Toon posts:

Radeon 9700 vaak vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb sinds kort een ati radeon 9700 en ik heb al veel soorten drivers geprobeert o.a. nieuwe en oude catalyst en hij blijft maar vast lopen, vandaag 550w voeding erin gezet maar nog steeds ik snap er niks meer van en wordt er gek van!

Wie zou mij kunnen helpen?

Specs:
P4 2.53
Chaintech Apogee MB
2x 512 DDR 333
8 Case coolers
2 slot coolers waarvan 1 onder de radeon

En ik weet zeker dat het de videokaart is want zodra ik er een andere in doe is het probleem weg.

Verwijderd

Topicstarter
Oh en Windows XP pro :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Controleer het geheugen, ik heb verhalen gehoord van mensen die een kaart hadden met 220 en 223 door elkaar, die vastlopers veroorzaakte, terwijl een 223 kaart perfect werkte.
Zowiezo zijn de kaartjes naar mijn ervaring 'brak': tientallen moeten terug omdat ze gewoon niet goed werken :)

Maar wat je ook doet: vraag een nieuwe kaart, kwaad kan het nooit, en het bespaart je misschien een enorme hoop problemen.

offtopic:
We hebben niet voor niets een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop he ;)

//edit
Niksnie format, detonatordestroyer werkt je oude detonaters ook wel weg :)

[ Voor 28% gewijzigd door FragFrog op 03-05-2003 03:25 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Heb je ervoor toevallig een GeForce kaart gehad? Als je namelijk overstapt van GeForce (Detonator drivers) naar Radeons (Calablablatist drivers (hoe je at ook schrijft :+ )) schijnen de oude GeForce drivers die nog ergens in je systeem rondzwerven de ati te saboteren.

Een format schijnt het enige te zijn dat helpt ;(.

tvw

• ZyCo DaMiaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05-2025
kan aan je mobo bios liggen
kan aan je mobo agp\pci freq. liggen [zet hem niet op auto maar stel hem zelf in op de standaart stand]
kan aan je oude geforce drivers liggen
kan aan controlpanel liggen van ati

bij mij lag het aan de bios instellingen, maar ook de bios update heeft geholpen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ShotGun schreef op 03 mei 2003 @ 03:22:
Heb je ervoor toevallig een GeForce kaart gehad? Als je namelijk overstapt van GeForce (Detonator drivers) naar Radeons (Calablablatist drivers (hoe je at ook schrijft :+ )) schijnen de oude GeForce drivers die nog ergens in je systeem rondzwerven de ati te saboteren.

Een format schijnt het enige te zijn dat helpt ;(.
Datr is niet helemaal waar, een format is zeker niet de standaardoplossing :)

Wel is het zo dat de oude Detonator drivers de Catalyst behoorlijk dwars kunnen zitten, daarom is het belangrijk de oude drivers volledig te verwijderen/uninstalleren. Detanator Destroyer is hiervoor een goed hulpmiddel :)

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 23:01
is er van Detonator Destroyer geen win xp versie want er staat van dat tie nog niet word gesupported

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt voor de snelle replys het heeft alleen niks geholpen :'( , ik ben idd overgestapt van nvidia naar ati en heb de drivers en alle andere nvidia dingen van me computer gehaald en register, alleen de bios update nog maar dat ga ik nu ff proberen :'( ik hoop dat dat werkt. In ieder geval bedankt

Verwijderd

Heb je gecontroleerd of het ventilatortje draait? Bij mij springt-ie vaak niet aan. Moet een blue orb op I guess :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch dat het iets software matig moet zijn want zowiezo kan ik met geeneen driver de 3dmark2k1 tests uit lopen, de ene driver loopt eerder vast als de andere, en er is ook verschil bij welk spel hij met welke driver vast loopt :'( dus bijv. bij spel 1 loop hij met driver 1 niet vast en spel 2 wel maar dan loopt hij dus in 3dmark niet bij bench 1 al vast maar bij bench 4 zeg maar, en hij loopt bij 3dmark ook altijd ongeveer op de zelfde plek vast... ik snap er niks meer van

Verwijderd

Eff oftopic dan

Staat je CPU FSB en je MEM FSB syncroom met elkaar?

dus 133/133 ?? of 100/100? (ik heb niet naar je specs gekeken namelijk)

Dat kan namelijk een storings factor zijn als dit niet het geval is.

Succes verder
Pagina: 1