Pioneer DVD-116 & XP (Pio & DMA)

Pagina: 1
Acties:

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 23:27

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Hoi allemaal.

Nou ik heb al heel de avond topics af lopen zoeken met want intel over deze dvd-rom

de wel bekende Pioneer DVD-116.

Ik heb dit ding al een langer tijdje, en met windows 98 en 2000 deed ie het uitstekend, maar nu dat ik XP heb, blijkt de dvd speler op mijn systeem (zie specs onder in sig) toch niet zoals het hoort te werken.

Ik merk het volgende: zodra ik een dvd afspeel met bijv powerdvd, dan wilt het beeld (breed zicht op een grasveld en snel voorbijgaande camera) een beetje schokken.

Dit vind ik zelf niet echt fijn, vandaar dat ik een standalone dvd speler heb gekocht :7

Maar okay, ik wil toch graag mijn dvd speler goed werkend krijgen op mijn pc, anders heb ik er nix aan toch?

Nou ik heb ook effe gekeken naar het volgende : Mijn dvd speler is op de secondary IDE controller aangesloten, en als ik kijk bij de eigenschappen dan zie ik dat de dvd speler op PIO mode is geconfigureerd is, maar daar boven staat : DMA if available.

Dus ik ben me pc gaan rebooten, en richting me bios gegaan, daar zie ik dat PIO mode op 4 staat en UDMA mode ook op 4 staat.

ik heb dus PIO mode op 0 gezet, en daarna weer de pc gereboot, vervolgens naar windows gegaan en nagekeken bij me 2e IDE controller, en ja hoor, nog steeds op PIO mode.

Dussss ik weer rebooten en kijken in me bios, en daar ook al hoor, tjonge jonge, PIO mode gewoon weer op 4 geplaatst op 1 of ander manier.

Ik heb dus in plaats van AUTO detecting, voor CDROM gekozen en daar PIO mode op 0 gezet en UDMA op 4 gezet, daarna weer me pc opgestart naar Xp en vervolgens weer gecheckt bij me 2e IDE controller. maar helaas, nog steeds PIO mode.....

Nou dit allemaal was blijkbaar voor lucht geweest. Dus ik ben aan het volgende gaan werken :

Ik heb me firmware ge-update naar een regio vrije versie, de allerlaatste zover ik weer, iets van 1.22 ofzow.

Dit helpte ook blijkbaar niet.

Heeft er iemand een enig idee hoe ik mijn probleem kan oplossen? Ik heb gelezen dat zodra een DVD speler op DMA mode wordt geplaatst dat het systeem minder belast kan worden, waarschijnlijk is dat mijn probleem, maar ja, ik heb zelf zoveel mogelijk programma's en processen in taakbeheer beindigt, maar dit hielp ook al niet.

misschien eventuele feedback?

Oh ja voordat ik het vergeet te zeggen, mijn dvd speler is niet op aan het raken ofzo, en hij is ook zeker niet defect, ik heb 'm namelijk op mijn werk ( kan de naam niet zeggen) op verschillende pc's getest, en daar werkte ie wel goed op. (niet met dezelfde specs althans)

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Nou Dames & Heren, na veel zoeken en improviseren, heb ik mijn probleem eindelijk simpel kunnen oplossen.

Ik had nog een wat oudere VIA 4 in 1 packet op me comp namelijk versie 4.28, en nu heb ik de nieuwste geinstalleerd, en mijn probleem is compleet weg.

Geen gestotter meer, en mijn DVD loopt eindelijk nu ook op UDMA 4 :7

Voor de mensen die hetzelfde probleem ervaren als mij, dit kan misschien ook een oplossing voor jou zijn.

Succes! en in ieder geval bedankt!

Verwijderd

Dat was eigenlijk wel voorspelbaar :D
4-in-1 (Ehh, "Hyperion") is altijd belangrijk om up-to-date te houden.

Ik ben blij dat je het hebt kunnen oplossen iig.
Goede zaak dat je je oplossing nog even komt melden.
Dat maakt zo'n topic als de deze weer wat searchwaardiger :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 05:24 ]

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
ook een goedemorgen hehe, echte tweaker hier!!!

TWEAK ALERT!!!