Toon posts:

HCC -> echt zo goedkoop??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haai allemaal!
Ik ben van plan om binnenkort een nieuw systeem te kopen en nou hoor ik van iedereen dat ik dat het beste op de hcc kan doen omdat het daar zo goedkoop is, maar hoeveel scheelt het daar nou precies in vergelijking met een systeem dat gewoon uit de winkel koopt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Systeem gewoon in winkel=DUUR (tenzij bij ALDI, zie thread aldaar).

Systeem zelf uit onderdelen samenstellen: goedkoper, en je krijgt vooral geen prut dat je niet nodig hebt.

Waarom HCC goedkoper? Omdat er meer keus is. Prijzen per winkel liggen niet lager dan anders, maar meer winkels=meer keuze, dus totaal kan goedkoper dan elders zijn. Hoeft niet zo te zijn...

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
aha, en hoeveel zou het dan in totaal kunnen schelen op een systeem dat in de winkel 3500 piek kost??

maar is losse onderdelen her en der kopen niet onhandig vanwege garantie enzo? als er iets kapot gaat kan je het hele land dooreizen....??
nou weet ik niet of het vaak voorkomt dat er iets kapot gaat...

Verwijderd

Topicstarter
en gaan ze dan niet zeiken als iets kapot is en je het systeem zelf gebouwd hebt??

misschien lijk is een beetje zielig, maar ik wil gewoon weten wat ik het beste kan doen, op de hcc kopen of gewoon in de winkel...

Verwijderd

Tja ligt eraan hoe duur de winkel is. Je kan op de hcc dagen ongeveer voor dezelfde prijs kopen als in de goedkoopste winkels die in pricewatch staan.

Verwijderd

Topicstarter
ok, thanx, ik ga eens kijken op wat webstores, heb al bij eynstein gekeken (die zijn GOEDKOOP!), maar daar hebben ze geen Terratec DMX 1024 en die wil ik wel hebben, dus dan haal ik die wel op de hcc of ergens anders

zijn monitoren trouwens goed te halen op de hcc??

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
bouw hem zelf, en koop je onderdelen gewoon op de hcc. je zou je pc zelfs op de hcc inelkaar kunnen zetten, er is vast wel een hcc afdelings stand die je ffe een 220 stopkontact kunnen lenen.

zorg iniedergeval dat je devolgende dag nog terug kan als het niet werk. als het in het begin werkt, gaat het meestal niet kapot (of je gaat er mee lopen kloten).

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een goede 17" monitor, en ik zat te denken aan een Iiyama, maar daar heb je twee versies van, de A en de S serie, welke is daarvan de beste?? hij miet een lekker kleine dot hebben, het liefst 0.25 en wel een beetje hopge resloties kunnen draaien (1600*1200 ofzo). Een vlak scherm is ook wel fijn.

Iemand suggesties??

Verwijderd

S serie is 'bol' en A serie is plat, dat is het enige verschil volgens mij, de A serie heeft Diamondtron (vergelijkbaar met sony's trinitron)

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
- Ga op vrijdag of zaterdag , dan kan je evt. nog de dag erna terug

- Koop je nonderdelen bij een wat grotere leverancier ivm garantie

- Idd er is volgens mij een stand van de HCC waar je je systeem zelf inelkaar kan zetten.

- Koop geen compleet systeem op de beurs. Deze lijken vaak goedkoop maar zijn ook heel vaak uit RMA zendingen gebouwd

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Verwijderd

Topicstarter
mooi, dat wordt dus een A-serie voor mij :9:9:9!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ehh........wat zijn RMA zendingen precies?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
ik las dat als je een Iiyama koopt, je dan een gratis karretje krijgt op de Iiyama stand. handig om je peecee op meetenemen.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

RMA = Return Material Authorisation
Is een aanvraag om spullen naar een leverancier terug mogen te sturen.
een RMA'tje is dus apparatuur die retour is gekomen.

In ieder geval 2ehands, met een redelijke kans dat het buggy hardware is.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Koop een IIYAMA!

Ik heb ook een IIYAMA...het is een model van 2 jaar oud, maar nog super goed. (het is een Visionmaster Pro 17)...Pro geeft volgens mij ook aan dat het vlak beeld is...het is een diamntron en max 1600*1200@86hz ofzoiets...supergoede beeldkwaliteit etc...

koop er eentje. kijk op www.iiyama.com voor de modellen

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Aan je vraag te horen heb je nog niet veel ervaring op PC gebied. (ok ik kan er helemaal naast zitten)

Wat ik je aan zou raden:

Koop losse onderdelen bij een of meerdere pc zaken bij jou in de buurt. Das makkelijker mocht je problemen ergens mee hebben (lees: mocht het stuk zijn/gaan) hoef je niet steeds op te sturen en af te wachten. En ze zijn misschien ook nog wel geneigd je te helpen mocht je er echt niet komen.

Mijn ervaring is dat de laatste 3 HCC's het niet waard waren om naar toe te gaan. De prijzen zullen niet verschikkelijk veel lager liggen dan de huidige winkelprijzen. Zoals al gezegd de prijzen zullen op nivo laagste paar in pricewatch liggen.

En dan moet je de file er nog even bij rekenen waar je geheid in komt te staan als je met de auto gaat. Want je wilt toch niet met je nieuwe 19" monitor en bigtower kast met de trein of wel??

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op woensdag 22 november 2000 22:20 schreef d-Frag het volgende:
In ieder geval 2ehands, met een redelijke kans dat het buggy hardware is.
Dit is/hoeft niet waar tezijn. RMA wordt door de klant terug gestuurd naar "de winkel", welke het vervangt en het defecte component terug stuurt naar zijn leverancier die vervangt het dan voor een nieuw exemplaar.

een "RMA onderdeel" is dus niet in iedergeval 2dehands, vaak (meestal) wordt het vervangen door een nieuw exemplaar

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Pagina: 1