Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

search resultaten geven ook no-xs topics

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In de search krijg je topics te zien waarin je helemaal geen access hebt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan gesloten SeM topics e.d. - hiervan krijg je dus in de samenvatting ook de inhoud (deels) te zien.

Voorbeeldje: zoek op een modje die net een SeM topic heeft gesloten, sorteer op datum, en dan krijg je de SeM topic dus te zien in de zoekresultaten...

Verwijderd

Volgens mij zijn die geen no-xs maar alleen hidden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik als domme simpele user zie dat verschil niet. :P. Een topic staat in de topiclijst of niet, en als je op gesloten SeM'etjes van niet-jezelf drukt, dan krijg je een 'denied' melding.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit is altijd zo geweest wat je nu zegt. Tenminste, zo lang ik hier rondbanjer (november 2002) :) Niet echt een Bug lijkt me

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

grappig, vanochtend wilde ik ook zo'n topic openen, uiteindelijk niet gedaan vanwege wat ik hierover al had gevonden enzo ([rml][ omega] HK kunnen zien met zoeken..[/rml])

* Erkens zocht op "erkens" en kwam zo een SM topic tegen waarvan hij een stuk kon lezen, terwijl ik die niet mag lezen.
SmartDoDo schreef op 02 mei 2003 @ 22:45:
Dit is altijd zo geweest wat je nu zegt. Tenminste, zo lang ik hier rondbanjer (november 2002) :) Niet echt een Bug lijkt me
mja, met de voorgaande search'es was dit niet zo, alleen met omega (omdat deze een andere db heeft?)
Daarnaast lijkt me het juist wel een securitybug ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Erkens op 02-05-2003 22:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 22:43:
Ik als domme simpele user zie dat verschil niet. :P. Een topic staat in de topiclijst of niet, en als je op gesloten SeM'etjes van niet-jezelf drukt, dan krijg je een 'denied' melding.
Is dat zo? Dat laatste wist ik niet (als ik er op klik krijg ik 't gewoon te zien :P )

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 23:14:
[...]

Is dat zo? Dat laatste wist ik niet (als ik er op klik krijg ik 't gewoon te zien :P )
wij normale stervelingen kunnen geen gesloten topics in SM (meer) bekijken ;) :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken me inderdaad niet herinneren dat de vorige search dit had, dit is specifiek voor omega.

Hoe dan ook, als we de topics niet mogen/kunnen zien, dan zouden we de samenvatting ook niet in de search moeten kunnen zien, en dus zouden (mijns inziens) de topics niet in de search resultaten terecht moeten komen als je geen xs hebt tot die topics. :).

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er is weinig aan te doen met omega. Een filter leggen op alle open topics in een specifiek forum en alle andere forums alle topics laten doorzoeken is niet echt te doen ermee.

Het kent helaas niet echt de uitgebreide rechtenmogelijkheden zoals React dat zelf kent. En om nou moeilijk te gaan lopen doen voor 1 specifiek forum? Sja... :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ACM schreef op 03 May 2003 @ 11:58:
Er is weinig aan te doen met omega. Een filter leggen op alle open topics in een specifiek forum en alle andere forums alle topics laten doorzoeken is niet echt te doen ermee.

Het kent helaas niet echt de uitgebreide rechtenmogelijkheden zoals React dat zelf kent. En om nou moeilijk te gaan lopen doen voor 1 specifiek forum? Sja... :)
komt dus omdat omega een aparte db is dus?
je kan de rechten van een user dus niet checken of die het recht heeft om een bepaald topic te lezen.
Toch lijkt dit niet echt gewenst, want waarvoor kunnen we die topics niet meer lezen? ;)
juist, en via de search kunnen we wel stukjes lezen :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ach, je kan alleen een deel van de intro-message lezen, die had je altijd al kunnen lezen (als je op tijd was) :)

Maar het komt idd deels omdat het een aparte db is en deels omdat die aparte db helemaal niks met SQL enzo te maken heeft :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ACM schreef op 03 May 2003 @ 15:17:
Ach, je kan alleen een deel van de intro-message lezen, die had je altijd al kunnen lezen (als je op tijd was) :)

Maar het komt idd deels omdat het een aparte db is en deels omdat die aparte db helemaal niks met SQL enzo te maken heeft :)
dus het is niet mogelijk om dit eruit te filteren of desnoods bij bepaalde fora (zoals in dit geval alleen SM) die intro niet weer te geven?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Niet echt handig nee, want moderators willen er wel in kunnen zoeken en gebruikers willen in hun eigen topics kunnen zoeken...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.