Koeler van de proc afgevallen :?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

• Maggelmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb vorige week een nieuwe pc besteld via internet en deze heb ik vandaag via TGP Post gekregen. Ik heb een Leadtek Pro N-force 2 moederbord met een Athlon 2600+ en een CoolerMaster HAC-V81. Toen ik de kast openmaakte bleek dat de koeler van de proc was afgevallen :?. Er zit nog koelpasta op de core en op de cooler, alleen zit deze niet meer zo goed verdeeld; er zit meer op de onderste helft dan op de bovenste helft.

Kan ik de koeler er gewoon weer opzetten, of moet ik er eerst weer nieuwe koelpasta op smeren? Ik heb geen ervaring met koelpasta dus als ik er nieuwe op zou moeten smeren, graag wat tips.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ff schoonmaken (koeler & proc) en dan opnieuw erop. Nieuwe (betere ;) ) pasta kan nooit kwaad. Niet teveel erop smeren ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 09:27

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik zou eerst maar is het socket inspecteren of er niks beschadigd is. En ik denk dat er geen koelpasta meer nodig is, alleen zonder koeler is je proc in 2 seconden dood...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

LauPro schreef op 03 May 2003 @ 14:48:
Ik zou eerst maar is het socket inspecteren of er niks beschadigd is. En ik denk dat er geen koelpasta meer nodig is, alleen zonder koeler is je proc in 2 seconden dood...
maar tegenwoordig hebben mobootjes wel bescherming :)

Maaruh, lijkt me vaag als er eigenlijk geen pinnetjes afgebroken zijn , op de socket (bevestig van koeler).

[ Voor 15% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-05-2003 14:51 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Mentalist
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Je hebt de pc nog niet aangezet neem ik aan? Als je dat al wel hebt gedaan is de proc dood.
Tutti-frutti schreef op 03 mei 2003 @ 14:50:
[...]

maar tegenwoordig hebben mobootjes wel bescherming :)
_NIET_ als je geen heatsink hebt. Als er totaal geen koeling is kan alleen een interne diode (zoals op de P3/P4) je proc nog redden. De Athlon heeft ook wel zo'n diode geloof ik, maar die is weer afhankelijk van je mobo, en ga er maar niet van uit dat die werkt.

Maar je zegt dat je een complete pc hebt gekocht : doe niet moeilijk en laat geen garantie schieten, stuur dat ding terug en laat de winkel de koeler er maar weer goed opzetten, en evt. de cpu vervangen als die stuk is. Waarschijnlijk is die koeler iets te zwaar om gemonteerd per post te versturen, dus gewoon stom van die winkel dat ze dat gedaan hebben dan.

Als je geen zin hebt in terugsturen kun je denk ik ook beter eerst met de winkel overleggen... Als ze zeggen "probeer het eerst maar zelf" kunnen ze jou iig niet de schuld geven als je 'm straks terugstuurt als er iets stuk is.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 03-05-2003 14:55 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

niet aan zetten
meteen het vervoer bedrijf bellen inverband met schade BINNEN 24 UUR
dan het compu bedrijf bellen
er zelf NIET AAN KOMEN
anders kan je 90% zeker zijn dat je garantie weg is als je proc tog dood blijkt te zijn
gewoon bellen en vragen wat te doen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Maggelmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik denk idd dat de koeler te zwaar was om per post verstuurd te worden, want er is gewoon een klemmetje los geschoten lijkt me. De core en proc is niet beschadigd voorzover ik kan zien en ik heb de pc niet aangezet.

Het probleem van het bedrijf bellen is dat ze op zaterdag gesloten zijn. En ik denk niet dat ik TGP aansprakelijk kan stellen voor de schade.

• Mentalist
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Ik denk dat het wel duidelijk is, eerst contact opnemen met vervoersbedrijf/compuwinkel. De kernvraag (hoe en of koelpasta aan te brengen) is makkelijk terug te vinden, in de GoT search, vele guides die je via Google boven kunt halen en veel computershops hebben online ook een handleiding koelpasta/koeler bevestigen. Hier heb je er iig 1 : http://www.eynstein.nl/Fa...?Groep1=11&Groep2=9&ID=16.

Aangezien de kernvraag een zoekertje is, dicht :)

edit:

Zaterdag gesloten, kan best, maar dan kun je maandag bellen he ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 03-05-2003 15:05 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.