Toon posts:

Moederboard plaatsen + idekabels

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop op de HCC het volgende en ik wil niet voor verassingen komen te staan:
Abitkt7 of MSIk7tpro-2
Aopen 300watt
Tbird 900mhz
Spire tot 1,5 ghz
Het enig wat ik nog niet gedaan heb is:

Het moederboard op de backplate leggen. Waar moet ik hier allemaal op letten?

En ja ik heb altijd een slot proc gehad, nu ga ik een amd 900 kopen met een spire cooler, waar moet ik met de koeler plaatsen op letten.

Verder graag nog wat tips omtrend de ide kabels.
Ik heb nu:
-Pioneer 16*40 DVD
-Sony 8*4*32 burner
-Liteon 48* cd-rom
-Iomega 100mb zip
-Maxtor 6,4 gyg (volgende week vervangen)

Werken de ata100 kabels op deze hardware? Bijv de maxtor wat volgens mij een ata33 is snap ik best dat deze niet op ata100 draait, maar die word dus volgende maand vervangen, maar ik moet er wel een maand mee draaien).

Verwijderd

Dit heb ik ergens eerder gezien.

Verwijderd

Topicstarter
Waar dan?

Verwijderd

Topicstarter
Nobody? Ik heb namelijk nogal een klein beetje haast, want morgen vroeg is mijn comp verkocht en heb ik dus niet op internet. Vrijdag ga ik dan die nieuwe kopen.

Verwijderd

Eerst de ouwe verkopen en dan pas een nieuwe bouwen? Ik zou het andersom doen, maar ja, da's je eigen keus.
Het draait gewoon op de ATA 100 kabels, alleen niet op die snelheid. Maar waarom ATA 100 gebruiken als dat mobo (MSI) het niet ondersteund :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik verkoop hem eerst omdat ik dan extra geld heb. Ik ga de volgende dag al een nieuwe comp bouwen, dus een dag zonder is niet zo'n ramp denk ik.

En de msik7tpro-2 is toch ook in 100 leverbaar? Of zie ik dat nu mis?

Okay maar het moederboard plaatsen dat is een beetje mijn grootste zorg, hoe werkt dit? Er schijnt iets te zijn met afstandbusjes? En dat je niet rechtstreeks je moederboard op de backplate kunt schroeven.

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

Ja, dat klopt, je moet die afstandsbusjes erop doen, anders veroorzaak je kortsluiting.
Schroef gewoon wat afstandsbusjes op je backplate, leg je mobo erop en kijk of je ziet op welke afstandbusjes je kan schroeven, meestal maar 3-5 , afhankelijk van backplate. Ook is het handig om plastic afstandcapjes te gebruiken in de hoeken van je mobo, dat ding wil wel eens doorbuigen als je te hard drukt bij het installen van je ram enzo.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

Topicstarter
Okay thanx maar..

Wat zijn afstandbusjes eigenlijk precies, hoe zien ze eruit en hoe werken ze en zitten ze bij het moderboard of bij de kast bijgeleverd? EN diezelfe vraag geld voor afstandcapjes.

En verder over de cooler plaatsen. (en koelpasta) hoe kun je dit het beste doen, want je hoort nogal verhalen over brekende cpu's etc. want ik wil mijn zuurverdiende centjes niet verkwisten door domme fouten. Daarom misschien wat domme vragen

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

CTRL+A+DEL

Spelfouten voorbehouden.

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Op donderdag 23 november 2000 01:40 schreef raptile het volgende:
ok

eerste punt

neem GEEN Spire

die heb ik ook maar maakt meer lawaai dan je lief is :) koelt ook niet z osuper hoor die nep ORB.
coolermaster koelt geloof ik nog iets beter.

2 : koop extra vinnen om je kast goed koel tehouden. ( 1 vind naar binnen blaasend en 1 vin boven om het er weeruit te blasen.)

3:zorg dat je NIET statiesch geladen bent

trek geen trui aan an pak afentoe de verwarmingsbuis vast om je te ONTLADEN

4: was je handen met heet water ( zuren van je vingers kan de processor en dergelijke beschadigen . goede TIP van een mede tweaker :gebruik plijsters om je vingers afteschermen.)

5: zorg dat als je alle hardware gaat plaatsen dat je dan ALLEEN de print vastpakt en niet de chips en contactpotjes.

6: antwoord op jouw vraag over het plaatsen van je cooler:1 haal het plasticje van het kussentje af,
2 haal koelpasta en smeer daar een dun maar geleidelijk laagje over het kussentje onderop de cooler.
3:doe voorzichtig met je schroevendraaier als je dat ding eropzet.
4 zorg dat hij er goed recht opzit en geen sluiting of iets dergelijks maakt

7 is een geluksnummer dus ik wens jou hiernee suc6!!!

als je verder vragen hebt ICQ je maar 59100418

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx!
Meer info is zeker nog wel welkom, over afstandbusjes etc.

Verwijderd

Vooral niet te weinig, mijn mobo had daardoor kortsluiting gemaakt, maar deed het na opnieuw inbouwen wel weer. Pas dus op en wees niet zuinig met de busjes. Koop geen spire-orb-like maar een spire MA324-15 die zijn supergoedkoop en goed. Verder kan er niet zoveel misgaan, zorg in ieder geval voor veel ruimte en licht. Als je die TB 900 hebt is het ook wel leuk om je kast goed te koelen. Dat waren zo ongeveer mijn tips.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:09

Opa

Nu Multifocaal!

Afstandsbusjes:
type 1 is een messing busje dat je in de kast schroeft. Aan de bovenkant zit het gat om de schroef in te doen die door je MoBo gaat. Tip: sommige busjes hebben een grote kraag en sommige MoBos hebben de draden dicht langs de gaten lopen. Breng evt wat plastic aan tussen busje en onderkant mobo voor je de schroef er in jast.

type 2 is een plastic afstandshouder die je met een weerhaak in de gaten in je MoBo stopt en met de andere kant in de (grotere) gaten in je kast schuift.

Mijn ervaring is dat dit spul vaak niet wordt meegeleverd. Kijk dus ff rond op de HCC naar kraampjes die losse onderdelen verkopen.

Tips wat betreft de aard van je hardware:
1 koop een lagere T-Boid of zelfs een Duron. De moneys die je uitspaart kan je in een KT7RAID stoppen. Zo te zien heb je nu 5 IDE devices dus dan heb je die in ieder geval nodig. Ook als je de CD ROM skipt heb je genoeg reden om de RAID te kopen. Je nieuwe schijf kan dan Solo op de primaire ATA100.

Als je nog een ISA kaart hebt, kan de MSI sowieso niet.

Lees ff de KT7 FAQ voor de Abit en kijk in de newsgroepen alt.comp. en comp. voor ervaringen van anderen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, ik hoop dat het goed gaat, want dit is dus mijn eerste keer dat ik zelf een computer bouw.

Die cooler dus voorzichtig plaatsen en waar moet ik de koelpasta precies opsmeren? Oh ja en zit die cool troep niet in de weg als ik de l1 bruggen wil in kleuren?
En welke cooler is goed, maar ook makkelijk te plaatsen, met het minste risico? Prijs maakt voor de koeler niet veel uit, omdat ik dit toch een belangrijk onderdeel vind.

En die afstandbusjes zorgen er dus gewoon voor dat er geen stroom richting kast gaat door de onderkant van het mobo te bedekken (de bovenkant is als ik het goed snap al helemaal bedekt door die ringetjes die om het schroefgat zit van het mobo zelf.) Dus ik moet er gewoon voor zorgen dat de onderkant ook bedekt zit met niet geleidend spul.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:09

Opa

Nu Multifocaal!

die koeltroep moet alleen op de binnenste vierkante centimeter, de core zegmaar.
Dat is het enige dat contact maakt met de koelert.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Oh mocht iemand het zich afvragen, ik zit nu achter mijn p166mmx, das pas blazen ;)
Pagina: 1