Toon posts:

Beste manier van aansluiten..

Pagina: 1
Acties:
  • 1.142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oke,na veel zoeken hier op GoT,ben ik er nog niet uit ik zal me specs even vermelden:

Pc:amd athlon 1800 +
Geluidskaart:Terratec DMX 6 fire 24/96
Versterker:pioneer A227
Boxen:4 creative(van me oude live kaartje)aangesloten op me geluidskaart.
En 2 Jamo Compact 70 boxen die op me pioneer versterker zitten.

Goed,ik wil dus zo perfect mogelijk geluid hebben(wie niet),hoe zou ik dit allemaal het beste kunnen aansluiten,zodat ik het beste eruit kan halen?

Ik heb het nu zo aangesloten:

Ik heb nu dus van de line out(adapt/tape2) van versterker naar de line out van me Terratec,en aan me versterker heb ik de 2 jamo boxen hangen,achterin me geluidskaart heb ik de 4 boxen van creative aangesloten.

De versterker kan dus bijspringen als het allemaal iets harder moet ;)
Er komt trouwens veel ruis uit de Jamo boxen als ik me versterker aanzet,en dan hoef ik hem niet eens hard te zetten,ik heb dan geen nummer draaien,ik heb ook nog een cd speler aan de versterker gekoppeld,en als deze speelt dan is er dus perfect geluid.
Ik wil er ook een mixer tussen gooien,werkt dit een beetje met deze samenstelling?

Samengevat:
Hoe kan ik met dit spul het beste me mp3tjes op me pc afspelen.

Alvast bedankt voor enige reactie:)

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 07:49:
Ik heb nu dus van de line out(adapt/tape2) van versterker naar de line out van me Terratec,en aan me versterker heb ik de 2 jamo boxen hangen.
Dit lijkt meij niet helemaal goed, je moet van de lineout van de geluidskaart naar de line in van de versterker (bv. aux ingang)

Verwijderd

Topicstarter
oke dat had ik ook door,maar ik had dan geen geluid als ik wat deed afspelen,nu net weer geprobeerd..weer geen geluid,moest ik de knop op de versterker (adpt/tape2) inschakelen :S
oke nu wel geluid op de manier zoals het hoort,maar hoe ik het voor de tijd aangesloten had,deed ie het ook prima maargoed

en de ruis is er nog net zo,en als ik nix afspeel,en open wat menu´s onder xp,dan hoor ik dat in de ruis terug als jullie snappen wat ik bedoel..zou het alleen een kwestie van een aardedraad van versterker naar pc zijn,wat dit oplost misschien

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:49
Heb je ook een coax kabel aan die versterker ziten? Zoja haal die is los en kijk wat het verscheel is.
Je zou ook nog een goede afgeschermde kabel tusen de pc en de versterker kunnen knopen.
Je kan ook nog in windows met het uitgangs vorlume spelen, zet hem in windows is wat zachter en de versterker harder of anders om.

Verwijderd

Topicstarter
geen coax kabel helaas,alleen tulpjes,ik ga denk ik vandaag maar eens kijken voor zon kabel,want dit is toch wel irritant,en in windows spelen met het geluid werkt niet omdat het de 2 Jamoboxen zijn die het doen en die zitten nou juist in de versterker,heb dus 2 volumeregelingen.

Verwijderd

Topicstarter
nou..ik ben dus even wat kabels gaan halen,zag een leuke 6 kanaals mengpaneel staan en een leuke mic liggen die ook maar in laten pakken en meegenomen,nu wou ik het zooitje aansluiten op me geluidskaart en de versterker moet ook nog meedoen,dacht dat ik er wel uitkwam,maar zie het nu toch ev en anders,wat is de best mogelijke aansluiting hiervoor,als iemand mij dat kan zeggen ,ben ik degene heel dankbaar.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Als je het mengpaneel tussen computer en versterker aansluit, zul je wel wat signaal verlies hebben.

Wat wil je allemaal met je meng-paneel gaan doen?

mcb1

Verwijderd

Topicstarter
mcb1 schreef op 03 mei 2003 @ 19:09:
Als je het mengpaneel tussen computer en versterker aansluit, zul je wel wat signaal verlies hebben.

Wat wil je allemaal met je meng-paneel gaan doen?
ik wil er mee gaan opnemen,met behulp van een mic,en nu wil ik het zo goed mogelijk aangesloten hebben met elkaar:)

en hoe kan ik het doen zonder kwaliteitsverlies,versterker weglaten?
denk trouwens dat het wel mee moet vallen,zo erg zou dat kwaliteitverlies toch niet zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
goed..ik heb nu me versterker op me mixer aangesloten,versterker staat op main.en me geluidskaart op de EFX,maar hoe kan ik nu opnemen dan?,moet ik toch gebruik maken van de rec ? en dan naar me line in van geluidskaart?
of moet ik nu een taperecorder halen?

Verwijderd

Je mixer heeft ingangen (doh), waar je dus allerlei bronnen aan kan hangen. In jouw geval je cd-speler, je mic, de line-out van je computer, en wat je nog meer wilt afspelen (weet niet watvoor mixer je hebt, maar je cd-speler en comp moeten vanzelfsprekend aan een LINE-ingang, je mic aan een MIC-ingang).

Daarnaast heeft je mixer uitgang, en ook die zijn verschillend per mixer. Wat ik uit je post begreep heeft hij sowieso een main out, rec out, en een effect-send.

Je versterker zou ik aan de main-out hangen. Nu kan je met het master-volume op je mixer je volume regelen, en je versterker vol opendraaien (pas wel op dat je je signaal niet overstuurt, soms hoeft je volumeknop niet verder dan de helft!).
Aan welke ingang je je mixer hangt is niet echt van belang, als hij maar van line-level is (phono en tuner vallen dus af).

De rec-out van je mixer geeft als het goed is een vast (of ergens anders regelbaar) volume af, ideaal voor opnames dus. Als je met je pc wilt opnemen hang je je rec-out aan de line-in van je geluidskaart.
Let wel op dat het signaal dat door die line-in binnenkomt bij sommige geluiskaarten ook weer door de line-out naarbuiten wordt gestuurd. Zo kan je een akelige lus maken; hou het volume van je line-in op je soundcard, en je computergeuid op je mixer dus in gaten!

De effect-out/send waar je je comp nu aan hebt hangen is daar niet voor bedoeld. De bedoeling is dat je aan die uitgang een extern effectenapparaat (kan alles zijn, van equaliser tot Korg Kaosspad) hangt, zodat je je mix kunt beinvloeden. Vaak kan je kiezen op welke kanalen de effecten werken, en in welke mate, etc.

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt!,hier heb ik wat aan,ik ga maar weer eens klooien:)

Verwijderd

Topicstarter
hier maar eens een pic van de mixer die ik heb staan:
http://www.sisme.com/dett_prod.asp?IDCAT=MM1202a

Heb nu me terratec line out aangesloten op de auxout l+r,en versterker op main l+r nu kan ik dus het volume van de versterker regelen met de fader,allemaal leuk,alleen nu wil ik heb nog aan het recorden hebben m.b.v pc,ik heb dus al een kabel liggen van rec l+r op me mixer naar de line in van geluidskaart,maar het lukt dus niet.
Zou ik de 2t rtn aansluiting die daar weer onder zit op mixer moeten gebruiken?
En dan naar line out van geluidskaart?
Maar me line out van geluidskaart zit al op me mixer aangesloten.

Of zijn hier weer speciale kabels voor?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

kabel rec/l+r op je mengpaneel is de ingang....je wilt dus de line-out (en NIET de pre-amp out !!!) van je mixer op je line in van je geluidskaart aansluiten.
Tis allemaal zo makkelijk, niet kijken naar wat heb ik, maar gewoon logisch nadenken. Als het er bij de ene in moet gaan, moet het er bij de andere uit komen. En dan kijken of je die aansluitingen hebt.

Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 04 May 2003 @ 14:26:
kabel rec/l+r op je mengpaneel is de ingang....je wilt dus de line-out (en NIET de pre-amp out !!!) van je mixer op je line in van je geluidskaart aansluiten.
Tis allemaal zo makkelijk, niet kijken naar wat heb ik, maar gewoon logisch nadenken. Als het er bij de ene in moet gaan, moet het er bij de andere uit komen. En dan kijken of je die aansluitingen hebt.

Suc6
ik snap wat je bedoelt hoor,dat het er bij de andere weer uit moet komen.
ik heb wel een schema waar staat dat rec naar de input gaat van geluidskaart en de 2t rtn aansluitingen op mixer naar de input gaan,maar ik heb dus de input al in gebruik voor naar mixer naar pc,en zou wel wel niet op een andereaansluiting op de kaart kunnen aansluiten zoals phone lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
is misschien 2 geluidskaarten een optie?
ik heb nog wel een soundblaster live kaartje liggen,zou ik deze dan alleen kunnen gebruiken voor het opnemen?

Verwijderd

Topicstarter
niemand? of wordt ik nu lastig:P

Verwijderd

Als ik je verhaal nog 4 keer lees begrijp ik het waarschijnlijk, maar ik ben lui (en ziek..).

Je wilt het geluid dat UIT je mixer komt opnemen. Bovendien wil je dat geluid horen. Je moet dus 2 uitgangen gebruiken (eigenlijk 4, nl 2 keer links+rechts).

Je hebt al gezorgd dat je geluid hoorbaar is, door de main-out aan je versterker te hangen. Dat zit dus goed.

Als je geluid op wilt nemen met je comp met het op een of andere manier je computer in, naar de LINE-IN van je terratec dus. Dat geluid komt UIT je mixer, dus uit bijvoorbeeld de rec-out (de EFX-out gebruiken we lekker niet, die is ergens anders voor). Eventueel zou je ook een uitgang van je versterker kunnen gebruiken (tape-out of monitor-out oid), maar dit is een minder mooie oplossing.

Als je alles hebt aangesloten kan je nog eens contorleren of je line-in volume van je geluidskaart goed staat, of je geluidskaart full-duplex is (tegelijk kan opnemen en afspelen), of je niet ergens per ongeluk iets mute oid... Maar het belangrijkste is om alles logisch aan te sluiten. Bronnen gaan je mixer IN, daar komt vervolgens een signaal UIT, wat je weer ergens anders naarbinnen kunt laten gaan...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie ^JaapvR^

maar als me geluidskaart nu niet full-duplex is(weinig kans),dan is het dus niet mogelijk om te opnemen en te afspelen ?
heb een terratec 6 fire 24/96,en als dit niet kan wat kan ik dan zoal als opnamebron gebruiken ?
Ik wil igg wel dat wat ik dan opgenomen heb,ik weer vanuit de opnamebron terug kan zetten op me pc als dat een beetje duidelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
ik het voor elkaar! ik heb dus rec van mixer naar line in van geluidskaart en de out van mixer naar de phoneaansluiting op de kaart wat omgezet in de mixer van de kaart,opnamebron op mix gezet en toen werd er dus opgenomen,maar dit is dus wel monoaansluiting neem ik aan en de kabels zijn erg gevoelig voor aanraking,dan gaat het kraken,of zijn dit de kabels,zijn al wat oud

misschien iemand een idee?

Igg bedankt voor de rectie op me vragen die me zeker de goede richting op geholpen hebben.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ligt het nou aan mij of zeg je echt steeds dat je de out van je mixer op de out van je kaart aansluit?? voorbeelden:
"de out van mixer naar de phoneaansluiting op de kaart" (phone is koptelefoon en dus uitgang??)

"terratec line out aangesloten op de auxout" (line out op aux-out)

enne die ruis dat heb ik ook wel eens gehad jah, toen ik een pc op stereo wilde aansluiten via geluidskaart naar microfooningang (stereo had geen line in) vanaf de uitgang van de cdrom speler (op voorkant kast) ging prima, maar op de geluidskaart gaf ruis. dat was ook een terratec, maar dan een BASE 64 ofsow (heel oud iig). met m'n huidige pc's en stereo heb ik nergens last van duss...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op 06 May 2003 @ 19:11:
ligt het nou aan mij of zeg je echt steeds dat je de out van je mixer op de out van je kaart aansluit?? voorbeelden:
"de out van mixer naar de phoneaansluiting op de kaart" (phone is koptelefoon en dus uitgang??)

"terratec line out aangesloten op de auxout" (line out op aux-out)

enne die ruis dat heb ik ook wel eens gehad jah, toen ik een pc op stereo wilde aansluiten via geluidskaart naar microfooningang (stereo had geen line in) vanaf de uitgang van de cdrom speler (op voorkant kast) ging prima, maar op de geluidskaart gaf ruis. dat was ook een terratec, maar dan een BASE 64 ofsow (heel oud iig). met m'n huidige pc's en stereo heb ik nergens last van duss...
nouja..de out..de 2t rtn aansluiting zit op de phone aansluiting van de kaart,en dan de rec op de line in,en hij neemt dus zo op bij mij dus zal wel goed wezen :+

het is alleen heel gevoelig als je de kabels al iets aanraakt,en de ruis valt mee nu,alleen moet ik de volumeknop niet te hoog draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
alleen met me mic,heb ik dan net zo zacht geluid..heb ik nog niks terwijl hij normale beat wel op het juiste volume opneemt:(

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 19:35:
alleen met me mic,heb ik dan net zo zacht geluid..heb ik nog niks terwijl hij normale beat wel op het juiste volume opneemt:(
welk prog. gebruik je om op te nemen

Verwijderd

Topicstarter
tumbadora schreef op 07 May 2003 @ 19:43:
[...]

welk prog. gebruik je om op te nemen
ik gebruik daar cool edit pro 2.0 voor.

Verwijderd

Ik heb bij mij ook mijn pc op een mengpaneel aangesloten,
heb oko nog dubbele cd speler, al ik iets opneem gaat het vanuit de mixer Rec Out, en ook master output naar de aux ingang van mijn home cinema. werkt prima, gister ook op die manier aan het mixen geweest. ff de preset of de gain van je mic op je mixer at hoger zetten. helpt mischien om het geluid wat harder te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik geprobeerd,net niet dat je een hoge pieptoon krijgt..maar blijft gewoon heel slecht hoorbaar.kan ik het ook via de achteruitgang van een terratec 6 fire,bedoel dus waar de speakers ingaan? als daar dus ook een out zit kan het misschien dan werken?

Verwijderd

je kan het proberen, maar of het werkt weet ik niet zeker.
Pagina: 1