Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IA's organiseren

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou in belgie een IA willen organiseren maar aangezien ik hie rniks van ken en ik dit nog nooit gedaan heb kom ik een vragen aans onze noorderburen (onze noorderburen zijn nl expert in IA's organiseren) wat ik al moet regelen, waar ik moet op letten, hoe ik eraan begin en misschien kunnen er wel enkele mensen tips geven over het organiseren van een IA
met vriendelijke groeten nestor_

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Helaas mogen er geen ia's meer via GoT geregeld worden :)

Sjek www.laupro.nl/ia :)

Kijk daar eens rond :)

Einde aan de Inkoopacties :)

[ Voor 43% gewijzigd door Atlas op 02-05-2003 22:16 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• RagingRaven
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-11 10:05

RagingRaven

As Raging as A Raven

Volgensmij mogen IA's niet meer via GOT

edit:
Damn net te laat ;)

[ Voor 38% gewijzigd door RagingRaven op 02-05-2003 22:15 ]

It's all writen in the book of rage

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik wil hier niet op het GOT een IA oraniseren maar ik vraag gevooon aan de mensen die al IA's georganiseerd hebben waarmee je rekening moet houden

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 21:51
maar dan mag je toch nog wel om advies vragen hóe je dat niet hier moet doen? :+

ik denk dat er nog redelijk wat experts van de inkoopacties hier rondhangen.

zelf heb ik geen IA's geörganiseerd maar wel aan eentje meegedaan:
IA heldere leds @ laupro

waarbij de eindresultaten verbazingwekkend waren:
• Totaal aantal deelnemers: 392
• Totale bedrag bedraagt € 14.857,56 (vijftienduizend euro)
• dat zijn 46627 producten

dus zorg dat je weet waaraan je begint.
verer wat dingen die spacy zei:
• probeer niet het werk over twee locaties te verdelen, het kost je zelf alleen maar meer werk
• zorg dat je vantevoren weet hoe lang je er mee bezig bent en hoeveel tijd je eraan kunt besteden
• levertijden kunnen bij grote bestellingen soms best bij de hand lopen, bij onze IA duurde het 4 maanden voordat iedereen had gekregen wat hij had besteld. waarschuw hiervoor ook van tevoren.
niet op GoT! Op LauPro hartelijk dank daarvoor LauPro btw

[ Voor 60% gewijzigd door OnTracK op 02-05-2003 22:27 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
idd laupro rulez maar aangezien er niet veel belgen op laupro zitten ga ik genoodzaak zijn zelf een site te maken en een topic te openen op de grootste belgische fora

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 09:55

Steve

Krokodil \o/

Ik ben op dit moment bezig met de FrozenCPU.com IA (€ 17.000 en 180 deelnemers) en de waterblokkenactie (samen met Tha_Mafkees). Verder heb ik de eerder kleinschalige WC-accessoires IA georganiseerd. En dat allemaal vanuit België :)

Maar vanuit België een IA organiseren is niet echt makkelijk aangezien zo'n 70% van de deelnemers Nederlands zijn. De grootste problemen zijn daarbij de banktransferkosten en de relatief hoge verzendkosten. Dat heb ik bij de FrozenCPU.com actie opgelost door de pakketten in Nederland te verzenden, en een Nederlands "hulpje" aan te nemen dat de Nederlandse betalingen regelt.

Wat tips:
  • Als het een grote IA is neem je best een mede-organisator.
  • Zorg dat je tijd en plaats genoeg hebt! Een grote IA betekent erg veel administratief werk (producten toevoegen, prijzen toevoegen, prijzen aanpassen, vragen beantwoorden, betalingen bijwerken etc). En dan heb ik nog helemaal niet gesproken van het inpakken.. Dozen, dozen en nog eens dozen.
  • IA =| winst. Je leeft bijna enkel van de vrijwillige bijdrages. Daarom moet je je ook de vraag stellen: waaróm wil ik een IA organiseren.
  • Zorg dat je zoveel mogelijk op voorhand plant! Denk daarbij aan verpakking en vulmateriaal, afspraken met de leverancier van de producten, posttarieven etc. Ik kan het je verzekeren dat het echt niet leuk is om ineens voor een verrassing te staan.
  • In het buitenland bestellen is ook niet echt een pretje. Sowieso moet er BTW betaald worden aan de grens. Vooral bij bestellingen in de USA is dat redelijk zuur aangezien de meeste shops BTW-vrije tarieven hebben.. Dus je moet bij elk product dan de prijs van de BTW toevoegen. Ook kunnen internationale verschepingen lang duren: het inpakken duurt vaak redelijk lang. Het vliegtuig is meestal te duur, en een boot vaart redelijk lang. En vaak blijft het pak nog dagen / weken bij de douane.

En het belangrijkste, vóór je begint, moet je je deze zaken afvragen:
  • Wat wil ik precies inkopen en is er voldoende animo?
  • Heb ik tijd en zin om deze IA te organiseren?
  • Wat als het misloopt, ben ik bijvoorbeeld bereid om iedereen z'n geld terug te storten?
  • Is het praktisch wel haalbaar?
Etc.. :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

All is said. Vraag eens advies op LauPro's forum.

[ Voor 64% gewijzigd door m-m op 02-05-2003 23:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.