Spysweeper vind keylogger

Pagina: 1
Acties:

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:25
Dit wil ik ff kwijt, ik heb zonet even het programma Spy sweeper gedraaid op mijn pc te scannen op spyware en andere troep, om zo m'n pc wat op te schonen. En nu geeft dit programma o.a. (naast wat cookies e.d.) ook melding dat ie het volgende keylogger programma intraspy gevonden heeft.
Uiteraard ben ik hier niet zo blij mee, en ik vraag me af hoe dit op m'n pc komt, ik weet bijna 100% zeker dat niet iemand anders het er op gezet heeft omdat ik 99% van de tijd zelf achter de pc zit en als er iemand anders achter zit acht ik die persoon niet in staat om zoiets te installeren (nofi ;) )
Kan zo'n programma alleen maar door te surfen op je pc terecht komen, en heb ik gewoon een keer ergens iets verkeerds aangeklikt?

En wat ik me ook afvraag is of zo'n programma de gelogde gegevens over het internet kan versturen naar iemand anders zonder dat ik het merk. Ik heb hier zonealarm vrij goed dichtgespijkerd en als een vreemd programma verbinding legt met het internet vraagt zonealarm altijd eerst toestemming, dus dat zou ik dan zeker gemerkt hebben.

Misschien wordt het tijd om wat passwords te veranderen... :/

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Zo'n progje kan idd zomaar op je pc terecht komen. Denk maar aan virussen en trojans, die melden zich ook niet even van te voren.

• The_Greater
  • Laatst online: 09:04
Een key logger kan zijn data versturen via internet, maar kan gemaild worden. Daarnaast kan het ook nog zijn dat het op de hd wordt vast gelegd.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Emcee
Ik hoop dat laatste, want dat kan niet veel kwaad

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 13:18
Kan meegegeven worden in een download :)

Niet zo moeilijk hoor..

• Emcee
Da's dan niet zo best, heb hier nu een file van intraspy in quarantaine staan maar ik geloof niet dat dat gelogde data is, file is maar 66kb groot
plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/spysweeper.jpg

Edit: mmm filenaam staat er weer net niet op, er staat F_setup[1]_ins.dat

[ Voor 18% gewijzigd door Emcee op 02-05-2003 23:07 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
* pven vraagt zich af of 'Ad-aware' of 'Spybot - Search&Destroy' eigenlijk wel keyloggers vinden ... :/

Op http://www.anti-keyloggers.com/download.html staat iets dat 'Anti-keylogger™' heet; misschien handig?

[ Voor 43% gewijzigd door pven op 02-05-2003 23:28 ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Emcee
mmm zal dat programma eens downloaden, alhoewel ik op het moment als het goed is weer even verlost ben van keyloggers, hoop ik...want al die cookies interesseert me niet zoveel maar ze moeten van m'n keystrokes afblijven :|

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Emcee schreef op 02 May 2003 @ 23:04:
Da's dan niet zo best, heb hier nu een file van intraspy in quarantaine staan maar ik geloof niet dat dat gelogde data is, file is maar 66kb groot
plaatje:

[afbeelding]

Edit: mmm filenaam staat er weer net niet op, er staat F_setup[1]_ins.dat
Ik heb dat progje ook gedraaid, ik heb dast intraspy ook er tussen staan, zal wel van kazaa lite zijn of zo. :O

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Blue_White_Army schreef op 03 May 2003 @ 08:30:
[...]

Ik heb dat progje ook gedraaid, ik heb dast intraspy ook er tussen staan, zal wel van kazaa lite zijn of zo. :O
Nou het komt niet van Kazaa-Lite hoor. Je liet me schrikken, maar een bij mij zijn geen keyloggers gevonden ;)

Alleen die cd_clint.dll van KazaaLite snapt hij niet. Dat doet adaware netter.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

pfff heb voordat ik dit progje liet scannen eerst housecall gedraait, daarna Norton. Die gaven niks aan. Toen gesweept, ik denk dat je er geen zorgen om hoeft te maken hoor :)

oeps :/

http://www.glocksoft.com/trojan_list/PC_Invader.htm

[ Voor 17% gewijzigd door backupdevice op 03-05-2003 12:22 ]

Verwijderd

Hmm interesting.
Anti-keylogger geprobeerd. Die vind alleen iets onder system32/wbem. maar volgens mij is dat ok... in betreffende logfile staan geen persoonlijke gegevens. Verder niks gevonden. Geen idee of ad-aware keyloggers zoekt. denk ik niet eigenlijk. Oh ik heb ook kazaa lite.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 16:50 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anti-keylogger vindt bij mij helemaal niets; dat je meldt dat het volgens jou wel ok is dat hij iets vindt, lijkt me niet echt goed. :?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

pven schreef op 03 May 2003 @ 16:51:
Anti-keylogger vindt bij mij helemaal niets; dat je meldt dat het volgens jou wel ok is dat hij iets vindt, lijkt me niet echt goed. :?
Ben ik weer, is dus bij mij wel onderdeel van kazaalite.

Ik heb eerst sweep gedraait, alles weggehaald behalve dat bestandje, kazaa opgestart, werken.

Toen weer norton laten draaien, en housecall, die vonden beide niks. Toen met sweep dat bestandje weggehaald, kazaa opgestart, niet werken. :)

Kazaa weggehaald, opnieuw geinstalleerd, poorten laten scannen. Alleen de poorten die ik open wil hebben stonden op in de router. Norton en housecall gedraait, niks. Sweep laten draaien, en ja hoor daar was hij weer. Bestandje weggehaald, kazaa niet werken.

Ik ben opgelucht, maar toch pc invader armer.

Hierbij stopt mijn onderzoek (8>

De groeten. :*)

Pagina: 1