MSI KT7266 Pro BIOS flash probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02-2025
Ik wil graag de bios van mijn MSI KT7 266 pro flashen maar elke keer als ik dat probeer zegt ie: "file does not exist". Ik heb geen flauw idee wat hiermee bedoeld wordt.
(De signature info is van een andere computer)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staan de image en flasher op dezelfde directory? Nieuwste versie van de flasher al gedownd? Heb je de BIOS flash protection uitgeschakeld?

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

had ik ook, je moet namelijk ook de extensie intikken in het flash programma, dus bv. a7n266b344.bin en niet alleen a7n266b344 oid.

ride on

• Tigertje
BalusC schreef op 03 mei 2003 @ 11:19:
Staan de image en flasher op dezelfde directory? Nieuwste versie van de flasher al gedownd? Heb je de BIOS flash protection uitgeschakeld?
Ik neem aan van wel, althans ik volg gewoon de beschreven procedure. Ik heb het met de laatste bios update geprobeerd en een aantal andere versies. En ja, ik heb bios protection uitgezet.
En ik heb het mobo al eens eerder geflashed en dat ging zonder problemen. (Voor diegene die het bord kennen: van versie 1.0 naar versie 1.4. Ik wil nu naar 1.9)

Verwijderd

Moet je wel ff opletten als je flasht kan het zo zijn dat je op het einde van de programing now balk een dos 4gw error krijgt dit komt wanneer die checksum cmos doet dit had ik namelijk ook als je dan reboot doet je bios het wel als het goed is dan moet je hem nog een keer met die zelfde bios flashen dan is ie goed tis maar dat je het weet

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En schrikt niet als je CMOS moet resetten na de bios update :)

dat hoort zo

• Tigertje
Het is gelukt. Ik moest inderdaad de volledige naam gebruiken. Dat was het probleem. Alleen de reden waarom ik het deed (kunnen upgraden naar XP 1900+) is niet gelukt. Bij het opstarten loopt ie dan meteen vast. Voordat de monitor opstart zelfs. Ik neem aan dat het met die XP 1900+ te maken heeft want als ik de Athlon 1400 terugzet doet ie het weer gewoon. Toch zou het volgens de MSI website moeten kunnen.
Weet iemand hoe ik dit zou moeten aanpakken?

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Er is iets vreemds met die BIOSsen volgens mij. Ik heb dit bordje geflasht voor ondersteuning van 160GB schijven, maar dat wilde ook al niet werken.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Tigertje schreef op 04 May 2003 @ 01:09:
Het is gelukt. Ik moest inderdaad de volledige naam gebruiken. Dat was het probleem. Alleen de reden waarom ik het deed (kunnen upgraden naar XP 1900+) is niet gelukt. Bij het opstarten loopt ie dan meteen vast. Voordat de monitor opstart zelfs. Ik neem aan dat het met die XP 1900+ te maken heeft want als ik de Athlon 1400 terugzet doet ie het weer gewoon. Toch zou het volgens de MSI website moeten kunnen.
Weet iemand hoe ik dit zou moeten aanpakken?
waarom wil je hem upgraden naar een 1900+ dan? wat zit er nu in?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 12:02
G33rt schreef op 04 May 2003 @ 13:17:
[...]

waarom wil je hem upgraden naar een 1900+ dan? wat zit er nu in?
Er zat denk ik een Athlon 1400 Mhz in en hij wil een Athlon XP 1900+ in hebben.

Wat staat er bij de changelog, heb eff op t.net zitten kijken en deze lijkt mij een wat betere versie : meuk: MSI KT266 Pro .

Titel moet aangepast worden het is een K7T266 :).

• Tigertje
Wat staat er bij de changelog, heb eff op t.net zitten kijken en deze lijkt mij een wat betere versie : meuk: MSI KT266 Pro.
Oh, ik heb altijd in de veronderstelling geleefd dat als je met de laatste versie flasht dat je dan ook de andere versies erbij hebt. Klopt die gedachte? Of had ik hem dus stap voor stap moeten upgraden. De laatste flash die ik had gedaan hiervoor was namelijk al van een tijdje geleden.
Titel moet aangepast worden het is een K7T266
Sorry, type foutje
waarom wil je hem upgraden naar een 1900+ dan?
Pure luxe probleem, ik heb nog een 1900+ liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tigertje op 04-05-2003 15:12 ]

Pagina: 1