[radeon 9500] geen tv meer (advanced)

Pagina: 1
Acties:

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Nadat ik mijn radeon 8500 had geruild voor een 9500 had ik al enkele malen opgemerkt dat de tv het af en toe niet deed (na een reboot kreeg ik weer reactie)
Nu heb ik gisteren nog een film gekeken en wat andere dingen op mijn tv maar toen ik vandaag thuis kwam had ik plots geen tv out meer.
:'(
Ik snap er niets van, de videokaart is trouwens al bij binnenkomst gemod naar een 9700 pro maar dat kan het probleem niet veroorzaken,

Output=S-video
Bios=Geen beeld (niet eens 2x schokkende OSD op mijn tv wat ik eerst had)
d8 eerst dat er iets met mijn kabel was, maar op mijn kaptop doet de tv out het wel,
het ligt dus aan de vga kaart ...

Dus heb ik er ipv een PAL bios een NTSC op gezet.
Ik weet het niet meer......

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
heb mijn pc even verplaatst en met een andere (standaard) kabel geprobeerd maar dat lukt ook niet

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lees De grote tv-out FAQ eens door, probeer andere drivers voor je videokaart etc etc. Deed je TV het met je oude kaart ook via s-video? Niet alle TV's ondersteunen dat namelijk :)

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
De kaart doet het niet in de bios (wat hij dus eerst wel deed)
en het gekke is dat er gisteren nog niets aan de hand was, kon gewoon kijken?! ben nu al 2,5 uur bezig dit is niet normaal.
Hoe kan ik mijn tv-out functie forceren ?

Voor nVidia gebruikers is het tooltje TV-Tool beschikbaar om de tv-out functie te forceren, maar voor ATI ontbreekt nog een dergelijke tool. Dit kan echter wél hardwarematig, door een 75 Ohm (80 kan evt. ook) weerstandje tussen de ground en de signaalkabel te solderen. Hierdoor 'denkt' de ATI dat er een TV aangesloten is, en het tv-out knopje, wat eerst grijs was, kan daarna worden ingedrukt.
Misschien is dit de truuk?

[ Voor 59% gewijzigd door -Nexus op 02-05-2003 20:56 ]

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Echt super vaag, hoe kan een tv out er op de ene dag mee stoppen? hij werkt overigens nog steeds niet

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Hmmz ik kick hem nu voor de laatste keer, want volgens mij weet niemand een oplossing?
Mjah ik moet het gewoon ergens kwijt :(
Stomme radeon 9700 pro :'(

Verwijderd

Ik heb ook niet de oplossing, maar misschien dat iemand het anders het nu wel weet? Misschien is Nexus er zelf al achter??

Ik heb namelijk zélf het zelfde probleem. Gisteren deed alles het nog, nu niet meer! Nieuwe drivers, monitor op analoog en DVI aangesloten, andere kabels geprobeerd, maar ook bij mij is hij niet meer aan de praat te krijgen. Klinkt heel erg als het zelfde probleem...
Pagina: 1