Toon posts:

[html]<textarea> commando een maximum?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ontdekte iets vreemds op een pagina die ik gemaakt heb.

Er is een zgn <textarea> veld waar men teksten kan ingeven.
Wat is nu het vreemde, bij een bepaalde ingegeven hoeveelheid tekst(weet niet hoeveel) dan werkt de submit button niet meer.
De exacte regel is:
<textarea name="vraag" cols="70%" rows="6">

Je wilt dus submit klikken maar er gebeurd dan niets meer(letterlijk niet), ga je de tekst vervolgens inkorten dan op een gegeven moment als je voldoende hebt ingekort (een nog onbekende hoeveelheid tekst) doet ie het ineens wel.

Nu vraag ik me af zit er een limiet aan tekens of tekst wat je kunt ingeven bij het <textarea> commando?
Er is NERGENS GEEN maximum door mij gedefineerd!

Als er een maximum is wat is deze dan en kan ik die op 1 of andere manier verhogen, is er geen maximum is mijn vraag hoe kan dit dan?!?!?! (en wat kan ik eraan doen dat het wel werkt?)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Vreemd, ik weet wel dat de max voor een form submit met standaard afhandeling aan de serverkant 100kb is voordat je moet overgaan tot een BinaryRead, voor een uniek veld zou het max wel eens 64kb kunnen zijn maar weet het niet zeker..

[ Voor 15% gewijzigd door dominic op 02-05-2003 23:39 ]

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Als je het toegestaande aantal tekens plakt in een txt en hier de grootte van bekijkt, hoe groot is hij dan?

Btw, kijk je code nog eens goed na want volgens mij ligt deze limiet heel hoog...

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

ik weet wel zeker dat deze limiet heel hoog is. Volgens mij is er zelfs onder TOPIX hier nog getest met het pasten van een linux manual van een paar 100 kb :P

Stop uploading passwords to Github!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Verstuur je je gegevens toevallig middels een GET-request?

Verwijderd

Bij ee GET-request is het 256 tekens dacht ik..

Verwijderd

Topicstarter
Nee is gewoon een <form><texarea><input=submit></form> opbouw.

Ik moet nog uitzoeken wat precies het aantal tekens is wanneer ie het niet meer doet, ben er wel achter gekomen dat er geen verschil zit of je dit online of offline(lokaal) doet, op beide lokatie's hetzelfde probleem.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 14:49:

Ik moet nog uitzoeken wat precies het aantal tekens is wanneer ie het niet meer doet, ben er wel achter gekomen dat er geen verschil zit of je dit online of offline(lokaal) doet, op beide lokatie's hetzelfde probleem.
De standaard method voor een form (als je dus geen method= specificeert) is GET, en daar zit idd wel een vrij krappe limiet aan...

Intentionally left blank

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 14:49:

uhmm volgens mij komt een <form> standaard met method="get" ?

probeer dus eens:

<form method="post" action="blaat">
van msdn.microsoft.com
Remarks

When using the post method, there is no theoretical limit to the amount of data that can be sent to the HTTP server. The amount of data may be constrained by the physical limits of the client computer.

When using the get method to send data to an HTTP server, the amount of data that can be sent is limited by the maximum length of a URL. In this case the URL cannot be longer than 2048 bytes.

[ Voor 37% gewijzigd door SchizoDuckie op 03-05-2003 15:22 ]

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1