Toon posts:

geruis met via '97 en pinnacle pctv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een msi k7t turbo waarbij de geluidskaart onboard zit er staat bij via '97 audio (wdm). en ik heb er een pinnacle pc tv. Nu is mijn probleem dat ik de stemmen van de tv kaart over al doorheen hoor en dan als ruis waar je sommige dingen nog van kan horen. ik heb alle drivers van zowel tv kaart als geluidskaart ge update maar het probleem blijft. wat is de oorzaak? en wat kan ik er aan doen ?

iemand een idee

Verwijderd

Zit je PCTV op de line-in van je geluids kaart?

Verwijderd

Topicstarter
jah

Verwijderd

Ik denk dat de storing veroorzaakt wordt door interferentie. Ik heb er zelf ook last van gehad met mijn onboard geluidskaart (ook ac97). Helaas kan je hier weinig aan doen. Misschien helpt het om je tv-kaart te verplaatsen naar een ander pci slot, maar ik denk het eerlijk gezegd niet.

Anders moet je eens de 'pci latency patch' voor de via chipset installeren. Dit lijkt me niet heel voor de hand liggend (zo veel data gaat er toch niet over de pci bus met zio'n kaartje + geluid?) maar proberen kan nooit kwaad.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
zal via 4 in 1 kunnen helpen ?

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Zit je tv-kaart toevallig naast je netwerkkaart in de pc? dit wil nog wel 'ns problemen opleveren...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Heb ik ook wel es. Ligt aan die PCTV kaart, zit een of ander bugje in. Na het afsluiten van de software hoor je het TV-geluid nog heel zachtjes krakerig erdoor? De oplossing is even simpel als doeltreffend: gewoon ff de Line In ingang (of waar je pctv ook aan moge hangen) muten na het TV kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door m-m op 03-05-2003 13:08 ]

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
Het ligt niet aan de postie van je tvkaar in het mobo.... het ligt niet aan je PCTV kaart... het ligt aan je AC97 onboard...
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en bij mij hielp maar 1 ding: een simpele 128bit soundblastertje in een pci slot doen, je onboard geluid uit zetten in bios en ut werkt!!

Verwijderd

Ik heb op de andere pc van mij ook een AC97 en het geluid hapert altijd! Maar even een andere geluidskaart erin zetten helpt niet omdat de boxen(die geen eigen versterker hebben) het geluid dan heel zacht weergeven.

naar mijn mening: AC97 :r

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
Mijn boxen hebben wel hun eigen versterker....
Pagina: 1