Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Ik wil een niet te dure digitale camera als nieuw speeltje...
Ik heb een tijd met een Panasonic PV-DC3000 Ipalm (dat maffe maar dure model) mogen spelen en ik vond het fantastisch. Al die instellingen om je foto nog meer te verklooien, filmpjes met geluid, timelaps (heel erg leuk om mee te spelen) en wat nog meer.
Dus ik ook aan de digitale camera maar wel een stuk goedkoper graag en daardoor helaas een stuk eenvoudiger. (Speelgoed weet je wel......)

Dus ik ben gaan zoeken....
Enfin, lees maar.

Je stelt jezelf een budget van 200 Euro en ziet erg leuke camera's maar dan realiseer je je ineens dat je ook nog extra opslag, batterijen en een oplader "nodig" hebt waardoor je ineens nog maar zo'n 160 Euro hebt te besteden...
Maar ja, als je dan eens kijkt wat je daar nog voor kan kopen.... (Trust camera's en verder veredelde webcams.)

Dus gooi je je budget wat hoger.

Op naar de 250 Euro dus. (En in je achterhoofd rinkelt een "alarmbel": 250 Euro voor een speelgoedje????)
Maar ja, die digitale meuk kost nu eenmaal een berg duiten, stel je jezelf gerust.
En je kiest een leuk setje uit... (Fuji A202 met 64MB kaart en batterypack voor 250 Euro.)

Ok, besluit genomen en een lekker verwachtingsvol voorgevoel...

Je checkt nog meer revieuws en vergelijkingslijsten om je "zeer doordachte" keuze voor jezelf te rechtvaardigen (blijft een berg centen) en ziet dat er vergelijkbare camera's zijn (qua prijs, want dat is mi. het belangrijkste voor de beginnende maar vooral twijfelende digitale "fotograaf".) die veel meer kunnen en hebben. Optische zoom, meer instellingen om in te verdwalen etc etc.
Dus denk je: ik zit nu al op 250 Euro (das ruwweg zo'n 550 pieken... pffffttttt) dus die paar Euro kan er toch ook wel bij en voor je het weet zit je al op 270 Euro.
Maar ja, het is wat meer als begroot maar je wilt toch geen camera waar je na een half jaar al uit bent gegroeid, toch? (Ricoh RR230 met 64Mb kaart en batterypack voor 270 Euro)

Je gaat wat testen en foto's zoeken en ze zijn niet echt lovend of uitzonderlijk mooi...

Dus dan denk je bij jezelf: als ik nou eens die Fuji A204 neem... Prima beginners "bakkie" en lovende kritieken.... En ook een optische zoom. En maar ietsjes duurder... Mooi toch?
Maar ja, het wordt nu toch stiekum wel hoop duiten..... (Fuji A204 met de hele meuk erbij voor 310 Euro)

En dan denk je....,

Voor, pak 'm beet, zo'n 330 Euro kan je een nog veel betere/luxere/complexere/maarvooralduurdere camera kopen....
Maar ja, als je nou niet oppast dan zit je binnen een paar gedachte sprongen weer een stuk hoger met je budget.....(AAAAAAARRRRGGGGHHHHHHHH, ik wor' gek..... 8)7 )

Van een Trust "bakkie" naar een Fuji A202 naar een Ricoh RR230 naar een Fuji A204 met een mooi meestijgend budget.... van 200 naar 330 Euro....
Maar ja, dit wordt me te duur.... Das niet leuk meer, das uitgeven... (leuk als je het kan maar een stuk minder als je het niet kan of bereid bent tot).

Maar, wat wil je nou eigenlijk, vraag je jezelf af....

Nou.... euh....
Een toffe goede "Point and shoot" camera voor zeker niet teveel geld dus....

Maar...?
Is een optische zoom wel zo belangrijk dat je er beeldkwaliteit voor laat schieten?
Is optische zoom uberhaupt wel zo belangrijk als dat men zegt?
Zijn al die extra bewegende delen die kapot kunnen (en zullen) gaan wel zo belangrijk?
Is het zo dat gadgets voor snelheid (shutterlag bijv.) gaan?
Is het te doen om over je, uit noodzaak, ingestelde budget heen te gaan?

Samenvattend: het antwoord op mijn vragen is mi. een volmondig NEE...
En geld is net als schaamhaar..... het groeit geen van beide op mijn rug...

Ik hou het op 250 Euro en ga voor de Fuji A202.... :)
Volgens mij kan ik me daar voor dat geld niet echt een buil aan vallen

Tenzij iemand mij kan zeggen waarom mijn redenering niet klopt.... >:)
Kom op, maak me weer aan het twijfelen.....

[ Voor 3% gewijzigd door AKA_ACE op 03-05-2003 00:13 ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Optische zoom vind IK wel belangrijk.
Om de reden dat digitale zoom geinterpolleerd word.
Het is dus eigenlijk gewoon pixels raden. Zelfs op mijn sony 707 (waar een goede lens op zit) Vindt ik het 9 van de 10 keer gewoon niet mooi.

Gadgets belangrijker dan snelheid?
Snelheid is natuurlijk belangrijk. Maar het gadget gehalte ligt aanje zelf.
persoonlijk wil ik geen volautomatische camera waar je niets aan kunt instellen.
Ik heb dan ook gekozen waar bij ik alles handmatig kan instellen.
Deze heeft dan een hoog gadget gehalte volgens jouw.
Maar zonder deze gadgets hoeft het niet.
Als jij gewoon lekker wilt schieten, Een leuke tijd hebben met het schieten zonder al te veel fratsen. Hoef je helemaal niet zo duur te gaan.
Pas wanneer je hoge eisen stelt moet je wat geld gaan investeren.
Een 2 of 3 MP camera is voor veel doeleinden MEEER dan genoeg.
En ik denk dat JIJ met de 202 geen slechte keuze maakt.

Wat betreft over je budget heen gaan.
Dat gebeurd inpricipe altijd. Maar er moet een grens zijn.
De reden voor een budget is meestal omdat je het simpelweg gewoon niet hebt.
Of er voor overhebt. Om daarnu gewoon maar flink overheen te gaan hoeft niet.
Kan je beter even wachten en doorsparen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Mijn computer kan wel 100X inzoomen ;) Dat is het punt niet.
Het punt is voor MIJ, zoals je al aangaf, het budget.
En binnen dat budget zal ik MOETEN slagen.
Dus geen "gadgets" of optische zoom ten koste van beeld kwaliteit.
Een met 3x zoom en fijnafstelling gemaakte k*tfoto blijft een k*tfoto, van welke kant je 'm ook bekijkt.

En zeker, bijna alle "gadgets" die op een dure camera te vinden zijn hebben nut. Maar wat er niet opzit, zit er niet op.

<zwijmelmodus>
Man, ik zou willen dat ik zo'n onverantwoorde berg centen zou kunnen uitgeven aan een digitale camera. Na zo'n weekje "kijk en vergelijk" op 't net heb ik zeker specifieke wensen.... >:) >:) Een leuke tijd hebben met het schieten met alle fratsen, toeters en bellen aan........ :z .)
</zwijmelmodus>

Nu nog de belastingcenten terug en dan bestellen maar....

Offtopic: Heeft iemand zijn centen al terug?

[ Voor 6% gewijzigd door AKA_ACE op 03-05-2003 00:02 . Reden: typo ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57

Floor-is

5.2

Ik heb een digicam, heb er ook bijna een jaar over gedaan om de uiteindelijke stap te maken. Ben begonnen met een vrij dure cam, wel eentje die goed wordt beoordeeld, niet zo groot is, veel Pixeltjes uitpoept en waar je ook flink veel mee in kunt stellen. Verder wilde ik per se een cam met CF en een batterij ipv penlites. Dus ik heb een Canon uit de S-serie gekocht, een S45.

Op zich ben ik er blij mee, prima ding, fijne instellingen, weet er vrij goed mee te werken en ook anderen zijn dat nog wel eens met me eens ;)
Maar het grote werk lonkt, de echte lenzen, de keuze die je hiermee krijgt, maar ook de filters, de externe flitser, de super battery-packs en de snelheid waarmee je kunt werken. (Betere burst, geheugen voor bepaalde instellingen etc.)

Nu heb ik net zo iets als AKA_ACE meegemaakt bij het uitkiezen van mijn eerste cam:
Budget van ten hoogste 400 euro, nee toch maar een extra stukje geld voor batterijen, daarna voor extra CF, toen voor een net betere cam en toen er een nieuw model uitkwam toch nog maar 150 euro's extra uitgegeven en zodoende op een dikke 800 euro's uitgekomen. Op zich geen spijt van, maar met een S30 van 175 euro minder had ik geen mindere foto's gemaakt en was de stap naar een 6 Mpixel-cam wellicht wel te overbruggen geweest.

[offtopic] Ik ben aan het kijken naar een echte SLR, een 10D met 2 lenzen om mee te beginnen, daarnaast nieuwe CF, want het huidige is wel vrij traag en vooral qua opslag beperkt (met 6Mpixels heb je 192MB zo vol nietwaar?). Maarja wat voor lenzen wil je precies hebben, wat voor flitser? Oh moet ik niet gelijk een nieuw statief, want het huidige is toch wat wankelig?
Hmm 1950 voor de body, nog eens dat bedrag voor lenzen, tas, batterij en nieuwe CF... Tel uit je maandsalaris en ontdek hoelang je op lucht moet leven om dat te betalen :/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:58

Marc H

- - Is wakker - -

Als je zo gaat denken moet je heel erg gaan oppassen ;) .

De eerste digitale camera die ik had was een baggerding van trust (had het kunnen weten). Toen ik daarna de A10 leende van een vriend, wilde ik daarna ook zoiets. Begon met het kijken naar een a20( F1000), maar die had te weinig instellingsmogelijkheden. Daarna de Olympus Camedia 2040 (toen nog F 1400). Maar die had maar 3x optical zoom, en de Olympus Camedia 700z had 10x optical(F1600). De Oly 2100UZ (2000) had ook 10x zoom, maar gestabliseert. Na een maand reviews lezen/prijzen vergelijken was ik eruit, die 2100UZ wilde ik hebben.

Tot ik in de winkel was om hem te gaan kopen. Hij was wel erg groot, En de Fuji Finepix 6900z die ze ook hadden staan was toch een heel stuk makkelijker meenemen, omdat de lens (6x opt. zoom) naar binnen schuift als je hem niet gebruikt. En 3.3 Megapixel, tegen de 2.1 van de C2100UZ. alleen die prijs: 2250. Dus maar weer naar huis, weer 2 dagen reviews lezen, heb ik uiteindelijk maar de knoop doorgehakt en de 6900z gekocht. (en daar kwam nog de prijs van een extra accu(130), acculader(erg handig,180) en 128 MB (280) flashgeheugen nog bij. Dus bij elkaar "even" zo'n kleine 3000 uitgegeven voor een digitale camera. Maar zeer tevreden.

Dus: stel eerst een budget vast, en houd je eraan

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan moet ik maar niks zeggen, geloof ik. Ik kreeg in december van mijn ouders 500 euro en dat wilde ik in een digicam steken. Ik zat wat rond te kijken, maar voor 500 euro kocht je niet wat ik zocht. Dan maar zelf iets bijleggen en een betere kopen, maar het segment wat ik voldoende goed vond (Canon G3, Fuji s602 Zoom, Nikon CP 5700, Minolta Dimage 7(h)i) was wel meer dan "zelf ff wat bijleggen" duurder :o

Toen uiteindelijk maar de goedkoopste van dat rijtje (destijds) gekocht: de Fuji s602 Zoom omdat ik optische zoom belangrijk vond. Nu heb ik die alweer een half jaartje en hij staat tekoop :D Ik heb een Canon EOS D30 gekocht. Waarom? Menigeen zal zeggen: Ja maar die heeft ook maar 3 megapixels!!!111 Dan zeg ik: daar moet je je niet blind op staren. Qua resolutie doet hij niet onder (1150x1150 lijnen voor de D30 en 1200x1200 voor de Fuji, een marginaal verschil). Bovendien is het een spiegelreflex. Echter kom ik qua geld voor de cam nu op iets van 1500 euro totaal. Gelukkig heb ik al een flitser en een statief, maar het blijft duur. Het blijft nml niet bij je camera, je wil er ook genoeg geheugen bij hebben. En waar hou je dan op? Wil je op vakantie je laptop thuis laten, dan zit je al snel richting de 1GB CF te denken, $$$$$ :X Dan wil je er uiteraard nog een flitser bij (had ik godzijdank nog), een statiefje misschien, filters om je dure lens te beschermen en wat leuke effecten te veroorzaken. Ow, en niet te vergeten de batterijen: je wil niet dat je in the middle of nowhere ineens zonder stroom voor je cam zit en dat je daardoor net die ene fantastische droomfoto misloopt ;) Dus je investeert in een snellader van GP ofzo (50 euro) en een slootje batterijen. In het geval van een speciale accu koop je daarvan een 2e en misschien wel een 3e. En waarom geen opzetlenzen? Het kan zijn dat je de maximale groothoek of tele van je cam niet genoeg vindt, dan is een opzetlens een leuke aankoop. Echter heb je die ook weer van 50 tot 300 euro ongeveer en zo loopt je hobby aardig uit de hand.

Met een D-SLR (Digitale spiegelreflex) heb je zelfs dat je de hele lens kunt vervangen door een beter (duurder) exemplaar en daar kun je het net zo gek maken als je zelf wil. Je hebt ze vanaf een euro of 50 2e hands tot 10.000-en euro's nieuw.

Al met al ben ik begonnen met een budget van zo'n 500 euro voor alles en eindig ik met een cam die richting de 2000 euro gaat als ik hem compleet heb... En ja, dat is eigenlijk best ziek voor een student :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet een cam nemen die goed bij jouw gebruik gaat passen. Ik had het liefst ook een digital EOS gehad... maar ben met mijn A40 ook zeer tevreden. (had eerst een Fuju 2600Z (ook eeen hele mooie cam met scherpe foto's, maar minder functies maar wel weer een goede macro), maar deze werd na 1 week al gejat).

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Hehe, ik wist wel dat ik niet alleen stond met mijn "luxe" probleem ;)

<wishfulthinkingmodus>
@ Grrrrrene, valt jouw "overbodige" camera niet toevallig in mijn budget van 250 Eurooitjes? Zou leuk zijn..... :)
</wishfulthinkingmodus>
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 12:14:
Je moet een cam nemen die goed bij jouw gebruik gaat passen.
Hmmmmmmm, ik zal het toch anders moeten benaderen.
Ik moet een camera nemen die goed in mijn budget moet passen, helaas.

[ Voor 42% gewijzigd door AKA_ACE op 03-05-2003 12:39 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
AKA_ACE schreef op 03 mei 2003 @ 12:36:
Hehe, ik wist wel dat ik niet alleen stond met mijn "luxe" probleem ;)

@ Grrrrrene, valt jouw "overbodige" camera niet toevallig in mijn budget van 250 Eurooitjes? Zou leuk zijn..... :)
LOL, daarmee koop je iets meer dan een derde :+

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AKA_ACE schreef op 03 May 2003 @ 12:36:
Hmmmmmmm, ik zal het toch anders moeten benaderen.
Ik moet een camera nemen die goed in mijn budget moet passen, helaas.
Dat moet iedereen en dat moest ik dus ook. A40 lag toen net op het randje van mijn budget. Heb bespaard op dure batterijladers etc.. en originele tasjes etc...
Heb bij de Hema een snellader gekocht en ook daar de 4 NIMH batterijen gekocht die er in moesten. Kan zo'n 150 a 200 foto's maken met deze dingetjes (en dan is mijn 128 MB vol en de batterijen nog net nie leeg). Als tasje heb ik een LowePro gekocht. Ook zeer goed in mijn ogen maar wel weer iets goedkoper dan originele Canon tasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik denk dat die S602 wel een dikke 500 moet opbrengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaag
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 14:40

vlaag

*diepe zucht*

Ikzelf ben een paar jaar geleden begonnen met een Fuji MX-1200

omdat ik niet teveel geld uit wou geven, ik wist niet eens of
digi fotografie iets voor me was..

maar zoals altijd, kom je er al gauw achter de je een heleboel
niet kan :) wat ik vooral miste was de optische zoom!

daarna de coolpix 880, een vooruitgang op mogelijkheden,
een berg :)

maar tja als je die eenmaal doorhebt en je begint een beetje
te begrijpen wat fotografie is... is dat ook weer niet voldoende..

je wilt meer :) nou ja je wilt niet dat je camera de beperkende
factor is.

maar goed het was allemaal nog wel heel duur spul.. dus alles
maar verkocht en naar analoog overgestapt. een eos-300
spiegelreflex met rolletjes :) dat is pas foto's maken :)

maar die rolletjes, nee daar kon ik niet aan wennen, niet de
mogelijkheid om te photosjoppen, etc.. :) nou ja geweldige
camera en aparte lenzen maar NIET digitaal :(

dus toen kwam de D60, geweldig... alleen het probleem is
wel dat alles meteen duurder wordt.. je wilt een extra batterij,
meer geheugen, snelle cardreader, meer opslag ruimte op
je harde schijf!! mooie objectieven!

al met al is het dus een uit de handgelopen hobby!

maar mijn punt is eigenlijk... koop iets goedkoops.. zie het een
tijdje aan ! en als je het echt leuk vind ga dan meteen voor iets
goeds.. tenminste iets waar je nog mee kunt uitbreiden
zoals flitsers/opzetlenzen/etc... Bijv. de G2/G3 van Canon :)
of iets dergelijks..

en megapixel is niet belangrijk... de D30 met 3 mpx is RUIM voldoende
om 20x30 foto's af te drukken.. het gaat om de kwaliteit
van de foto! kleurbereik, ruis, etc... De D60 is dan wel 6 mpx, het
voordeel is dan dat je flink kan knippen in de foto en toch nog
groot laten afdrukken!

maar goed momenteel heb ik de D60 ook al niet meer en werk
ik met een 1D ... en dat is dan maar weer 4 mpx..

planten?! goede vrienden zijn het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57

Floor-is

5.2

Ik denk dat je naast 'een cam nemen die goed bij je gebruik past' je ook rekening moet houden met je budget. Daarnaast is het inmens belangrijk dat je een cam koopt van een bepaalde grootte omdat je hem toch telkens mee moet nemen.

Mijn verlanglijstje op dit moment:
* Canon EOS 10D
* Canon BGE-30 Grip (nog onzeker)
* 2e&3e accu
* Paar filters (polarisatie, IR, UV etc)
* Nieuw statief (met een enkele poot, makkelijk mee te nemen)
* Cameratas (moet nog zoeken vrees ik)
* Twee (Sigma) lenzen. (15-30mm en 28-105mm)

Mijn budget geeft niet echt mee, ik vrees niet dat ik die 3500-4000 duuro missen kan :/

[edit]
Vandaag even bij een fotowinkel geweest in Utrecht, prima geholpen, maar het is me ook duidelijk dat als ik met 28mm wil werken ik flink geld mee moet nemen en dat was ik eigenlijk liever niet van plan.
De body kost zeg 2000, sigma 15-30 (voor 28mm) kost ~800, sigma 28-105 (42-157) kost nog eens ~280, dan nog een extra batt. pack, wat CF etc etc. Kom ik toch weer over die 3500 heen. Foto's maken is leuk, gaaf, interessant en nog veel meer, maar zoveel heb ik er niet voor over.
Ik blijf daarom voorlopig bij mijn S45, tot er een Sony F919 komt ofzo ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Floor-is op 03-05-2003 17:34 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 14:23

C0nscious

Mysteryman.

Ik wilde dus zelf gaan voor een d60 voor rond de 1500 op ebay en daarna sparen voor wat leuke lenzen zo zoetjes aan, maar hier wacht ik nog even mee. Besefte alleen wel dat ik die d60 niet zomaar altijd mee kan leuren en dat ik dan toch een extra kleine cam erbij zou moeten hebben voor het echte point & shoot werk. Hiervoor dus recentelijk een Canon Ixus v2 (2 megapix) voor aangeschaft (345,-) + 256 CF (70,-) + leren samsonite hoes (25,-).

Bij elkaar best een hoop geld dus maar wel super flexibel. Echt een heerlijk dingetje, neem hem elke dag mee in mijn binnenzak. Die spiegelreflex komt er ook nog wel, one step at a time :)

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik heb 2,5 maanden geleden mijn S45 binnengekregen. Prima camera. Ook ik ben lang aan het rondpuzzelen geweest wat ik nu eigenlijk wilde.

Ik ben eigenlijk ook niet echt uitgegaan van een budget. Het moest een beetje redelijk blijven want ook ik ben maar een n00b.

Wel ben ik vantevoren gaan kijken waar ik de camera voor ga gebruiken. Op de eerste plaats wilde ik foto's maken op feesten waar we met Reflex staan, om vervolgens als reclamemiddel te gebruiken. Hierbij is het natuurlijk leuk als lichteffecten mooi op de foto staan, maar dat is sowieso al practisch onmogelijk.

Daarnaast wilde ik mezelf wat gaan verdiepen in digitale fotografie. Op dit moment werk ik om en nabij de 60u/wk dus nu komt het er niet echt van, maar over een maand of twee heb ik meer tijd daarvoor. Echter, om zomaar wat te gaan spelen vond ik het niet nodig om een asociaal dure camera te pakken.

Ik heb gekozen voor de Canon PS S45, omdat deze niet al te duur is, heel erg goed uit de testen kwam, maar vooral ook omdat veel dingen handmatig in te stellen zijn. Hoe meer ik hiermee speel, des te meer leer ik.

Ondertussen heb ik de camera op een portable statief staan en zit er 128mb CF in. De 32mb die er standaard bijzat, zit in het bijgekochte tasje als 'backup-kaartje'. Ook heb ik een (gekregen) kaartje van 4mb standaard in de auto liggen. (Toch 11 foto's op 1024*768)

Hoewel ik in het begin helemaal niet van plan was om met lenzen te stoeien, ben ik inmiddels enorm geinteresseerd in het opzetstuk wat hier laatst in een ander topic opdook voor Canon Sxx-camera's.

Als je jezelf kunt motiveren om er tijd in te steken en er een hobbie van te maken, zou ik rekening houden met uitbreidingsmogelijkheden. Als je bang bent dat je over een maand of 4 niet veel meer met de camera doet, hou het dan simpel.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
Ik begon bij een Sony p85, nice ding, 3mp geloof ik zo uit mijn hoofd, illuminator om bij slecht licht toch te kunnen fotograferen en verder filmpjes tot 15 seconden. Tja want die dikke Sony dsc-707 was té duur...

Owja even tussendoor, het is nooit in me opgekomen om een ander merk te nemen, ben simpelweg Sony verslaafd. Die designs.... mmmmmmm! :P

eind augustus 2002
De Sony dsc p9 kwam uit. 4mp, 3x op.zoom yeah nice!!! Maarja die zou behoorlijk wat centjes gaan kosten. Maarja dat maakte niets uit want ik wilde even vooruit kunnen... Dus die dan maar??

1e week september 2002
WACHT, werdt er op een forum geroepen, er komt een nieuwe aan... toen kwam het grote nieuws, de devil zoals de 707 genoemd wordt kreeg een opvolger.

2e week september 2002
Steve'sDigicams kwam met een review van een japans model, en 2 dagen later kwam DPreview met een gewoon model. Damn 5MP, 5xop.zoom, 10x dig.zoom, nightshot, filmpjes zolang je geheugen strekt, verschillende modi om te fotograferen (negatied enz enz), whaaa NICE d8 ik. Misschien dan toch maar......

eind 2e week september 2002
Ja ok ik doe het... naar de lokale fotoboer/sonydealer gegaan en gezegd ik wil de Sony dsc-f717, uuuh welke zei hij. De f717... Hmmm misschien even in de nieuwe catalogus kijken want die ken ik nog niet. Hij de catalogus die hij net een paar dagen had bekeken. Yes gevonden... Mooie keuze zei hij. Ik wist alles van dat ding, alle specs that is. Hij stond echt met verbazing te kijken die man. Hij kostte €1600 geloof ik bij sony, hij wilde iets minder vragen maar ik zei nee want 1 dorp verderop kost ie maar €1300, dus... Ok zei hij, maar dan wil ik dat je hem wel nu besteld. Ok doe maar.... €1300 afgesproken

eind september 2002
Ownee..... twijfels twijfels twijfels... Damn het is wel een hele smak geld. Ik opgebeld en tegen een verkoopster gezegd dat ze tegen de fotograaf maar moest zeggen dat de bestelling gecacelled moest worden.
10 minuten later weer teruggebeld, laat toch maar doorgaan.... hoezo gek :)

15 oktober 2002
Gsm ging in de klas, half uurtje voor einde les. nee dat is geen probleem bij onsDe fotograaf: "Je camera is binnen". Ik zeg dan ben ik over een uur bij je >:) Eindelijk was ie er!!!!! Ik moest m hebben!!!!! Opgehaald, batterij eerst opladen? Neh niet nodig, hij doet t zo ook wel 5 minuten :P Ff gespeeld opgeladen en WOW, nice ding!!!!

Zo ging ik dus van ongeveer €350 naar €1300..... :+ Ik gek? neh...... })

ps: ik ben niet zo'n rijke stinkerd welke mijn camera betaald kreeg door paps/mams ofzo.... Werken doet wonderen....

[ Voor 9% gewijzigd door Gody op 11-05-2003 16:57 . Reden: typfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

Heb zelf na lang denken en doen een tweedehands apparaatje gekocht, een Ixus v2. Mijn oorspronkelijke budget lag uiteraard ook lager dan wat ik er uiteindelijk voor betaald heb: van 200 eurootjes naar 350,- wat ik er uiteindelijk voor betaald heb (inclusief extra accu en 128mb kaartje). Op zich valt het nog wel mee, maar toch bijna een verdubbeling van 't budget. Devies: houdt rekening met dergelijke limietsprongen!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1