Toon posts:

Hercules game theater XP installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Vandaag heb ik besloten mijn pc opnieuw te installeren(waar eerst mijn geluidskaart het wel deed), dus ik plaats netjes mijn image terug (waarop niks op stond geinstalleerd) dat ging allemaal goed totdat ik mijn Hercules game theater XP 6.1 ging installeren.

De driver van de cd-rom doet het niet waarom weet ik ook niet maar als ik de installatie netjes volg vraagt hij op een gegeven moment of ik wil rebooten, dan klik ik ja, start hij netjes opnieuw op en is er niks verandert.
Ook heb ik de drivers van de hercules site geprobeerd maar die deden het ook niet. Bij de optie 'hardware' in het configuratie scherm vind hij de kaart ook niet. Hoe kan ik dit oplossen?

Ow ja voor de gene die wat meer over mijn pc willen weten:
+ pentium 3
+ 251 mb geheugen
+ windows XP proff

Met vriendelijke groet,
Theo van Meijel

Verwijderd

Topicstarter
weet echt niemand dit ;(

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:06
probeer hem is in een ander pci slot, en kijk ff of je bios hem een irq geeft (net voor je os word gestart).

Verwijderd

Topicstarter
heb hem al in een ander pci slot gestopt, zonder resultaat. Van de bios moet ik nog ff checken.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:38

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
plug & play os eens aan uit zetten kan heel misschien nog wel eens helpen.
Heb je verder wel de chipset drivers geinstalleerd?

Tweakers Discord

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:21
Hoe staat die kaart in apparaatbeheer?
Als je daar toch bent, kun je ook vandaaruit nog die kaart installeren...

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op 04 May 2003 @ 00:24:
Hoe staat die kaart in apparaatbeheer?
Als je daar toch bent, kun je ook vandaaruit nog die kaart installeren...
dat is juist het probleem, hij ziet die kaart niet zitten

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Niet zitten zeg je?
Probeer de kaart eruit te halen, booten, kaart terugstoppen en opnieuw booten. Vindt hij 'm dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
nee, ook al geprobeert en ook al geprobeert in ander pci slot deed hij het ook niet

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 10:54 ]

• Mich
misschien is die wel stuk gegaan toen je image terug deed :D kleine kans, maar probeer hem is in een andere pc ofzo

Verwijderd

Heb je die Via 4in1 drivers geinstalleerd? Bij mij was dit de oplossing.

http://www.via.com.tw/en/index/index.jsp

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 11:00:
Heb je die Via 4in1 drivers geinstalleerd? Bij mij was dit de oplossing.

http://www.via.com.tw/en/index/index.jsp
nee, dat hoeft volgens mij ook niet wand bij mijn oude image stond hij ook niet geinstalleerd en toen deed hij het wel.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gebruik eerst de Hercules RemoveDevices tool van Hercules, herstart, en installeer daarna de laatste Game Theater XP Drivers versie 6.09.

Verwijderd

Topicstarter
Tele schreef op 04 mei 2003 @ 12:18:
Gebruik eerst de Hercules RemoveDevices tool van Hercules, herstart, en installeer daarna de laatste Game Theater XP Drivers versie 6.09.
doet het ook niet echt, die drivers heb ik al 40x opnieuw geinstalleerd zonder resultaat

• zetje01
Kaart even in andere PC proberen?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 12:32:doet het ook niet echt, die drivers heb ik al 40x opnieuw geinstalleerd zonder resultaat
Die tools ook gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Tele schreef op 04 mei 2003 @ 12:35:
[...]

Die tools ook gebruikt?
ja net, maar die deden het niet echt want dan vraagt hij om te rebooten klik je op 'ok' en dan gebeurt er niks.
Ik ga eens kijken wat hij op die andere pc van mij doet (win 2000)

Verwijderd

Topicstarter
LOL, op die andere pc in 1 keer probleemloos geinstalleerd :D , maar nu nog op mijn eigen :/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 13:01 ]

• zetje01
Weird!

• Mich
mij is ff ontgaan welk os je heb, maar start je pc is op in veilige modus, en kijk dan bij je device manager ( weet je wel rechtermuisknop dez computer enzo) en dan bij sound controllers kijken of er iets is geinstaleerd, en dit allemaal uninstallen.

het gebeurd nog wel is dat windows iets nieuws instaleert en de oude niet goed weggooid dit zie je alleen in veilige modus

edit: bij win 2003 en denk ook bij xp kan je bij view gewoon show hiden devices aan vinken, misschien dat je dan wat ziet wat niet klopt

edit 2: zie dat je xp heb, dus das makkelijk, probeer maar alle 2 ff >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Mich op 05-05-2003 10:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
er staat wel geluidspul geinstalleerd maar die kan ik niet verwijderen, ik denk dat de enige optie nog open staat en dat is mijn computer opnieuw installeren :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 15:00:
er staat wel geluidspul geinstalleerd maar die kan ik niet verwijderen, ik denk dat de enige optie nog open staat en dat is mijn computer opnieuw installeren :?
Ja, lijkt me wel de makkelijkste oplossing. Voordat je begint met installeren installeer dan eerst even de nieuwste 4in1 drivers, want ik heb dit een keer na de installatie gedaan van deze kaart en kon ik weer me PC opnieuw installeren.

De helpdesk van Guillemot/Hercules heeft me dit verteld dat dit het probleem zou oplossen. Het klopt inderdaad bij mij was dit de oplossing!

De drivers die nu te download staan hebben de nieuwste 4in1 drivers niet meer nodig die werken nu perfect.
Pagina: 1