Toon posts:

[R9500] Artifacts in bios en post

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb pas geleden een radeon 9500 gekocht, en nu heb ik het volgende probleem: Als ik boot dan heb ik regelmatig vanaf de post totdat ik windows 'binnen ga' artifacts, tevens heb ik die dingen ook in de bios. Het is opzich geen grote ramp, omdat ik ze in windows totaal niet heb (ook niet in 3d games/3dmark). Maar toch vind ik het een beetje raar, wat kan er mis zijn? hij is niet overgeklokt, niet gesoftmod en niet te warm (denk ik).

Zie hier de artifacts in de bios (het bios?)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/voogies/Pics/DSCN3245.jpg
Klik voor grotere versie

Ik heb gezocht, maar niets gevonden. Bij alle resultaten kwamen ze alleen in windows voor (of windows en bios)

Ik herinner me btw dat ik in mafia wel rare lichtgevende rode of groene stippen op het wegdek heb als ik de AA aanzet. Dit is te voorkomen door simpel ctrl alt del in te drukken zodat de game geminimaliseerd wordt (in winxp) en als ik dan weer terug ga zijn ze weg (na een tijdje komen ze weer). Hebben de post/bios/windows opstartscherm-artifacts hier iets meer te maken of is dat gewoon een soort bug (hoewel ik ook hier op gezocht en niets gevonden heb)?

Voor systemspecs zie mijn signature.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 22:45 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Opvallend dat de kaart het in Windows wel goed doet. Misschien dat dan een BIOS update (voor de videokaart en/of voor je moederbord) helpt. Of zet de kaart eens op AGP4x, alhoewel ik niet verwacht dat het daaraan ligt kan je het altijd proberen :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind het ook een beetje een apart "probleem". Meestal is het andersom en werkt het in Windows niet en dos perfect.
Probeer je kaart eens op UC of UCSW te zetten, of een aantal verschillende bios opties te veranderen. Desnoods probeer het in een andere pc, doet ie het daar wel goed dan ligt het aan je pc/instellingen. In Windows wel goed, kun je het laten zitten.
Werkt het in die andere pc ook zo wazig, dan zou ik even terug gaan met de kaart. Artifacts in de bios enzo lijkt me nooit positief :P

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bios is al een paar keer geupdate, dit veranderd echter niets. Videokaart heb ik (nog) niet geupdate en AGP4x veranderd ook niets. Ik weet niet precies wat UC/UCSW is maar ik zal eff kijken in de bios. Een andere pc heb ik niet bijdehand, maar met een oude vga vidkaart heb ik er geen last van. Ik heb trouwens geen last van artifacts in cmd (was op zicht te verwachten)

Maar waar kan dit nou aan liggen? brak videogeheugen? iets anders?

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand een idee? er geen verschil tussen UC en USCW..

Verwijderd

dos gebruikt maar een heel klein gebied van je videogeheugen, dat windows zelf misschien niet gebruikt. Ook het feit dat je artifacts krijgt als je fsaa aanzet, duidt erop dat een klein gedeelte van je videogeheugen niet zo goed meer is of te warm wordt. heeft die kaart koelblokjes op het geheugen?

Verwijderd

Ik had zo'n zelfde probleem met een 9700. Eeen bios update voor de kaart heeft dat verholpen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 18:30:
Ik had zo'n zelfde probleem met een 9700. Eeen bios update voor de kaart heeft dat verholpen
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan geen bios updates voor de kaart vinden, behalve dan die warp11 dingen. Ik heb gezocht op got, ati.com, 't grote radeon topic (alleen de beginpost) en in de faq. Iemand die me eff opweg kan helpen? :)

edit: en op club-3d.com ook niets :7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 17:36:
dos gebruikt maar een heel klein gebied van je videogeheugen, dat windows zelf misschien niet gebruikt. Ook het feit dat je artifacts krijgt als je fsaa aanzet, duidt erop dat een klein gedeelte van je videogeheugen niet zo goed meer is of te warm wordt. heeft die kaart koelblokjes op het geheugen?
Neen, hij heeft geen koelblokjes op het geheugen (alleen de radeon 9800 dacht ik?). Er zit geen temp sensor op dus ik kan niet zien of hij te warm wordt :7, maar volgens mij valt het wel mee.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Me Maat heb ook een Rad 9500 Non Pro 128Mb gehaald. Hij heeft voornamelijk tijdens het booten van W2k dezelfde problemen. Als het met een bios update te verhelpen is zou ik graag willen weten welke bios jullie daarvoor gebruikt hebben.

Specs:
P4 (Willy) 1.8
Intel Plank met 845 SDRAM Chipset
512Mb RAM
MAXtor 60Gb diskie
CL Audigy 2 Platinum

Verwijderd

Topicstarter
LeNNy schreef op 04 May 2003 @ 13:34:
Me Maat heb ook een Rad 9500 Non Pro 128Mb gehaald. Hij heeft voornamelijk tijdens het booten van W2k dezelfde problemen. Als het met een bios update te verhelpen is zou ik graag willen weten welke bios jullie daarvoor gebruikt hebben.

Specs:
P4 (Willy) 1.8
Intel Plank met 845 SDRAM Chipset
512Mb RAM
MAXtor 60Gb diskie
CL Audigy 2 Platinum
Juist, en ik dus ook :)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar das om te zorgen dat je kan overclocken. En de garantie vervald dan leukjes, en dat willik dus niet :)
Pagina: 1