Toon posts:

radeon 9700 flashen + XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..

ik heb een radeon 9700 TX en daarvan wil ik de bios flashen zodat ik kan OC'en.. maar met ati flash moet je naar DOS opstarten maar hoe kom je onder Windows Xp in DOS(niet de prompt).

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
Gebruik de search ... Hint: www.bootdisk.com

-

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Windows 98 Boot Disk gebruiken doe ik altijd.

Verwijderd

Meest veilige is als een een opstartdiskete maakt met een autoexec.bat waarin je de commanda's voor het flashen meegeeft. Maak ook tegelijk een disk met de orginele bios voor het geval je flash mislukt. In je BIOS aangeven dat je moet boot' en van diskette. Op GOT of Rage3d moet je wel ergens een guide kunnen vinden. BTW, pas op dat je de disk verwijdered en ver weglegt, het is mij gelukt om de kaart meerdere malen te flashen omdat ik de disk had laten zitten!

Verwijderd

je kunt gewoon een opstartdiskette maken in Windows. Daarna zet je de benodigde flash bestanden erop. NTFS partities zijn echter niet leesbaar in DOS (ik weet niet waarom je denkt dat je niet in DOS kunt komen onder XP/2000).

p.s. ik hoop wel voor je dat je deze kaart kunt flashen naar een overclockable 9700. Ik neem aan dat je je huiswerk al hebt gedaan door topics over deze kaart te lezen. Maar dat is jouw verantwoordelijkheid. Succes ermee.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 13:34 ]