Hallo ik probeer standaard deadkeys te krijgen onder linux en op een of andere manier lukt dat niet echt.
Onder KDE is het geen probleem daar kan je de boel nl grafisch instellen, maar die instellingen gelden alleen voor KDE en onder gnome of console werkt het dus niet, daarom heb ik gepoogd mijn xf86config aan te passen zodat ik native deadkeys had.
Ik heb meerdere instellingen geprobeerd, maar deadkeys willen niet actief worden
Ook meta werkt niet trouwens.
tweede poging:
Ook us_intl geeft niet thuis (alles zoals bovenstaande en een extra)
Op internet zijn verschillende tutrials te vinden over dit onderwerp en daar heb ik dus ook lekker tussen zitten bladeren, maar ik heb niet kunnen ontdekken wat ik fout heb gedaan
ja X is herstart na aanpassingen
Onder KDE is het geen probleem daar kan je de boel nl grafisch instellen, maar die instellingen gelden alleen voor KDE en onder gnome of console werkt het dus niet, daarom heb ik gepoogd mijn xf86config aan te passen zodat ik native deadkeys had.
Ik heb meerdere instellingen geprobeerd, maar deadkeys willen niet actief worden
Ook meta werkt niet trouwens.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Option "LeftAlt" "Meta" Option "RightAlt" "Meta" Option "ScrollLock" "Compose" Option "RightCtl" "Control" Option "XkbRules" "xfree86" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "us" Option "XkbVariant" "basic" |
tweede poging:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Option "LeftAlt" "Meta" Option "RightAlt" "Meta" Option "ScrollLock" "Compose" Option "RightCtl" "Control" Option "XkbRules" "xfree86" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "us" Option "XkbVariant" "deadkeys" |
Ook us_intl geeft niet thuis (alles zoals bovenstaande en een extra)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Option "LeftAlt" "Meta" Option "RightAlt" "Meta" Option "ScrollLock" "Compose" Option "RightCtl" "Control" Option "XkbRules" "xfree86" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "us_intl" Option "XkbVariant" "" |
Op internet zijn verschillende tutrials te vinden over dit onderwerp en daar heb ik dus ook lekker tussen zitten bladeren, maar ik heb niet kunnen ontdekken wat ik fout heb gedaan
ja X is herstart na aanpassingen