Seagate 40GB 7200RPM geeft vreemde atto scores??

Pagina: 1
Acties:

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 09:09
Heren,

Vandaag ook maar eens mijn schijf getest met Atto. Ik heb 2 partities, 1 van 10gb, voor OS & stuff, 1 van 30gb, voor data.
Beide disks zijn Primaire partities, NTFS, identiek dus.

Nu heb ik ze beide getest met ATTO, en krijg ik deze resultaten:

C-schijf:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.sandkuyl/c-atto.jpg

D-schijf:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.sandkuyl/d-atto.jpg

8)7 :?

Is de 1e score (Van de C schijf) overigens een redelijke, ofniet?
En heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen???

Verwijderd

Die scores zijn wel goed hoor. En uit ervaring weet ik dat het testen van zulke dingen heel erg uiteen kan liggen.
Doe de test nog eens en kijk wat hij dan zegt?
En doe het eens met een ander progje, sisoft ofzo. Want ik krijg altijd erg verschillende resultaten.

• Weppel
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 19:54:
Die scores zijn wel goed hoor. En uit ervaring weet ik dat het testen van zulke dingen heel erg uiteen kan liggen.
Doe de test nog eens en kijk wat hij dan zegt?
En doe het eens met een ander progje, sisoft ofzo. Want ik krijg altijd erg verschillende resultaten.
Waar het me om gaat is dat een 30gb partitie op DEZELFDE schijf bijna de helft scheelt in prestaties, test na test na test. Kijk zelf maar..
C-schijf doet 40mb/s,
D-schijf doet 25mb/s..

Dit zijn gewoon 2 verschillende partities op dezelfde schijf.. vandaar mijn vraag :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je hebt kans dat door de plaatsing van de partities de ene gewoon sneller is als de ander.

specs

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:11

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De transfer rates zijn het hoogst aan het begin van de schijf. Als die datapartitie redelijk vol staat met data zal de ATTO test hebben plaatsgevonden aan het eind van de schijf waar de STR's het laagst zijn.

• Weppel
Femme schreef op 02 May 2003 @ 20:55:
De transfer rates zijn het hoogst aan het begin van de schijf. Als die datapartitie redelijk vol staat met data zal de ATTO test hebben plaatsgevonden aan het eind van de schijf waar de STR's het laagst zijn.
Dan weet ik weer voldoende! :) Mijn dank is groot.
Pagina: 1