Toon posts:

pci-troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vorige pc (amd1.1;128sdr) had een kapot agp-slot.
IK was toch van plan om een servertje te zette daarom gebruik ik nu die pc
als webserver en stuff ....

Ik heb nu nog een oude pci-kaart gevonden (na lang zoeken :O )
Maar het probleem is dat op sommige sites bepaalde banners en pics niet goed worden afgebeeld. Hij geeft deze weer als een groen-rood geblokt patroon =>>
http://users.skynet.be/Ulrik/error.JPG

Ik heb al geprobeert door de hardwareversnelling op laagste stand te zetten
en gecombineerd schrijven aan of uit te schakelen .... => helpt niks !

Kan er iemand advies geven ?

Greetz Legalken 8)7

Verwijderd

Als het toch maar een server is, dan hang je toch gewoon geen scherm op die pc?

Ben je daar ook vanaf :p

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:15
duidelijk kapot geheugen van de videokaart, heb je dat ding gekocht, of echt gevonden?

(even voor de duidelijkheid, er is waarschijnlijk één geheugenchipje kapot, daarom doet het ene plaatje het niet en de andere wel)

hoogstwaarschijnlijk kan je daar niks meer aan doen. maar aangezien hij toch alleen maar als server gebruikt wordt zou ik er niks aan doen

offtopic:
Hey UltimateCarnage, allebij 1337 in ondertitel

[ Voor 32% gewijzigd door OnTracK op 03-05-2003 13:43 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:31
Staan toevallig je kleurinstellingen op 256 kleuren? Misschien dat de ene colormap niet strookt met de andere zodat 1 plaatje verneukt wordt weergegeven?

Kapot videogeheugen lijkt me onwaarschijnlijk, plaatjes staan niet ieder apart in het videogeheugen, in het videogeheugen staat gewoon een coordinatenstelsel met op iedere coordinaat een kleur.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
kheb die van een vriend uit een superoude pc mogen vijzen ...
tis inderdaad niet echt nodig, maar aan mn webbies prutsen gaat dus niet meer op die pc.
merkwaardig is wel dat het enen plaatje soms wel en soms niet goed wordt weergegeven

Verwijderd

Topicstarter
ueh .. mn kleuren staan op het maximum

==> high (24bit) |:( ;)

• dion_b
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 13:55:
kheb die van een vriend uit een superoude pc mogen vijzen ...
tis inderdaad niet echt nodig, maar aan mn webbies prutsen gaat dus niet meer op die pc.
merkwaardig is wel dat het enen plaatje soms wel en soms niet goed wordt weergegeven
Het kan aan het videogeheugen liggen, maar misschien ook aan de drivers. Post ff wat voor kaart het is en welk OS je draait...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

(pic doetutniet) :)

Maar inderdaad, als ik het zo lees hoogstwaarschijnlijk: brak rammetje op die antieke VGA kaart

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2003 server

SiS 5598/6326

Verwijderd

Heb je trouwens wel eens andere drivers gebruikt? Herkende hem windows hem direct?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 14:37:
Windows 2003 server

SiS 5598/6326
Wacht ff- de SiS 5598 is een moederbord chipset met integrated 6326 VGA

Gaat het hier nou om een losse kaart of iets dat op je moederbord zit :?

Bovendien is Windows 2003 ERG nieuw en kan het zijn dat de drivers voor Win2K er niet helemaal goed op werken...

Oslik blyat! Oslik!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:15
Paul Nieuwkamp schreef op 03 mei 2003 @ 13:52:
Kapot videogeheugen lijkt me onwaarschijnlijk, plaatjes staan niet ieder apart in het videogeheugen, in het videogeheugen staat gewoon een coordinatenstelsel met op iedere coordinaat een kleur.
Waarom kost een gewone desktop dan veel minder videogeheugen als een spel dat meestal ook nog in een lagere resolutie draait. waarom kan mijn vriend dan zelfs videogeheugeh tekort hebben bij Doom III met zijn Radeon 8500 / 64MB.

volgens jou theorie kost ieder fullscreen "ding" (plaatje of tekst) evenveel videogeheugen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Paul
  • Laatst online: 17:31
OnTracK schreef op 03 mei 2003 @ 15:40:
[...]

Waarom kost een gewone desktop dan veel minder videogeheugen als een spel dat meestal ook nog in een lagere resolutie draait. waarom kan mijn vriend dan zelfs videogeheugeh tekort hebben bij Doom III met zijn Radeon 8500 / 64MB.

volgens jou theorie kost ieder fullscreen "ding" (plaatje of tekst) evenveel videogeheugen.
Nu haal je 2 HEEEEEL verschillende dingen door elkaar, namelijk 2d (wat venstertjes verschuiven) en 3d (textures, meshes, models, etc etc).

2d kost (x * y * kleurdiepte) bytes, en 3d kost veel meer. Vroeger waren er isa-kaartjes met 512kb ram, en dat was meer dan genoeg voor wat ze deden, namelijk 2dwerk.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OnTracK schreef op 03 May 2003 @ 15:40:
[...]

Ergens hebben jullie beiden gelijk. Het simpelste type videokaart is een framebuffer, een lading geheugen met een map van alle pixels op het scherm in de gewenste kleurdiepte. Als je alleen 2D werkt zonder speciale foefjes is dit alles wat je nodig hebt. Een simpel rekenvoorbeeld leert dat je voor 1024x768x32b kleur 4MB videogeheugen nodig hebt. Zo zou je dus met 16MB vrijwel iedere resolutie waar je überhaupt een scherm voor kunt kopen aan kunnen sturen.

Maar zodra je met (3D) acceleratie gaat werken wordt het ingewikkelder, dan heb je geheugen nodig voor textures, een Z-buffer (met de diepte van objecten) en ga zo maar door. Dat was ook het principe van de oude 'losse' 3D accelerators- de uiteindelijke schermopbouw gebeurde in de VGA kaart, maar de buffers zaten op de add-on kaart.

Voorlopig heb je voor 'normaal' schermwerk niet meer dan 8M nodig voor de framebuffer, maar textures worden steeds complexer, waardoor de hoeveelheid geheugen op VGA kaarten steeds oploopt.

Maareg, dit was totaal offtopic :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen on board vga kaart ...
en op die pci-kaart staat er SIS 6326

nog niet geprobeert met andere drivers ...
maar dat test ik morgen

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 17:30:
ik heb geen on board vga kaart ...
en op die pci-kaart staat er SIS 6326

nog niet geprobeert met andere drivers ...
maar dat test ik morgen
Dan is het geen 5598... (laat me raden- dat kwam uit Sandra rollen ofzo...)

Als ik die pic kijk (hij doet het nu weer- misschien is het handiger het ergens te hosten dat wel 24/7 online is) denk ik dat het bijna zeker dat het driver-related is, niet video mem. Bij videogeheugenproblemen zie je zeker niet dat een enkel banner raar doet, maar dat overal op het scherm de boel corruptie vertoont.

Ander mogelijkheid: Win 2K3 server probeert meer hardware acceleratie toe te passen dan deze oude kaart aankan. Probeer de acceleratie een paar stappen te verminderen (geen idee waar het onder Win2K3 te vinden, meestal in System Properties bij andere OSsen), dat zou ook kunnen helpen :)

Oslik blyat! Oslik!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:22

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 13:34:
Mijn vorige pc (amd1.1;128sdr) had een kapot agp-slot.
IK was toch van plan om een servertje te zette daarom gebruik ik nu die pc
als webserver en stuff ....

Ik heb nu nog een oude pci-kaart gevonden (na lang zoeken :O )
Maar het probleem is dat op sommige sites bepaalde banners en pics niet goed worden afgebeeld. Hij geeft deze weer als een groen-rood geblokt patroon =>>
http://users.skynet.be/Ulrik/error.JPG

Ik heb al geprobeert door de hardwareversnelling op laagste stand te zetten
en gecombineerd schrijven aan of uit te schakelen .... => helpt niks !

Kan er iemand advies geven ?

Greetz Legalken 8)7
Dat is ook een tijdje een foutje geweest in sommige AMD processors, die gaven problemen met JPG weergave (ja, raar maar waar, maar bij sommige berekeningen gingen ze over hun nek, en dat type werd vooral bij JPG decomprimeren gebruikt). AMD heeft het pas na een tijdje erkent en vanaf toen op deze fout in de fabriek gaan testen.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Topicstarter
een fout van amd ?

met mijn gforce heb ik er nooit geen last van gehad ...

ik heb al een paar drivers gezocht ... maar nen driver vinden voor windows2003server is geen gemakkelijke taak precies ...
die voor win2k of winNT accepteert hij niet
en zelfs voor win xp vindt ik geen driver voor mijn antieke kaart 8)7
Pagina: 1