Beste manier om drivers te zoeken ..

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Ik heb de search gebruikt maar kon nauwelijks iets vinden over deze algemene vraag. Dus:

Ik vraag me af op welke manier een tweaker zoekt naar drivers van 'onbekende' aparaten. Ik ga meestal naar google, pak het desbetrefffende device, zoek naar 1 of andere serial / code/ type nummer wat er ergens op staat en voer dit in.

De zoekresultaten zijn op deze manier meestal slecht; je komt dan meestal op nieuwsgroepen uit waar mensen met hetzelfde probleem kampen. Antwoorden of verwijzigingen naar pagina's zijn er nauwelijks te vinden.

Zijn er betere manieren ?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

nummer zoeken van dat apparaat, dan weet je merk en type etc. Dan maar googelen.. verder dan google ga ik niet. ik zoek dan meestal op "type download xp" (als het om winxp gaat)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

kijk eens in de FAQ van dit subforum, daar staat een hele goede tutorial :).

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 08:41
ik kijk meestal wat voor type nummer het is enzo en dan op www.druiverguide.com zoeken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SyphOn schreef op 03 May 2003 @ 12:49:
ik kijk meestal wat voor type nummer het is enzo en dan op www.druiverguide.com zoeken.
www.driverguide.com zul je bedoelen :z

Maar kijk even in de FAQ:
Driverrequests
Driverrequests mogen wel in OH, maar we verwachten van je dat je wel zelfinitiatief hebt om nog even zelf te zoeken op de standaard driver-sites. Voor het geval dat je niet weet wat wij bedoelen onder de standaard driver-sites hebben wij hier een lijstje voor je gemaakt met standaard stappen die je kan ondernemen als je een driver zoekt:

Als je algemeen drivers zoekt voor je kaart kan je als eerste even kijken op de volgende sites:

-DriversHQ
-Driverforum
-Driverguide (gebruik hiervoor user/pass drivers/all)
-De site van de fabrikant van het product waarvan je drivers zoekt (bijvoorbeeld microsoft.com)
-Google.com : Hiermee krijg je ook meestal wel je benodigde driver te pakken, zoeken op de productnaam +driver +download werkt meestal

Als je een kaart hebt waarvan standaard geen Windows XP drivers zijn gemaakt maar wel Windows 2000 drivers kan je die altijd gebruiken, deze werken in 99% van de gevallen.

Zoals in de FAQ van Software Algemeen staat: Als je onbekende hardware in je systeem hebt, haal de kaart waarvan je drivers nodig hebt er dan desnoods uit en schrijf de nummers op die d'r op staan en zoek hiermee op Google.com
[rml]FAQ Overige Hardware [ OH] (update 08-03-03)[/rml]

Oslik blyat! Oslik!