[Divx]Haperend filmpje

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07
Ik heb net een filmpje van internet gedownload in DivX maar die hapert om de halve seconden waardoor het heel storend kijkt. Het geluid loopt wel goed
Is dit een bekend probleem en is dit op te lossen?

Specs:
PC, zie sig

film:
-DivX 3 (4CC: DIV3/DIV4)
-23.976 FPS
-640*256 @ 620kb/s

-WinXP Pro
-Detonator 41.09

Players:
-MicroDVD player 1.2
-WinDVD 4
-Mediaplayer 8

Ik heb al geprobeerd te re-encoden maar Virtualdub verteld vrolijk dat de ingangsstream onleesbaar is (terwijl de scan geen fouten aantoonde en GSpot ook geen fouten meldt)
Verder heb ik de search afgezocht maar daar kwam ik alleen codec en driver oplossingen tegen.
Voor zover ik weet heb ik alle juiste codecs.

[ Voor 30% gewijzigd door Mad_Demon op 02-05-2003 19:54 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Mad_Demon
Help... ;(

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Down avicodec is (google) en laat die is over het DivX bestand heengaan, dan moet je zien of je alle codecs hebt. Je pc moet dit makkelijk aankunnen.Probeer anders eens af te spelen met bsplayer (http://www.download.com), vind ik nog steeds de beste player!

• Mad_Demon
Het is niet dat ik niet de juiste codecs of software heb, maar dat het filmpje hapert. De fout zit in het filmpje. Hoe kan ik dit maken?

[ Voor 12% gewijzigd door Mad_Demon op 03-05-2003 23:00 ]

Verwijderd

Het kan zijn door een verkeerde rendering van het filmpje op een trage pc, daar hebben ze bij ons op school ook wel is last van, dat is niet te verhelpen.De pc kan het niet meer bijbenen en het filmpje hapert dan...

• Mad_Demon
Dat is dan voor het eerst sinds ik mijn pc in elkaar heb gezet dat een filmpje gaat haperen :P
Zoals ik al zei is het geen codec of afspeel probleem maar het filmpje zelf is niet helemaal goed.

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-03 12:17
Probeer eens andere divx players. Ik zelf gebruik Zoomplayer, gebruik ik bv windows mediaplayer dan heb ik precies hetzelfde probleem.

[ Voor 1% gewijzigd door Xhale op 04-05-2003 10:45 . Reden: Typo ]

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:22
Is het soms een filmpje dat direct gecaptured is van een TV-kaart (TV-kaarten doen meestal alleen DivX 3/4, daarom denk ik dat) of is het gewoon een ouder filmpje?

als een PC waarop het gecaptured is te traag is krijg je framedrops waardoor hij gewoon schokkerig gecodeerd is (en om realtime DivX te encoden heb je een behoorlijk sterke PC nodig)

kun je wel de film bekijken met virtualdub, of dat ook niet? kijk of je de frames één voor één kunt bekijken, en of daar schokken in zitten (veel frames hetzelfde, dan ineens wat anders).

misschien kun je wat meer informatie geven over het filmpje

edit:
toevoeginkjes
hey, zelfde 21" monitor! :P

[ Voor 6% gewijzigd door OnTracK op 04-05-2003 10:49 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Dat is precies wat ik zei, de DivX is waarschijnlijk gemaakt op een langzame (relatief) pc waardoor je inderdaad framedrops en een schokkerig beeld krijgt, jou pc kan dan nog zo snel zijn, het filmpje is gewoon schokkerig.

• OnTracK
Maar een filmpje zou geen framedrops moeten krijgen als je een bestand van je HD (re-)encode. dan zou hij er gewoon langer over moeten doen.

of hebben ze bij jullie op school TV-kaarten (en zitten jullie de computers op school een beetje te misbruiken voor DivX encoden! stout! :P)

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

bl33d

I love the smell of Napalm..

Leuk topic dit :)

Had het ook een tijdje geleden dat een filmpje wat ik gedownload had schokkerig afspeelde. Heb alleen geen oplossing voor kunnen vinden, maar ik vermoed dat het slecht geencode was.

Had ook diverse players uitgeprobeerd:
Bsplayer
Zoomplayer
Mediaplayer

De codec van het filmpje was tevens DivX3.11

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 10:51:
Dat is precies wat ik zei, de DivX is waarschijnlijk gemaakt op een langzame (relatief) pc waardoor je inderdaad framedrops en een schokkerig beeld krijgt, jou pc kan dan nog zo snel zijn, het filmpje is gewoon schokkerig.
Ontzettende flauwekul.

Een langzame PC doet langer over het encoderen, maar introduceert geen framedrops. Dat zou wat zijn; als de kloksnelheid effect heeft op het eindresultaat van een encode. TV-Capturen op een langzame PC kan wel framedrops opleveren.

Ik heb zelf vaak haperingetjes bij films met AC-3 geluid erin. Ik heb laatst AC3filter geinstalleerd. Daarin zit de keuze 'generate timespamps' en 'do not generate timestamps'. Misschien dat dat effect heeft (moet ik zelf nog testen)

Siditamentis astuentis pactum.

• Mad_Demon
Even met virtualdub frame voor frame bekeken. Eerst ontbreekt er een frame en daarna komen er twee dezelfde achter elkaar waarna er weer een of twee frames ontbreken. En dit dan de hele film door...
Het is gewoon een wat ouder filmpje, niet gecaped :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mad_Demon op 04-05-2003 10:58 ]

• OnTracK
dus wel slecht ge-encoded? (ge-encodet / ge-encode / aargh!)

dan kun je er dus niks aan doen.

edit:
welke film eigenlijk

[ Voor 15% gewijzigd door OnTracK op 04-05-2003 11:02 ]

• Mad_Demon
Zou dit mijn straf zijn voor mijn DivX collectie waardoor ik nu genoodzaakt ben de dvd te kopen? ;( :+

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Een paar goede tips. Kijk voor defreezers op http://www.doom9.nl
Kijk daar eens voor een avi defreezer of ffdshow. Dit laatste proggie doet je divx film tijdens het afspelen defreezen, is tevens codec pack voor alle divxen en xvid.

Gebruik verder eens de search optie van dit forum

Verwijderd

Varienaja schreef op 04 May 2003 @ 10:55:
[...]
Ontzettende flauwekul.

Een langzame PC doet langer over het encoderen, maar introduceert geen framedrops. Dat zou wat zijn; als de kloksnelheid effect heeft op het eindresultaat van een encode. TV-Capturen op een langzame PC kan wel framedrops opleveren.

Ik heb zelf vaak haperingetjes bij films met AC-3 geluid erin. Ik heb laatst AC3filter geinstalleerd. Daarin zit de keuze 'generate timespamps' en 'do not generate timestamps'. Misschien dat dat effect heeft (moet ik zelf nog testen)
Je hebt gelijk, het ging hier om een mpeg encode naar een VHS band toe. De eerst paar minuten waren erg schokkerig waarna het wel ging. Ik haalde ff wat door elkaar, mijn excuses.

Verwijderd

probeer eens dit:
open je film in virtualdub audio.....Direct Stream Copy
Video.....Direct Stream Copy
nu ga je naar Video en kiest daar voor Scan video streams for errors
en hij zal je film op fouten en bad frames weergeven.

• Mad_Demon
Nope, ook niet.
Ik heb trouwens voor de gein vanmiddag m'n geluid even aan gezet, en ook het geluid van de film is helemaal verkeerd. :{
Dus *shift-del

Ik koop de dvd wel :P
Bedankt voor de tips.

Pagina: 1