[XP] Kleuren springen steeds weer fout

Pagina: 1
Acties:

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Topicstarter
Plotseling tijdens het spelen van ravenshield flitst m'n beeld en blijken alle monitor settings en color settings weer op default te staan (geen idee hoe). Alles was te rood. Op zich niet zo erg, weer even beeld resizen en met adobe gamma de kleuren/brightness/contrast softwarematig instellen.

Toen ik dat gedaan had zag alles er weer netjes uit, niet zo overdreven rood meer... custom color profile stond opgeslagen onder het color management tabje. Reboot, en de kleuren staan weer fout! Dit blijft zo door gaan, op de een of andere manier wordt het niet geladen oid.

Verder als ik de kleuren goed zet dan blijft ravenshield alsnog te rood, het lijkt wel of die de kleur instellingen niet gebruikt...

Heeft iemand hier al eens eerder last van gehad, of ideeen?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Niet dé ideale oplossing, maar stel je kleuren niet in via Adobe Gamma, maar gewoon met je monitor OSD :)

Verwijderd

Herinstalleer je drivers ff.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Topicstarter
Op je monitor kleur instellen gaat niet zo lekker. Met adobe gamma heb je zo'n calibratie dingetje in RGB zodat ik weet dat mijn kleuren (redelijk) gelijk zijn aan wat andere zien.

Monitor wissen en alles opnieuw doen hielp ook niet.

Ik snap ook niet waarom het ineens zo rood is, zelfs default was het nooit zo erg...