Toon posts:

[CS]Haperen tijdens spelen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen,

Plotseling haperde mijn cs (counter-strike), het is geen lag want hij loopt bijv: en dan stopt hij en dan gaat hij op hetzelfde punt weer verder.
Heb toen meteen systeemherstel gedaan maar hielp ook neit en zo wanhopig als ik was formateerde ik C.
Dat hielp ook niet maar hij heeft het altijd goed gedaan, en ligt ook niet aan de servers want heb het zelfs over LAN. Mijn fps is 100, choke 0, loss 0
Aan mijn pc configuratie kan het ook neit liggen:
1-AMD Athlon™ XP 2400+, 1999MHz 256KB (0% Load)
usage: 141/512MB (27.54%)
NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X (Omega KX 1.4345), 1280x1024/32bit/60Hz
Windows XP Home Edition, Service Pack 1 (5.1 - 2600)
uptime: 10h 43m 23s 31.1G/38.2G(81.3%) free.
Netwerkkaart realtek, heb al gepinged en is ook allemaal goed want ik facht dat hij niet alle pakketjes kon ontvangen maar dat kon hij wel hij schommelde zo rond de 20 MS.
Heb deze vraag ook al gesteld op andere forums zoals counter-strike.nl maar daar wisten ze het ook niet.
Met de search knop kwam ik ook niet echt verder.
Heb ook al verschillende updates voor mijn videokaart gedownload maar heeft ook neits uitgehaald. Mijn resolutie in cs is momenteel 800x600 en hij staat op openGL en ik heb ook alle andere resoluties geprobeerd maar hielp ook niets en op direct3d gezet en dat hielp ook niet

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 21:59 ]

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

* Even de topic titel wat duidelijker gemaakt...

En als je even zo vriendelijk wilt zijn om je start post te editen (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) zodat hij wat duidelijker is. Ik denk aan een [enter] hier en daar

Verwijderd

Topicstarter
jah zal ik ff doen jah ssry bij de topictitel er moest nog wat achter maar dat was ik vergeten maar toen was hij dus al gepost maar ik zal ff wat overzichtelijker neerzetten.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
ik zie dat jij Omega KX 1.4345 iets achter je videokaart hebt staan, zijn dat jouw drivers? Omega drivers komen me ergens bekend voor, dacht voor ATÍ kaarten, maar kan het zijn dat jij ze hebt voor je NVIDIA?

Als ik het goed heb, zijn dat drivers die voor meer kwaliteit zorgen ipv. snelheid, wel mooi enzo, maar zijn 3rd party, niet van NVIDIA of je KaartFabrikant, dus ga eens met Detonators proberen als het klopt wat ik zeg :)

www.nvidia.com ;)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de detonators al.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je ook al geprobeerd om CS er helemaal af te gooien, en clean te installeren, dan 1.5 upgrade erover en dan testen ?
Want als je pc verder goed draait en alleen CS problemen geeft.

Verwijderd

Topicstarter
jep heb dat al geprobeerd!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 22:29
Heb je mirc aan tijdens cs of andere programma's ? Probeer deze zoveel mogelijk uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
nee mIRC zet ik altijd af ik heb ook al via ctrl-alt-del naar de prestaties van mijn cpu gekeken maar die wordt ook helemaal niet zwaar belast dus daar kan het ook niet aan liggen..

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
heb jij de VIA 4-in-1 drivers wel geinstalleerd? de nieuwste? (hyperion)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Topicstarter
jah... bedoel je deze? http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_43.45
dit is de eneigste die ik op de site kan vinden en die heb ik voor de rest staan er geen andere nieuwe drivers...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 21:19:
jah... bedoel je deze? http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_43.45
dit is de eneigste die ik op de site kan vinden en die heb ik voor de rest staan er geen andere nieuwe drivers...
Via 4in1 drivers zijn andere drivers. Die zorgen voor de communicatie op je moederbord chipsets etc.
deze: http://downloads.viaarena...VIAHyperion4in1446vp6.exe

Zonder deze drivers draait je systeem enorm slecht/traag

Verwijderd

Topicstarter
owkee bedankt ik ga ze eens downloaden en kijken of eht werkt...

Verwijderd

Topicstarter
nope werkt nog steeds niet :(
krijg nog steeds die haperingen

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:56
Werkt hij BTW wel in single player? :+

Verwijderd

Toen je reinstallde, heb je toen een cleane config gebruikt?

En heb je alleen lagg bij cs?

Verwijderd

Topicstarter
het is geen lagg en ik reinstallde hem nar de format heb dus een cleane config
en heb het alleen bij cs jah dat haperen

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Dan ligt het denk ik niet aan je systeem maar aan je netwerk thuis. Ik zou graag ff willen weten hoe dat in elkaar zit daar. Wat voor netwerk(ster etc..), hoeveel PC's, router?
Het kan best zijn, hoe snel het netwerk ook is, het op een 1 of andere manier laat haperen. Speel je nog meer spellen over internet thuis en heb je er dan ook last van? (Niet Single Player dus). Maak even een wat bredere lijst met spullen, en firmware/software, en wat je allemaal gedaan hebt de laatste weken. Is misschien moeilijk, maar des te meer en sneller we je kunnen helpen.

If you can't beat them, buy them !

Verwijderd

Topicstarter
5 pc's een router genaamd draytek speel voor de rest geen spellen over internet maar ik heb het ook gewoon als ik in cs training opstart dat is toch neit over lan dus dan ligt het volgens mij niet aan het netwerk, maar wat ik de laatste weken allemaal gedaan heb hoe bedole je?

• butsj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-02 14:58
kijk eens of je vsync van je videokaart aanstaat, en of AA (Anti-Aliasing) aan staat.
dat had ik ook dat hij ging haperen af en toe. (xp 2400+, gf4ti4400, 512 ddr).

Verwijderd

Topicstarter
nee hij staat uit

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
butsj schreef op 04 May 2003 @ 18:58:
kijk eens of je vsync van je videokaart aanstaat, en of AA (Anti-Aliasing) aan staat.
dat had ik ook dat hij ging haperen af en toe. (xp 2400+, gf4ti4400, 512 ddr).
V-Sync laat helemaal niks haperen... V-Sync zorgt ervoor dat de framerate niet boven de refreshrate van je monitor komt, omdat je vroeger nog wel eens last kon krijgen van verneukt beeld daardoor. V-Sync beinvloedt je framerate wel, maar het zet er een limiet op in plaats van dat het z'n gang laat gaan, je framerate daalt dus niet.

The devil is in the details.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 16:35

TiMMieJ

PSN: Orixez

vsync zorgt er juist voor dat je geen tearing krijgt. En dus ook geen strepen en je beeld en ik ervaar dat ook als haperen...

Btw welk OS heb je ???
ik had met win2k ook last van haperen en met winXP nergens last van.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
TuRk schreef op 04 May 2003 @ 23:08:
vsync zorgt er juist voor dat je geen tearing krijgt. En dus ook geen strepen en je beeld en ik ervaar dat ook als haperen...
Wat zeg jij hier anders, dan dat ik hier zei:
V-Sync zorgt ervoor dat de framerate niet boven de refreshrate van je monitor komt, omdat je vroeger nog wel eens last kon krijgen van verneukt beeld daardoor.
:?
En butsj had het over V-Sync aan hebben staan, jij hebt het over haperen met V-Sync uit, dus iedereen lult langs elkaar heen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb winXP

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:56
FairFox schreef op 03 May 2003 @ 21:46:
Werkt hij BTW wel in single player? :+
Kickje op m'n vraag

Verwijderd

Topicstarter
nee ook niet...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
gebruik je openGL of Direct3d?
of misschien staat ie per ongeluk nog op software mode? :+

TheS4ndm4n#1919

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 00:09

t3q

Say yes to teq

Viper_74 schreef op 03 mei 2003 @ 21:22:
[...]

Via 4in1 drivers zijn andere drivers. Die zorgen voor de communicatie op je moederbord chipsets etc.
deze: http://downloads.viaarena...VIAHyperion4in1446vp6.exe

Zonder deze drivers draait je systeem enorm slecht/traag
Zelf heb ik dus geen via drivers geinstalled en me sys loopt als een trein dus het hoeft niet ;) winxp pro heb ik.

Life goes as it goes.

Verwijderd

ik heb dit ook zomaar ploteseling gekregen,
eerder liep het perfect en nu ineens haperingen, alleen af en toe. Bv om de 10x komt het 1x voor dat ik in een vuurgevecht haper, en als ik dan weer terug ben, ben ik dood. Heel raar.. :?
Pagina: 1