Omdat ik geen accout heb op de Fpage en wacht op de merge om er vanzelf eentje te hebben post ik mijn ongenoegen hier maar eens, want ik ben het echt zat.
Telkens als er een nieuwspost is over iets dat met MP3's downloaden te maken heeft worden dezelfde hypocriete reacties geplaats, een greep uit het aanbod van deze morgen:
En als reaktie:
Verder lezen we ook nog:
En dan komt de eewige dooddoenner:
Dan een variant die iets origigineler uit de hoek komt:
we gaan verder:
Je USA CD prijzen zou ik graag gestaafd zien met een link waar ik recente -CD uitgekomen in 2003- cd's zie met het prijskaartje "$ 10". Aan verzamelaars van oude glorien die nog maar eens op CD gezet worden gaan we niet de titel van nieuwe muziek verlenen.
In de loop van de dag zullen er waarschijnlijk nog wel wat post gemaakt worden van dit allooi. Ik zou kunnen blijven quoten, dat ga ik niet doen, de mensen die ik gequote heb moetten zich niet persoonlijk geviseerd voellen, ik heb niet eens de namen gelezen van de posters, en geen van hen ken ik.
Wat ik hiermee wil aanklagen is het feit dat doordat men telkens men de kans krijgt er hier een oorlogje van maakt met de muziekindustrie, en ondertussen zichzelf sussen met het feit dat downloaden wel illigaal is maar men rustig kan doorgaan omdat "iedereen het toch doet". Meer en meer beginnen mensen zichzelf te overtuigen dat het idd niet illigaal is onder het mom van "de techniek van filesharing is niet fout". Binnen enkele jaren zijn we zover dat je het het zelfs niet meer weet dat je illigaal bezig bent. Tegen die tijd hebben veel kleine muziekanten het allang gestopt omdat ze nergens meer aan de bak komen, en er zal enkel nog rommel te vinden zijn gepushed door de platenmaatschapijen, dat nemen julie er dan graag bij want het kost toch niets.
Telkens als er een nieuwspost is over iets dat met MP3's downloaden te maken heeft worden dezelfde hypocriete reacties geplaats, een greep uit het aanbod van deze morgen:
Idd kom op zeg wat een bijdrageJah neem nou metallica, die zijn door heel dat kopieren finaal de strot afgesneden. Nu zijn het slechts een stelletje arme sloebers die met wat rommel en eens winkelwagentje door de stad slenteren.
kom op zeg
En als reaktie:
Ik zie het ongeloofwaardige er niet van in, had men geen metalica gedownload maar gekocht ging hij idd meer geld in z'n zwembad gestokken kunnen hebbenYep, ik heb toen ooit een interview gezien met die Lars Ulrich (of hoe heet die drummer). Maar idd, zat hij te vertellen dat Napster onrechtmatig was en hem veel geld werd ontnomen terwijl hij aan het zwembad van zijn luxe alleenstaande villa, komt echt geloofwaardig over.....
Verder lezen we ook nog:
Ik betaal milieutaxen, ecotaxen, CO taxen en wat dan ook. Dat geeft me het recht om het milieu te vervuilen. Laat me niet lachen. Dat het milieu dan binnen 20 jaar compleet naar de maan is zal mij een zorg zijn, net als het jou een zorg is dat er binnen 20 jaar geen originaliteit meer zal zijn in de muziek die je beluisterd, denk eens even naIk betaal op elke lege CD rom auteurs rechten ik betaal op elk leeg bandje auteurs rechten.
Tja appels stelen was vroeger ook een sport, en als je gepakt werd door de kruideniersvrouw kon je problemen verwachten, maakt dat het appels stelen ok? dacht het niet....Ja ik download ook muziek, best veel zelfs, maar ik besef dat ik in principe crimineel bezig ben, en dat als ik ooit opgepakt wordt een realistische kans loop om een boete te moeten betalen. Dat is gewoon het "risico van het vak" en dat er nu iemand moet dokken is gewoon terecht.
En dan komt de eewige dooddoenner:
Geloof je het zelf nog? komaan zeg als je echt de origenelen hebt en je wil echt MP3's dan kan je op eenvoudige wijze een veel betere MP3 maken. Er zijn progs genoeg om een cd naar mp3 om te zetten. Wat betreft je LP argument, ik breng mijn 3 jaar oude wagen lekker terug naar de garage en tegen materiaalprijs (wat metaal plastiek en stof) heb ik een nieuwe wagen (exact dezelfde), ik heb immers de engineering, ontwerp, en patenten op de technologie reeds betaaldMaar wat als je WEL de muziek thuis hebt maar niet weet / geen zin hebt om zelf MP3's van die muziek te maken, dan mag het wel.
En hoe zit het met muziek waar je een LP van hebt. Komt er nu een CD uit, dan zou je die mogen downloaden want de rechten heb je al betaald. En als er daarna een Super CD ofzo uit komt mag je die ook downloaden want je hebt nog steeds de rechten betaald.
Je koopt het recht op de muziek en niet op de media. Dus eigenlijk zou je ook naar de winkel moeten kunnen gaan met je LP en die om mogen ruilen voor de CD als je dat zou willen, dan hoef je alleen de kostprijs voor het maken van die CD te betalen. Dat zou eerlijk zij
Nog zo'n reaktie die getuigd van respekt voor de muziek die beluisterd wordt. Ook hier straalt de hypocrisie van af, "ze zouden anders mijn geld niet krijgen". Ofwel is muziek goed en dan koop je de CD/LP owel is de muziek het kopen niet waard, en dan moet je het niet downloaden ook. Er is zoveel moois te ontdekken op muziekaal gebied dat je geen tijd hoeft te steken in muziek die je maar half goed vind,Het enige is dat als ik iets download, is dat er niemand direct slechter op wordt. In de meeste gevallen had ik toch de orginele cd niet gekocht en dan hadden ze ook geen geld van mij gekregen. Nu zouden ze ook geen geld van mij krijgen, maar ik zou dan toch neem niks van hun weg nemen, alleen kopieer ik het dan.
(als ik het echt goede muziek vind koop ik het toch wel orgineel hoor)
Dan een variant die iets origigineler uit de hoek komt:
Artiesten die hun muziek vrij aanbieden gaan dat wel op hun site doen denk je niet? Zo kan je ondertussen ook wat info oppikken over hun, concertdata enzo??? Neen een anonieme band gooit zn muziek op [insert random netwerk] en hoopt dat er per toeval tussen de n- tracks die daar aangboden worden er iemand per toeval misklikt, hun track binnenhaalt, van zn sokken geblazen wordt en onmiddelijk het net afschuimt naar die obscure band die hij net ontdekt heeft.En zelfs dan nog, er is pas sprake van een schending van het auteursrecht als de gedownloade muziek onder auteursrecht staat (dat is een recht met eindige duur, dus dit hoeft zeker niet het geval te zijn), en de auteur geen toestemming heeft gegeven voor downloaden (sommigen doen dat wel).
we gaan verder:
Dat CD's duur zijn vind ik niet echt, het mag altijd goedkoper natuurlijk, dat er minder gekopierd zou worden met goedkopere prijzen kan ik je half gelijk in geven, er zullen idd mensen over de streep getrokken worden.Als een nieuwe CD bv 10 euro zou kosten inplaats van 20 to 25 euro dan zullen heel wat meer mensen het kopen.
In america kost zo'n nieuwe CD ook iets van 10 dollar. Dus het kan wel.
Je USA CD prijzen zou ik graag gestaafd zien met een link waar ik recente -CD uitgekomen in 2003- cd's zie met het prijskaartje "$ 10". Aan verzamelaars van oude glorien die nog maar eens op CD gezet worden gaan we niet de titel van nieuwe muziek verlenen.
In de loop van de dag zullen er waarschijnlijk nog wel wat post gemaakt worden van dit allooi. Ik zou kunnen blijven quoten, dat ga ik niet doen, de mensen die ik gequote heb moetten zich niet persoonlijk geviseerd voellen, ik heb niet eens de namen gelezen van de posters, en geen van hen ken ik.
Wat ik hiermee wil aanklagen is het feit dat doordat men telkens men de kans krijgt er hier een oorlogje van maakt met de muziekindustrie, en ondertussen zichzelf sussen met het feit dat downloaden wel illigaal is maar men rustig kan doorgaan omdat "iedereen het toch doet". Meer en meer beginnen mensen zichzelf te overtuigen dat het idd niet illigaal is onder het mom van "de techniek van filesharing is niet fout". Binnen enkele jaren zijn we zover dat je het het zelfs niet meer weet dat je illigaal bezig bent. Tegen die tijd hebben veel kleine muziekanten het allang gestopt omdat ze nergens meer aan de bak komen, en er zal enkel nog rommel te vinden zijn gepushed door de platenmaatschapijen, dat nemen julie er dan graag bij want het kost toch niets.
You don't need eyes to see, you need vision