Dvd's schokken/blijven hangen (+/- einde film)

Pagina: 1
Acties:

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07-2025
Ik heb weer een vaag probleem. Al mijn dvd's die ik brand blijven hangen bij het einde van de films. Soms gaat de film schokken en soms blijven de beelden stilstaan, en gaan dan verder of dan blijft de dvd helemaal hangen en krijg (soms) een dvd read error.

Dit is opeens het geval, voorheen had ik geen problemen met mijn dvd's. Ik heb het op meerdere (5 verschillende) spelers geprobeerd en bij allemaal blijven de dvd's hangen. Ik gebruik (altijd al) thats write dvd's (1x) en brande deze normaal gesproken op 2x. Dit werkte altijd prima. Ik dacht dat dat dus het probleem was, dus heb ik ook op 1x geprobeerd, en ook hier blijven de dvd's hangen.

Enige wat ik me kan bedenken is dat het de thats write dvdr's zijn, maar ook dat zou vreemd zijn aangezien ik al uit 2 verschilllende spindels heb gebrand en bij beiden blijven de dvd's hangen. Dat zou dus betekenen dat thats write dvd-r's niet compatible (meer) zijn met mijn dvd brander.

Ik heb helaas geen andere merk dvd-r's dus dat kan ik niet uittesten, maar wellicht dat iemand dit probleem dus ook heeft (gehad) en mij kan helpen. Btw, de dvd's doen het prima in het begin van de films, alleen bij het einde (na ongeveer een uur) beginnen ze vaag te doen.

Sony DRU500 AX
dvddecrypter
dvd2one
copy2dvd

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Yep, zelfde probleem gehad met die That's Write hiero. Ene spindel van 50 perfect, en de andere spindel zwaar klote. Allemaal vastlopers.
Andere Media en het werkt weer perfect

Verwijderd

gebruik al heel lang that's write dvd-r, die ik zelfs nog beter vind dan die van princo!
ook ik bak ze op 2x, op mijn pioneer a04 en heb er nog nooit problemen mee gehad... maar wat ibby2 al aangaf, kan het best een slechte spindel zijn die je net hebt getroffen.

aangenomen, dat je de laatste firmware voor je dru500ax hebt, zou je anders ook kunnen proberen met Nero te branden, daar werk ik nl. altijd mee.

suc6! :)

• bones
ja maar het probleem met nero is weer dat die volgens mijn niet echt compatible is met mijn sony dru 500ax. Want alles wat ik met nero brand is niet af te spelen op die goedkope dvd spelers (meestal regiovrije dvd spelers). Terwijl als ik ze met copy2dvd brand wel. Heb net overigens dezelfde folder van een film gebrand (op2x)met nero, en hier schokt ie niet bij. Dus het ligt of aan copy2dvd (welke eerst wel goed functioneerde), of het licht aan de thats write dvdtjes en heb dan nu toevallig een goede te pakken gehad.

Iemand nog ideetjes/tips ?

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10-2025

Jabba

Firkan

Ligt aan het merk dvd's

Koop Fuji, verbatim, philips of whatever maar niet die cheapo merken!

Verwijderd

heb je van copy2dvd wel de laatste versie? anders is het misschien raadzaam die eens te updaten.

@jabba: wat is er mis met that's write :?

• bones
Jabba schreef op 03 mei 2003 @ 15:50:
Ligt aan het merk dvd's

Koop Fuji, verbatim, philips of whatever maar niet die cheapo merken!
Zou inderdaad kunnen, maar wat vreemd is dat ik zo'n 300 dvd's al gebrand heb die het perfect doen. Ik herinner me dat ik een nieuwe versie van copy2dvd erop heb gezet laatst, dus wellicht dat dat het probleem is. Ik ga kijken of ik nog de oude versie heb en zal het daarmee eens proberen.

Verwijderd

Jabba, tuurlijk kun je beter Fuji, verbatim, philips, etc kopen. Maar heb je wel eens naar het verschil in prijs gekeken? Er zijn toch ook wel dvd-r(w)'s / dvd+r(w)'s met redelijke prijs kwaliteitsverhoudingen te vinden (in spindel vorm bij voorkeur)?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 16:21 ]

Verwijderd

idd, the_chosen_one. heb ff op opus gekeken en de prijsverhoudingen zijn nogal groot:

imation: €3,70p/st.
verbatim: €3,29 p/st.
that's write: €1,20 p/st. (spindel 50 st. kost €60,10)
princo: €1,64 p/st. (spindel 10st. kost €16,36)

tsja... :|

Verwijderd

Ik heb ook That's Write , eerste spindeltje was goed op 1x , op 2x ellende aan het eind van de film , ik heb er nog 10 gehaald en die gaan zelfs op 1x speed aan het eind van de film ellende geven .
Geen That's Write el cheapo bagger meer voor mij .

Verwijderd

Ik verwacht nog steeds mijn dvd brander (heb de dru-510 besteld bij myelectronics.nl), zodra ik em binnen heb probeer ik het met de goedkoopste (that's write of princo's), als het perfect werkt (ook op 4x) dan neem ik een enkele mislukte dvd op de koop toe. Als de foutmarges veel hoger liggen dan bij HQ dvd-r's dan zit er niks anders op dan meer te betalen.....

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met that's write. :(
De phlilips 640 speler van mijn Pa heeft er last van.
Andere kenissen met een 640 hebben weer geen problemen.
Mijn 711 doet het met deze discs prima. ;)
Had ook al een probleem toen ik van Opus in eens zilveren ipv witte kreeg. Sindsdien alleen op 1x. Moest terug naar firmware 1.0g van mijn sony 500u voor 2x.
Thats komt binnenkort met 4x. ben benieuwd.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 16:31:
idd, the_chosen_one. heb ff op opus gekeken en de prijsverhoudingen zijn nogal groot:

imation: €3,70p/st.
verbatim: €3,29 p/st.
that's write: €1,20 p/st. (spindel 50 st. kost €60,10)
princo: €1,64 p/st. (spindel 10st. kost €16,36)

tsja... :|
Dr zal vast wel een reden zijn voor het verschil in prijs, denk je niet? En het is vast niet alleen de naam :O

Ik gebruik voornamelijk Verbatim en ik heb nergens last van.

Verwijderd

en ik gebruik voornamelijk that's write en heb nergens last van. :O

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:27
Ik had dit zelfde probleem ook met het backuppen van The Matrix met DVD2one v1.1.3. naar een Nashua +RW

Ik heb het aantal mb wat hij standaard aangeeft (ik dacht dat het 4423 mb was) terug gezet naar 4375 mb en voila het probleem was opgelost.

Het lijkt erop of de buitenste ringen wat minder zijn van kwaliteit en daardoor gaat de film hangen.

Dus ik zou zeggen probeer deze oplossing eens.

Verwijderd

zou de oplossing kunnen zijn ja, hoewel ik dvd2one standaard op 4450mb heb staan... :?

Verwijderd

Er is een nu bij Opus that's write 4 speed media te koop. Iemand al geprobeerd??
1/2 x is er niet meer. 4x is wel een stuk duurder dan de oude 2x :-(

Verwijderd

/me write that's write 1x gewoon op 2x... >:)

Verwijderd

Ik ook met firmware 1.0G. Maar he resultaat is niet betrouwbaar met de zilver thats schijfjes.
:-( veel haperingen in films

Verwijderd

de witte that's writes waren idd beter dan de zilveren.
ik brand ze overigens nog steeds op 2x met mijn pioneer dvr-a04

bij www.conlines.nl zijn nog wel de datawrite 1x te krijgen

Verwijderd

Platinuim dvd's, daar zweer ik bij

Verwijderd

Heb opus gebeld. Haperingen komen alleen voor bij mensen, die een sony brander gebruiken met thats write. Mensen met een pioneer -r brander en thats write hebben geen problemen. Zijn advies was om datawrite +r te gaan gebruiken. En voorlopig af te zien van -r op een sony. Ook heeft 4x media op een sony geen zin. Werkt vrijwel altijd maar op 2x.
Mag mijn that retourneren. :-)

Verwijderd

vreemd, vriend van mij heeft ook een dru500ax en die heeft totaal geen problemen met de that's write schijfjes... :?

Verwijderd

Op een pc spelen ze prima af.

Maar op 2 verschillende standalone philips dvd spelers: 711 en 640 (2 exemplaren) haperen ze. of slaan ze vast.
Pagina: 1