VOB's editen. Hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 09:01
Ik ben sinds kort in het gelukkig bezit van een standalone DVD recorder als vervanger van de Video. Als ik nu een programma van de TV opneem dan worden keurig de VOB files gebrand op de DVD (RW of R)

Sommige opnames zou ik echter na afloop willen bewaren en daarvoor ook even willen editen op de pc om bv de reclames eruit te halen. Kan dit echter wel ? Kent iemand software om VOB files te editen. Ik wil het niet eerst om zetten naar avi, editen en dan weer naar VOB, veels te omslachtig.

Ik heb de search gebruikt, echter vindt niet wat ik zoek.

Iemand ?

Verwijderd

http://www.simtel.net/pub/pd/61073.html

http://ifoedit.wh.fr0zen.com/joinclip.html

Ja, ik weet niet of je hier iets meer kan, maar dit wat de meest eenvoudige Google search die in mijn hoofd opkwam...

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Volgens mij kan je op doom9.org het programma'tje vobedit downloaden

• Svennos1
Hirogen schreef op 04 mei 2003 @ 09:22:
Volgens mij kan je op doom9.org het programma'tje vobedit downloaden
Met VOBedit kan ik alleen hoofdstukken scheiden enzo. Maar dus niet frames uit een VOB verwijderen.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik weet niet of dit werkt hoor, maar... download eens DVD2AVI, open je eerste vob (de rest opent automagisch mee), save project. Dat project haal je door Vfapi heen, dan krijg je een fake avi (een .avi die verwijst naar de vob's dus). Ik weet wel dat je die af kan spelen, maar ik weet niet of je 'em ook kan bewerken. Probeer het eens uit zou ik zeggen :)

edit Je kan trouwens ook proberen de VOB's gewoon te openen als MPEG2, ik neem aan dat zelf opgenomen video niet van Macrovision wordt voorzien toch !

[ Voor 21% gewijzigd door TheLunatic op 04-05-2003 14:40 ]

Mother, will they like this song?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Een VOB kan je niet direct editen. VOB bevatten wel MPG2 streams, en die kan je met de algemeen beschikbare DVD rip software er gewoon uithalen en bewerken. Daarna zal je met een DVD authoring pakket een nieuwe DVD moeten authoren en branden.
Ik neem ook wel eens op van TV, en dat doe ik gewoon in DV formaat met bijv Pinnalce Studio of Premiere. Dan even de reclame eruit knippen en coderen naar DVD.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Svennos1
Microkid schreef op 04 May 2003 @ 14:41:
Een VOB kan je niet direct editen.
Dankje Microkid, daarom kon ik niks vinden :)
Helaas, dan toch eerst maar rippen en dan editen.

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Microkid schreef op 04 mei 2003 @ 14:41:
Een VOB kan je niet direct editen. VOB bevatten wel MPG2 streams, en die kan je met de algemeen beschikbare DVD rip software er gewoon uithalen en bewerken. Daarna zal je met een DVD authoring pakket een nieuwe DVD moeten authoren en branden.
Ik neem ook wel eens op van TV, en dat doe ik gewoon in DV formaat met bijv Pinnalce Studio of Premiere. Dan even de reclame eruit knippen en coderen naar DVD.
Als je de opgenomen DVD gaat rippen naar harddisk om te editen, dan zijn de files toch ook weer VOB?? Of kun je voor het ripproces kiezen voor wegschrijven in MPEG2 formaat? Of heeft iemand een tip qua software wat hiervoor geschikt is?

Bedankt!

Zit namelijk te denken om een standalone DVD recorder te gaan kopen :)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ck2000nl,

Dit topic is wel erg oud - en ik denk dat je probleem ook wel met de search te vinden is.

In ieder geval sluit je vraag niet echt volledig aan op de vraag van de originele topic starter, en hierdoor kan verwarring ontstaan omdat mensen al snel gaan reageren op de vraag van de originele topic starter :)

Zoek eventjes op je gemak rond op GoT voor deze vraag, mocht je er dan alsnog niet uitkomen, open dan gerust een nieuw topic waarin je wel duidelijk eventjes aangeeft wat je geprobeerd hebt en wat je gevonden hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.