Sinds een paar daagjes ben ik bezig met PHP en MYSQL. Nu ben ik dus bezig met een HEEL simpel formpje waarbij ik 2 velden in de database wil zetten.
PHP file die het verwerkt ziet er zo uit:
De $query die eruit komt geeft dit:
INSERT INTO adressen (achternaam, voornaam) VALUES ('123', '123')
Als ik deze query invul in de query op de database zelf, gaat het prima. Via php doet hij niets, en krijg ook geen foutmelding oid.
iemand enig idee wat er fout gaat ???? Ik zoek me kapot joh.
(en dat het misschien $_POST['achternaam'] moet zijn, weet ik. Maar da's op mijn webserver niet van toepassing......... is nog oude php en result geeftie wel weer na een echo $query
PS: een query ophalen gaat prima. WAt doe ik fout !!!! Ik krijg dus netjes te zien bij result: mislukt! + het insert statement
PHP file die het verwerkt ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| if($action)
{
echo "Voornaam: " . $voornaam . "<br/>";
echo "Achternaam: " . $achternaam . "<br/>";
$db = mysql_connect("localhost", "bla", "bla") or die ("verbinding mislukt!");
$query = "INSERT INTO adressen (achternaam, voornaam) VALUES ('$achternaam', '$voornaam')";
$bool = mysql_query($query);
if ($bool == 1)
{
echo "gelukt!";
echo "Dit was de query: " . $query;
}
else
{
echo "mislukt!";
echo "Dit was de query: " . $query;
}
}
else
{
exit;
}
mysql_close(); |
De $query die eruit komt geeft dit:
INSERT INTO adressen (achternaam, voornaam) VALUES ('123', '123')
Als ik deze query invul in de query op de database zelf, gaat het prima. Via php doet hij niets, en krijg ook geen foutmelding oid.
iemand enig idee wat er fout gaat ???? Ik zoek me kapot joh.
(en dat het misschien $_POST['achternaam'] moet zijn, weet ik. Maar da's op mijn webserver niet van toepassing......... is nog oude php en result geeftie wel weer na een echo $query
PS: een query ophalen gaat prima. WAt doe ik fout !!!! Ik krijg dus netjes te zien bij result: mislukt! + het insert statement
[ Voor 9% gewijzigd door Massiefje op 02-05-2003 21:24 ]