Armada 1750 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48
Ik heb hier een Armada 1750 [laptop] en deze start ineens niet meer op. Erg weird, maar ik ben er nog niet achter waar dat aan ligt, in ieder geval niet aan de hdd. Nu heb ik ook nog een Armada 1700. Mijn vraag is nu of de processor uit de 1750 [dit is een PII 366] ook op het moederbord van de 1700 [daar zit nu een PII 233 op] past? Ik denk namelijk dat het probleem van de 1750 in de hardware zit en dat wil ik uitsluiten door de processors om te wisselen, zodat ik de snellere PII 366 kan blijven gebruiken, want die werkt erg fijn.

Er is met de 1750 niets bijzonders gebeurd. Gisteren was de computer net opgestart toen bleek dat de accu leeg was en hij zichzelf uitzette voor ik de stroom erop kon zetten. Sindsdien wil hij niet meer opstarten. Ik krijg alleen het mooie Compaq scherm te zien en ik kan met F10 nog in het opstart menu van Windows XP komen, maar wanneer ik in dat menu een keuze maak gaat ie niet verder. Hij doet bij alle keuzes niks. Ik heb de pc ook al een uurtje of anderhalf aan laten staan in de hoop dat ie even tij nodig had om op te starten, maar nee, hij doet nog steeds niets... :'(

Ik heb dit probleem 1 keer eerder gehad toen ik de pc uitzette terwijl windows nog niet opgestart was. Toen heb ik de hele laptop uitelkaar gehad en weer inelkaar gezet en toen deed hij het weer, maar het zal toch niet zo zijn dat ik elke keer die laptop weer uitelkaar moet halen om hem weer te laten werken...

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 13:29
Volgens mij zijn dat dezelfde processoren, met als enig verschil en multiplier. Beiden werken op 66MHz FSB, dus dat kan in ieder geval het probleem niet zijn :)

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48
Ik heb beide laptops nu uit elkaar liggen, maar het vervangen van de processor gaat niet lukken, omdat de connectors van de printplaat waarop de processor zit anders zijn en over de processor zelf zit een beschermkapje. Deze zit weer vast met pompnagels, dus als ik die loshaal dan krijg ik hem niet meer vast.

Afbeeldingslocatie: http://www.liquidorange.nl/liquidorange/image/tweak/compaqprocessor_GoT.jpg

Links de PII 233 en rechts de PII 366.

[ Voor 5% gewijzigd door rimave op 03-05-2003 13:54 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.