Toon posts:

Standalone SQL editor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik moet wat simpele ANSI SQL -oefeningen doen voor m'n cursus, en nou kan ik mij herinneren dat ik ooit (6 jaar of langer geleden) een standalone SQL-editor gehad had waar dat heel simpel in ging. Dat was gewoon een sql.exe zeg maar, en daar kon je dan die SELECT FROM blabla in kloppen en dat werkte als een tierelier.

Maar dat kan ik nou nergens meer vinden :'(

Weet iemand waar ik dit kan vinden; of een vergelijkbaar iets.... MSAccess bv gooit allemaal ms-troep bij m'n queries waardoor ik er geen hout meer van begrijp..... en ik wil eigenlijk niet echt ingewikkeld doen met een server en een client te installeren zoals bij MySQL....

Alvast bedankt !!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ja kan toch op je lokale machine ff snel mysql installeren, en op diezelfde machine met mysql.exe de queries uitvoeren :?

zo moeilijk is dat niet

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Mjah... Access is niet helemaal ANSI-SQL (of was het nou helemaal niet :?) maar simpele selects werken wel hetzelfde. Dus gewoon access proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies, das het probleem.... Access en MySQL zijn niet helemaal 100% ANSI-SQL compatible.. dat maakt mij verder niet uit, maar bij Exin zijn ze daar een stuk strenger in....

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:12

alienfruit

the alien you never expected

Misschien met SQL Constructor, daarmee kun je SQL Queries maken en meteen testen met bijv. een online mysql server.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
als je access wil gebruiken dan kan je ook met dreamweaver MX gewoon zelf SQL kloppen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:09
gewoon ff MySql dowen en installen, is echt geen kunst aan. Dan kun je met de win-admin tool ff je server starten. Vervolgens start je in een dos prompt ff mysql.exe en log je in op je server.

@ Tampie
Waarom Dreamweaver MX gebruiken om queries op een access db uit te voeren??? Beetje omslachtig.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Of interbase zoeken

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Nou vooruit dan... als verder niemand dat ouwe beestje uit m'n grijze verleden gevonden krijgt, dan zal ik MySQL nog eens proberen (wie weet leer ik er wat van :) )

Interbase ziet er iig -nog- ingewikkelder (en duurder ;) ) uit...
(Het zijn nml. maar hele simpele queries die ik ff een paar keer geoefend wil hebben...)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
DRAFTER86 schreef op 03 May 2003 @ 12:36:
@ Tampie
Waarom Dreamweaver MX gebruiken om queries op een access db uit te voeren??? Beetje omslachtig.
als je toch al dreamweaver MX gebruikt waarom zou je dan niet? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

In Access kun je volgens mij zelf je query inkloppen, zonder dat Access er allemaal zooi bijgooit?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt..... ik heb zojuist de SQL-query-builder in Access ontdekt ( 8)7 ) en als je de query niet opslaat, dan zet Access er geen extra dingetjes bij.... :z

(Edit: Eh.. btw.. ik gebruik geen Dreamweaver ofzo hoor...)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 13:08 ]

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij mijn weten is er geen enkele database ansi compatible. IBM's DB2 is geloof ik het verst. PostgresQL komt ook een aardig eind. MySQL is ZEKER niet ansi compatible, want die ondersteunt de helft van de sql features niet eens. Ik zou Postgresql installeren mocht je daartoe de mogelijkheid hebben, of toch via access werken mocht je dat hebben. Access syntaxis is niet zo afwijkend als je denkt. Je kunt in de query builder ook naar sql view en daar je query gewoon intikken. Access ondersteunt geen LIKE % maar wil LIKE *

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Pagina: 1