Hoi kan iemand me misschien helpen met de volgende probleem
Ik wil de volgende doen:
Ik moet via een DSN-less connection met een access database in PHP kunnen updaten.
Ik kan al een connectie maken met de access database en ik kan er gegevens uitlezen.
Het scriptje om gegevens uit de database te lezen ziet er zo uit:
Maar weet iemand hoe je het kan updaten?!?!? Heb alles geprobeerd (zelfs PHP handboek, maar lukt niet).
Hoop dat iemand me kan helpen, alvast hardstikke bedankt voor jullie reacties

Ik wil de volgende doen:
Ik moet via een DSN-less connection met een access database in PHP kunnen updaten.
Ik kan al een connectie maken met de access database en ik kan er gegevens uitlezen.
Het scriptje om gegevens uit de database te lezen ziet er zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <?php $db = '_database/inschrijven.mdb'; $conn = new COM('ADODB.Connection'); // Two ways to connect. Choose one. $conn->Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=$db"); //$conn->Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=$db"); $sql = 'SELECT Naam, Straat FROM inschrijfgegevens'; $rs = $conn->Execute($sql); ?> <table> <tr> <th>Naam</th> <th>Straat</th> </tr> <?php while (!$rs->EOF): ?> <tr> <td><?= $rs->Fields['Naam']->Value ?></td> <td><?= $rs->Fields['Straat']->Value ?></td> </tr> <?php $rs->MoveNext() ?> <?php endwhile ?> </table> <?php $rs->Close(); $conn->Close(); ?> |
Maar weet iemand hoe je het kan updaten?!?!? Heb alles geprobeerd (zelfs PHP handboek, maar lukt niet).
Hoop dat iemand me kan helpen, alvast hardstikke bedankt voor jullie reacties
[ Voor 14% gewijzigd door Glimi op 02-05-2003 21:52 ]