij dan ;) )

• Brickman
En hoe maak je die stealth dingen?

Verwijderd

Brickman schreef op 03 mei 2003 @ 16:22:
En hoe maak je die stealth dingen?
search vraagje.

Wat heb je eigenlijk aangevangen met je 5.25" drives?? die steken zo ver over aan de zijkant. of zie ik dat een beetje verkeerd?

• Brickman
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 16:34:
[...]

search vraagje.

Wat heb je eigenlijk aangevangen met je 5.25" drives?? die steken zo ver over aan de zijkant. of zie ik dat een beetje verkeerd?
Dat lijkt maar zo.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gsm4u/grafisch/Mijn%20Computer/Mijn%20Computer%20010.jpg

Die cd-rom en die usb, firewire, ... komen toch buiten de rand van je 5.25" drives 8)7 of is dat de bedoeling?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 18:09 ]

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 00:36

Mx-KAEY

Mx-KÆY

nou als je goed kijkt die "randen" die zijn zwart dus dat hoort zo...

ik zout ook stealthen ik vinnet persoonlijk geen gezicht!

ennet is altijd mooi omj extra fans (blue color led om wel te verstaan) erin te flikkeren met een mooie rhebbus aan de voorkant... die van zalman! DOEN DOENDOEN:)

-- Mx-Generætion --

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59

sapphire

Die-hard pruts0r

Brickman schreef op 03 May 2003 @ 15:46:
Ik ben ook van plan om een nieuwe CPU-cooler te kopen (een Cooler Master CP5-7JDIB-0L).
Dit is de temperatuur nu en de voltages [afbeelding]
ik heb de coolermaster dp5-7jd1b (bijna hetzelfde), maar dat ding scheelt echt maar een paar graden met de AMD oem koeler. (van 53 stresed naar 48 stressed)
Kijk liever voor een goeie Thermaltake ofzo

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 03-05-2003 18:36 ]

Gabriël AM5

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Flappie schreef op 03 mei 2003 @ 16:20:
Aan je temps te zien (58 graden en 35 graden) zou ik die 2 casefans inderdaad maar wel plaatsen :)

Dat brengt wel geluid met zich mee. Maar ja. Ik heb het ook. Ik vind het eigenlijk wel lijp staan zo'n opstijgend vliegtuig :P
58 graden is niks mis mee toch, specs laten 90 toe dacht ik. Als je alleen maar meer herrie krijgt door die extra fans zou ik 't niet doen, echter, met een lagere temp in je kast kan je cpu-fan misschien wel weer langzamer draaien (en dus minder geluid) zonder warmer te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door ColdSTone|IA op 03-05-2003 18:46 ]

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11 14:35
58 graden lijkt me toch wel wat heet hoor...is de airflow wel oke???en anders zou ik echt lekker die blazers erbij zetten!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-11 09:10
cheapo kast...ik ken ze :S hij is wel zo wankel dat het er aan alle kanten doorheen waait.. dus airflow genoeg ja

• Brickman
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 18:09:
[afbeelding]

Die cd-rom en die usb, firewire, ... komen toch buiten de rand van je 5.25" drives 8)7 of is dat de bedoeling?
Er zit een schuine rand aan de zijkante van de 5.25" bay. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Brickman op 03-05-2003 19:10 ]

Verwijderd

Nevie schreef op 03 mei 2003 @ 18:42:
58 graden lijkt me toch wel wat heet hoor...is de airflow wel oke???en anders zou ik echt lekker die blazers erbij zetten!
Ja, met 1,6VCORE, maar ja als je je "thunderbird" niet opvoert dan hoef je ook geen "parts" te upgraden. :)
Ik zou je Alpha PAL8045 met stille Papst aanraden voor het betere OC werk, of waterkoeling natuurlijk, let wel op wat voor fan je koopt ivm herrie. :X

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 20:45 ]

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 05:11

talin

ES-MA

Brickman schreef op 03 May 2003 @ 15:30:
Heeft het zin om in deze case nog 2 xtra coolers in te modden:
[afbeelding]

Hier heb ik nog plaats voor die 2 coolers.
[afbeelding]

Zo ziet de case er van de voorkant uit.
[afbeelding]
je moet eens een bios update doen want je temp uitlezing op je inbouw gaat niet goed en je hebt de plus en min van je green led verkeerd om zitten .

p.s. wat is hier nou gemod aan deze kast :? alemaal pre-mod

[ Voor 5% gewijzigd door talin op 03-05-2003 22:49 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Brickman
talin schreef op 03 mei 2003 @ 22:48:
[...]

je moet eens een bios update doen want je temp uitlezing op je inbouw gaat niet goed en je hebt de plus en min van je green led verkeerd om zitten .

p.s. wat is hier nou gemod aan deze kast :? alemaal pre-mod
Er is nog niks gemod. Maar wat bedoel je er mee, kun je het niet ff wat beter uitleggen. _/-\o_ Hoe zie jij dat plus en min van de green led verkeerd om zitten.

Systeem specs:
- Moederboord Chaintech 7NJS Zenith
- Processor AMD Athlon XP 2200+
- Geheugen 512 MB TwinMos PC2700
- 3D MSI GF4 Ti4200 128MB
- HDD Maxtor DiamondMax 9 80GB 7200rpm 8MB cache
- Geluidskaart Creative SB live 5.1! Bulk

[ Voor 27% gewijzigd door Brickman op 04-05-2003 01:20 . Reden: Systeem specs ]

Verwijderd

Illegal_Alien schreef op 03 mei 2003 @ 15:39:
[...]

daar heb je wel gelijk in maar het houd je case temps ook niet goed of wel ?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 05:11

talin

ES-MA

Brickman schreef op 04 May 2003 @ 01:06:
[...]

Er is nog niks gemod. Maar wat bedoel je er mee, kun je het niet ff wat beter uitleggen. _/-\o_ Hoe zie jij dat plus en min van de green led verkeerd om zitten.
omdat ik laatst ook een systeem in elkaar heb gezet met datzelfde mobo .
daar kreeg ik die FF ook constant te zien en na veel zoekwerk en een bios update was dat verholpen.

je green led brand niet terwijl je systeem aanstaat dat betekend dat je plus en min verkeerd om zit
Systeem specs:
- Moederboord Chaintech 7NJS Zenith
- Processor AMD Athlon XP 2200+
- Geheugen 512 MB TwinMos PC2700
- 3D MSI GF4 Ti4200 128MB
- HDD Maxtor DiamondMax 9 80GB 7200rpm 8MB cache
- Geluidskaart Creative SB live 5.1! Bulk
waarom geen gebruik maken van dual channel memory features ?
en waarom een extra geluidskaart terwijl er 6.1 onboard zit ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 12:57
Aangezien we hier allemaal dezelfde kast hebben, zijn die twee kleine ovale dingen ledjes? Want hier brand er niks, wel alles aangesloten. Ik dacht dat die sier dingen áan de voorkant schroefjes waren dus, nu is er ééntje beschadigd, vet zacht plastic dat spul :+

• Brickman
StephanL schreef op 04 mei 2003 @ 10:35:
Aangezien we hier allemaal dezelfde kast hebben, zijn die twee kleine ovale dingen ledjes? Want hier brand er niks, wel alles aangesloten. Ik dacht dat die sier dingen áan de voorkant schroefjes waren dus, nu is er ééntje beschadigd, vet zacht plastic dat spul :+
Hij bedoeld die ledjes van Cbox2. Dat is dat frontpaneel temperatuur en 4 extra USB en 1 IEEE1394 aansluiting. 8)

• StephanL
  • Laatst online: 18-11 12:57
Brickman schreef op 04 May 2003 @ 11:00:
[...]

Hij bedoeld die ledjes van Cbox2. Dat is dat frontpaneel temperatuur en 4 extra USB en 1 IEEE1394 aansluiting. 8)
Ik heb het over de kast zelf, niet over één of andere bay :P

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Koop dan de X-dream van coolermaster, dat ding koelt als een gek.

En die 2 outtake fans die zullen hooguit 2 graden ofzo van je temps afsnoepen.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

Aan overdruk ofso heb je nix, zorg gewoon dat je koude lucht aan de onderkant in de kast blaast, en de "warme" lucht boven in de kast weer naar buiten blaast ( warme lucht stijgt :O ).

[ Voor 7% gewijzigd door t!mP op 04-05-2003 12:54 ]

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 23:09
ja idd, maar waarom niet een andere cpu fan, waar iedereen het wel mee eens is :) correct me if i am wrong :)...

ik heb een Spire Whisperrock 3 , Koelt als een beest..

AMD 2000 + @ 1.80 Ghz -= 48 Graden Stressed =-, met 5 Casefans aan 46 Graden Stressed

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• Brickman
talin schreef op 04 mei 2003 @ 10:15:
[...]

omdat ik laatst ook een systeem in elkaar heb gezet met datzelfde mobo .
daar kreeg ik die FF ook constant te zien en na veel zoekwerk en een bios update was dat verholpen.

je green led brand niet terwijl je systeem aanstaat dat betekend dat je plus en min verkeerd om zit

[...]
Ik heb het bios upgegrade naar de nieuwste versie van de datum 14-04-2003, maar nu staat er nog steeds FF. Volgens gaat dit pas weg als je DigiDoc aan hebt staan.

Moest wel naar 2 bios upgrades win XP opnieuw installeren :(.

Verwijderd

kheb precies dezelfde kast en ik heb gwoon overal waar het kon fans ingeduwd want ik had ze nog liggen, er zitten nu 7 fans in :) maar nog geen hardware :P

• Brickman
SileX schreef op 03 May 2003 @ 15:55:
heb dezelfde kast - ik heb op die plek 2 coolers geplaatst en het maakt absoluut niet uit !

edit: stealth : [afbeelding]

ik 'druk' op de 5.25" plaat en de DVD gaat open; ditto voor de brander. De floppy zit ook achter de 3.5" plaatje...
Hoe heb je dat met dat 3.5" plaatje gedaan kan der bijna niks over in de search vinden.

Verwijderd

Dat met zo'n floppy heb ik weleens gezien in een mod. Volgens mij met een soort scharniersysteempje ofzo.. :?

• Brickman
Krijg binnekort de koelers binne :D .

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Zit je 3.3 Volt lijn ook niet erg laag? 3.04V ?

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

uhm ligt dit nou ff aan mij, maar waar is de casemod?????

>Systeemspecs<

Pagina: 1