Toon posts:

Windows 2000 Server kan het netwerkpad van Win98 viet vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier boven Windows 2000 Server geinstalleerd, en beneden staat Windows 98 op de pc.
Ik kan vanaf beide computers naar elkaar pingen, en van de Windows 98 bak (PIII 450) kom ik ook op mijn Win2k bak, maar andersom gaat niet.
Ik krijg dan "kan het netwerkpad niet vinden".
Ik kom er niet op door te gaan naar \\beneden\, ook niet door te gaan naar \\192.168.0.4\ (IP adres van de pc beneden), en ook niet naar \\beneden\c of \\192.168.0.4\c. (waar c dus de share is)
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Van een andere pc hier in het netwerk (windows XP Pro) kom ik wél mijn windows 2000 bak in...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 13:47 ]

Verwijderd

Misschien bestands en printerdeling niet aan staan?

Verwijderd

Heb je alle instellingen omtrent 'file- and printersharing' goed staan? Daar zou het moeten zitten denk ik :? En machtigingen?

Verwijderd

Topicstarter
Staat aan.
Machtigingen? Windows 98 heeft geen specifieke machtigingen, gewoon alles kan erin ;)
Okay, je moet één keer zeggen dat alles erin mag, en dat is gebeurd...

Ik heb inmiddels ook IPX geinstalleerd beneden, maar ook dat mocht niet baten...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 14:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 13:54:
Staat aan.
Machtigingen? Windows 98 heeft geen specifieke machtigingen, gewoon alles kan erin ;)
Okay, je moet één keer zeggen dat alles erin mag, en dat is gebeurd...

Ik heb inmiddels ook IPX geinstalleerd beneden, maar ook dat mocht niet baten...
Moet toch iets zijn met instellingen hoor. Misschien even al die dingen verwijderen en weer toevoegen? Bijv. 'File- and Printersharing'-protocol..