Asus laptop start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 23:37
Net een nieuwe laptop aangeschaft, de asus l3500h.

Nu zit ik met het volgende probleem. Als ik de powerknop indruk springt de pc na ongevver 3 seconden weer uit zonder dat er iets gebeurt. De batterij is opgeladen en ook de stroomkabel is goed aangesloten.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

brakke power knop? Dat is eigenlijk het enige wat ik kan verzinnen

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:58

JWO

is nog een vrij nieuwe laptop, ff garantie halen bij de winkel ?

Verwijderd

Ik zou inderdaad maar even teruggaan naar de winkel, want dit is niet normaal ;).

Wel even de powerknop checken, en toch voor de zekerheid ff kijken of de kabels goed zijn, of hij in een stopcontact zit wat goed werkt etc :).

• Grindtegel
De powerknop is een tiptoets en reageert goed als ik hem indruk. De pc springt dan ook gewoon aan, maar nog voor er iets gebeurt springt hij weer uit.

Alle kabels zitten goed aangesloten.

Vreemd, heb ik natuurlijk weer...

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Yup, snel weer terug naar de winkel :) Dit is idd niet normaal, ik blijf erbij dat er iets met je power knop nie helemaal choei is :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

issut een P4 laptop?
me buurman had namelijk ook een asus laptop en die liep steeds vast.
bleek een hitte probleem te zijn.
scheen dat alle asus p4 dingen dat probleem hadden.
Hij heeft er toen een HP laptop met een athlon xp proc voor terug gekregen.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
test hem eens zonder batterij en direct op het stroom net

Verwijderd

Maybe een tip houdt de power knop ong 5 sec ingedrukt... dat hij ondertussen al aangaat.. moet ik soms ook bij mijn Divx Bak :P

• Grindtegel
Niks werkt helaas, morgen maar even terug naar de winkel

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:30
Blijft de powerknop niet steken ?
Want dan schakeld ie na een aantal seconden weer uit.
Test maar eens op een andere pc (die atx is) door de power knop ingedrukt te houden als je hem aanzet.
Maarja, voor je hem open schroeft, als er garantie opzit zal ik daar maar gebruik van maken !

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 14:33
lange schreef op 03 mei 2003 @ 15:58:
issut een P4 laptop?
me buurman had namelijk ook een asus laptop en die liep steeds vast.
bleek een hitte probleem te zijn.
scheen dat alle asus p4 dingen dat probleem hadden.
Hij heeft er toen een HP laptop met een athlon xp proc voor terug gekregen.
Ik weet niet waar je dat gehoord hebt, maar ik zie (behalve met de B1) amper problemen met ASUS notebooks.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Wat is precies de "B1" ?

Verwijderd

B1 was inderdaad niet zo'n beste serie.. maakte veel herrie ook.. Vastlopen doet een P4 niet als ie te warm wordt. Hij wordt dan alleen langzamer. Een AMD daarintegen wordt veel heter en kan zelfs verbranden en het moederbord daarin meenemen. Dit is bij Toms Hardware getest door de coolers van de verschillende processors af te halen.
De batterij loshalen en alleen met de netspanning of alleen met de batterij proberen is een optie.

Verwijderd

als hij idd vrij nieuw is zou ik persoonlijk terug gaan naar de winkel of je moet ervan houden om zelf te kloten. :P

• bobsnl
De B1 is een typenummer van ASUS ... ASUS werkt met bijv, A1, M1, M2, L2, L3 etc .. lettercombaties geven bijv info over CPU type of chipset van het moederbord.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

idd terug gaan, of... Asus heeft bij de L3800c een pick-up en return garantie van 2 jaar... is dat bij de L3500h ook zo?

Verwijderd

Yup, bij de L3500H is dat ook zo.
Ik zit erover te denken deze laptop te kopen... weet het alleen niet zeker

Verwijderd

ik vond zelf de 3800 toch veel completer, tja en dat kost wat, maar een laptop koop ik voor meerdere jaren, dus heb ik geen zin om er na bijv 1 jaar erachter te komen dat.... ik heb gewoon wat opruiming op zolder gehouden....daardoor werd het verschil kleiner... ;)

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Excuus voor het antwoorden op zo'n oud topic, maar laat ik nu toevallig hetzelfde probleem hebben, maar dan met een ASUS B1...

In dit topic lees ik dat men nogal wat problemen heeft ervaren met deze laptop. Die van mij is dan welliswaar nog relatief nieuw (nog niet bijzonder veel mee gedaan en nog geen jaar oud), maar tot nu toe heb ik er nog niet eerder problemen mee gehad.

Ik denk wel dat ik een dezer dagen met het ding terugga naar de winkel, maar ik vraag me toch af wat voor 'n problemen men hier bedoeld. Is het verstandig om een ander type te vragen (indien mogelijk)?

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• bobsnl
Explore schreef op 18 november 2003 @ 20:38:
Excuus voor het antwoorden op zo'n oud topic, maar laat ik nu toevallig hetzelfde probleem hebben, maar dan met een ASUS B1...

In dit topic lees ik dat men nogal wat problemen heeft ervaren met deze laptop. Die van mij is dan welliswaar nog relatief nieuw (nog niet bijzonder veel mee gedaan en nog geen jaar oud), maar tot nu toe heb ik er nog niet eerder problemen mee gehad.

Ik denk wel dat ik een dezer dagen met het ding terugga naar de winkel, maar ik vraag me toch af wat voor 'n problemen men hier bedoeld. Is het verstandig om een ander type te vragen (indien mogelijk)?
Bespaar je de moeite .... als je nergens last van hebt, zal je dat ook niet meer krijgen. Had je dan in een eerste 2 maanden gehad. Ze hadden alleen een relatief hoge uitval ....

Pagina: 1