Ik zit al een tijdje te worstelen met een oude 500 mhtz Medion PC waarom ik Windows XP wel kan installeren, maar daarna kan ik geen enkele hardware aansluiten.
Muis en keyboard lukt nog wel maar als ik een printer, scanner of digicam wil aansluiten krijg ik bij het installeren van die apparaten een melding : Data is invalid. Dit kan uiteraard aan de drivers liggen maar dat het bij 3 verschillende apparaten voorkomt is voor mij een raadsel. Nieuwste drivers zijn gedownload, SP1 geinstalleerd met alle windowsupdates.
Bios update heb ik uitgevoerd en een chipset update is niet beschikbaar. Dit gebeurt blijkbaar dij elke apparaat die niet de plug-and-play drivers gebruikt van Microsoft.
Specs:
Mobo: Microstar MD9901
Proc: P3 500Mhtz
Geheugen: 64 mb + 256 mb
videokaart: Tnt2 16 mb
De apparaten die problemen geven bij het installeren:
Hp officejet 2105 (USB)
Epson Stylus 890 (USB)
Medio Digicam 4.1 (USB)
Canon BJC150 (LPT1)
Elke apparaat geeft dus die melding en elke oplossing die ik bij microsoft en de leveranciers heb gevonden werkt niet. Ook Got kon mij helaas nog niet helpen.
Hebben jullie nog enig idee?
Muis en keyboard lukt nog wel maar als ik een printer, scanner of digicam wil aansluiten krijg ik bij het installeren van die apparaten een melding : Data is invalid. Dit kan uiteraard aan de drivers liggen maar dat het bij 3 verschillende apparaten voorkomt is voor mij een raadsel. Nieuwste drivers zijn gedownload, SP1 geinstalleerd met alle windowsupdates.
Bios update heb ik uitgevoerd en een chipset update is niet beschikbaar. Dit gebeurt blijkbaar dij elke apparaat die niet de plug-and-play drivers gebruikt van Microsoft.
Specs:
Mobo: Microstar MD9901
Proc: P3 500Mhtz
Geheugen: 64 mb + 256 mb
videokaart: Tnt2 16 mb
De apparaten die problemen geven bij het installeren:
Hp officejet 2105 (USB)
Epson Stylus 890 (USB)
Medio Digicam 4.1 (USB)
Canon BJC150 (LPT1)
Elke apparaat geeft dus die melding en elke oplossing die ik bij microsoft en de leveranciers heb gevonden werkt niet. Ook Got kon mij helaas nog niet helpen.
Hebben jullie nog enig idee?