Toon posts:

Cooling van mijn p4 3.06

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een p4 3.06@3.36 met een asus p4g8deluxe mobo met standaard intel cooler(artic silver 3). 6x case fans. full loaded is mijn
temp: cpu: 63, mobo 25 en
idle: cpu: 45, mobo 23
Op de gewone clock snelheid is de cpu 4C° koeler. Nog te warm naar mijn gedacht.
Raar want er zijn hier in het forum die meer dan 10C° minder hebben met een gewone intel cooler. Zou ik dan voor een andere cpu cooler moeten gaan. Zoja welk één?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Heb je er niet toevallig een drie-dubbele portie AS III tussen zitten ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 12:12:
Ik heb een p4 3.06@3.36 met een asus p4g8deluxe mobo met standaard intel cooler(artic silver 3). 6x case fans. full loaded is mijn
temp: cpu: 63, mobo 25 en
idle: cpu: 45, mobo 23
Op de gewone clock snelheid is de cpu 4C° koeler. Nog te warm naar mijn gedacht.
Raar want er zijn hier in het forum die meer dan 10C° minder hebben met een gewone intel cooler. Zou ik dan voor een andere cpu cooler moeten gaan. Zoja welk één?
Als je 6 casefans hebt dan klopt er imo iets niet aan je airflow, en er kan idd teveel of te weinig koelprut ertussen zitten.
Verder kan de search ongetwijfeld uitkomst bieden in het vinden van een nieuwe cooler.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Het is ultrafijn laagje as3 dat er tussen ligt. T'is dat dat raar is.

Verwijderd

Waarmee meet je de temp dan? Met de bios?

Verwijderd

De temp zijn niet altijd te vertrouwen of je het in de BIOS of in op sisoftsandra bekijkt. Als je bijvoorbeeld vastlopers krijgt of té vaak crashing, dan kan het natuurlijk aan de warmte liggen. Zorg ook ervoor dat je een goede airflow hebt, zorg dat er geen lucht vastloopt. Zie @ Frequently Asked Questions DOC (laatste update 27-03-03)

Voor nieuwe Intel cooler kan je zelf effe opzoeken. Oa http://www.tweakers.net en de http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je wel de zwarte 'kauwgom' en het aluminium folie eraf gehaald? Daarna nog eens schoongemaakt met verfverdunner of dergelijke?

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
ReseT schreef op 03 May 2003 @ 18:02:
Heb je wel de zwarte 'kauwgom' en het aluminium folie eraf gehaald? Daarna nog eens schoongemaakt met verfverdunner of dergelijke?
Dat zit niet op de bij de p4 3,06 geleverde koeler.
De hsf is van alu met een koperen plaat in het midden en een spuitje met ShinEtsu koelpasta. (Tenminste bij het exemplaar dat hier bij ons op de zaak ligt)
Wat mij wel opviel is dat die koperen plaat dus totaal niet glad lijkt/aanvoelt.

Je kan proberen om hem te "lappen" en kijken wat het verschil is, klik hier voor een handleiding hoe dat in zn werk gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Occy74 op 03-05-2003 18:29 ]

Systeem Specs

Verwijderd

geen koelplak op een boxed exemplaar van intel? raar..

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 18:28:
geen koelplak op een boxed exemplaar van intel? raar..
Niet op de 3,06ghz versie koeler (zit koelpasta bijgeleverd), wel op alle lagere versies voor zover ik gezien/in mn handen heb gehad.

Systeem Specs

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 23:37
Asus geeft toch altijd hoger aan (en elke BIOS wat anders |:( ) ;)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zorg iig voor meer outtakes als intakes, als je te veel intake hebt krijg je volgens mij ook circulatie en blijft de warmte hangen.

Ik kan het mis hebben, maar als ik in mijn pc een extra intake plaats wordt mijn kast warmer dan ie eerst was...

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad dat viel mij ook op dat de boxed cooler niet erg glad was. Dat heb ik ondertussen opgelapt maar geen enkel verschil :(.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:12
standaard intel cooler(artic silver 3)

Vanaf 3.06Ghz krijg je standaard een silvere cooler met een stuk koper boven de core zegmaar.. Deze maken ook een stuk meer herrie dan de coolers die voorheen werden gebruikt. Misschien heb jij nog zo'n oude?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Pagina: 1