Toon posts:

gigabyte 7vaxp + xp2600+ ddr400 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag een nieuwe cpu gehaald, namelijke en xp 2600+ en die op een gigabyte 7vaxp moederbord geprikt.
Er zit een strookje pc3200 geheugen op, het enige prbleem is dat ik nu niet meer ddr400 kan instellen in de bios, wat met mijn oude cpu (xp2000+) nog wel ging.
Hij staat dus nu op ddr333, niet dat dal heel erg veel uit zal maken, maar ddr400 zou ik leuker vinden :D.
ik heb de nieuwste bios erop geflashed (f11).

heeft iemand dit probleem ook, of liever nog een oplossing;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Staat het niet gewoon in de GA-7VAXP manual hoe je ddr400 kan instellen? Of draait die XP2600+ misschien @ 166mhz FSB ipv de 133mhz FSB van de 2000+, zodat je geheugen anders staat in het BIOS.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Zou je systeem geen DDR 400 herkennen als je hem op AUTO zet?

Verwijderd

Topicstarter
de fsb is nu idd 166 mhz, en als ik hem op auto zet doetie het ook niet, en zelf kan ik hem nie instellen want dat menu is locked.

Verwijderd

ctrl+f1 in het bios om naar een secret biosmenu te gaan had ik ergens gelezen..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 23:35 ]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23
Ik denk niet dat jij DR400 wilt, want ik heb het vermoeden dat jij op zoek bent naar de beste systeem performance. Ten eerste presteert DDR400 op de KT400 niet veel beter tov DDR333 geheugen en daarnaast praten we over een Athlon systeem dat altijd veel beter in sync mode draait dan in async mode. Dus cpu op 333FSB + memory op 333Mhz is veruit beste voor de performance.

Als je naar DDR400 wilt gaan dan moet je je CPU ook gaan overclokkken.

Verwijderd

Topicstarter
The Source schreef op 04 mei 2003 @ 09:32:
Ik denk niet dat jij DR400 wilt, want ik heb het vermoeden dat jij op zoek bent naar de beste systeem performance. Ten eerste presteert DDR400 op de KT400 niet veel beter tov DDR333 geheugen en daarnaast praten we over een Athlon systeem dat altijd veel beter in sync mode draait dan in async mode. Dus cpu op 333FSB + memory op 333Mhz is veruit beste voor de performance.

Als je naar DDR400 wilt gaan dan moet je je CPU ook gaan overclokkken.
aha ik denk dat ik er nu wat van begin te snappen, kben even aan het overclocken geweest en dan gaat idd mijn geheugen snelheid omhoog. Het enige nadeel is dat ook men pci en agp omhoog gaan, ik d8 dat daar zo'n fix voor was in de bios, maar die kan ik niet vinden, weet iemand dat mischien (en ja ik ga zelf ook wel ff zoeken hier op het forum, maar als iemand mij het gelijk kan vertellen is dat makkelijker >:))
trouwens wat ik wel van die nieuwe cpu moet zeggen, is dat hij super cool blijft, terwijl hij nu toch al zo'n 200 mhz overgeclocked is.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Dit is een hardware beperking van de KT400.
Als je gaat zoeken op google b.v. dan kom je er een hoop over te weten .

Effe copy paste van zoekwerk:

Why there is no DRAM Clock for 200MHz (DDR 400) option in BIOS when using 333MHz FSB CPUs?

The Ratio (FSB: AGP: PCI) in BIOS will adjust the default to 5:2:1 when you use 333MHz FSB CPUs, and the DRAM Clock will not provide 200MHz(DDR400) as a selection at this moment. Also, the default setting will set to 166MHz because of the North Bridge Chipset limitation. Therefore, the option of a 200MHz DRAM Clock cannot be offered with a 333MHz FSB CPU chosen. The overall system performance will reach a peak at DDR 333 with a 333MHz CPU because synchronous mode is always the best choice for optimal performance.

Het belangrijkste uit deze tekst: because of the North Bridge Chipset limitation

Jou antwoord luid dus, het kan helaas niet met een KT400 chipset. :Z

Verwijderd

Topicstarter
kortom een nforce 2 mobo halen, en dan gelijk eentje zoeken met pci/agp correctie :D
Pagina: 1