Corrupte HD soms wel/niet zichtbaar (vervolg)

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-02 20:43

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
offtopic:
Daar beide mods, die mijn vorige topic hadden gesloten, wellicht niet aanwezig zijn, omdat ze niet hebben gereageerd op mijn mail, open ik even de topic min of meer opnieuw. Het verhaal is echter wel herschreven en het gaat dus om een hardware-matig probleem

Ik zit met het volgende: Ik heb een corrupte/dode HD. De Partitietables en de bootrecords zijn helemaal overhoop gehaald. Daarom heb ik (net op tijd dankzij S.M.A.R.T.) een nieuwe HD weten te kopen. XP geinstalleerd en klaar is kees.

Enfin, Ik had twee partities op de oude disk: C-schijf met besturingssysteem + programma's en de D-schijf voor al mijn documenten. De C-schijf is meerdere malen geformatteerd, de D schijf niet.

Nu zou ik graag mijn D-schijf willen recoveren. Echter: nu komt het probleem:
De corrupte HD wil meestal niet herkend worden (BIOS + Windows). Ik had het zo goed als opgegeven vanmorgenvroeg. Totdat ik vanmorgen de computer aandeed. Tot mijn verbazing zag Windows (en waarschijnlijk dus ook de BIOS) die corrupte HD. Ik heb EasyRecovery d'r overheen gegooid. Met een RAW scan kwam ik tot de helft, daarna moest ik wel stoppen want het systeem werd instabiel.

Mijn IDE opstelling

PRIMARY CONTR. -> [GOEDE HD] -> ( BRANDER )
SECNDRY CONTR.-> [CORRPTE HD] -> ( DVD-ROM )

[] = master
() = slave

Zo staat hij nu ingesteld.
Meestal is alles zichtbaar béhalve de corrupte HD.
maar soms is dus ook de corrupte HD zichtbaar.

Wie of wie kan me helpen hiermee?

bvd!

pikant detail:
R-Studio FAT kan de vaak schijf niet lezen (hij weet 'wel' dat het er is)
Error:
Read disk D: at position 0 failed after 10 attempts. The device is not ready (21)

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

Verwijderd

Ik zou iig even de brander en de dvd los gooien om zo min mogelijk op de kabels te hebben. Let dan wel even op de instellingen (master of master met slave present, voor zover dat ingesteld kan worden).
Verder lijkt het me een kwestie van proberen.

Als de schijf niet gezien wordt wil de stroomkabel verwijderen, en dan een paar keer op aan/uit-knop drukken, nog wel eens helpen.

Daarna weer opstarten (met de stroomkabel er weer in natuurlijk :p)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 20:33 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ze reageren misschien niet allemaal binnen 10 uur op een mailtje? Ik denk dat je toch wel minimaal 24 uur kan wachten.

Verwijderd

Dicht. Je hebt al een topic lopen wat hier over gaat. Post daar gewoon in.
Een lokaal modje mag over het uiteindelijke lot van dit topic beslissen.

Leer geduld hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 20:55 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter: je kunt gewoon een move aanvragen mbv topicreport en/of een SM'tje :)

Dit topic is gesloten.