Toon posts:

PLanet Internet op het slechts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een vriend van mij heet 2 maanden geleden ADSL Lite genomen van PLanet Internet.
Nou weet ik dat hier soms wat connectie problemen mee zijn maar goed hij surft toch niet 24 uur er dag dus dat was niet zo erg.

Maar nou beginnen de problemen pas echt een week of twee geleden werd ie opgebeld door PLanet met de mededeling dat iemands anders ook via zijn lijn of met zijn gegevens op planet zat te surfen.
Als hij niet gauw ervoor zou zorgen dat dit stopte [ Net alsof hij hier iest van af wist hij weet zelf niet zo veel van pc's af en het is hem ook helemaal niet kwalijk te nemen] dan zou die er dus vanaf worden gegooid.

Nou wist ie niet wat er aan de hand was en de helpdesk kon / wou hem niet helpen met het probleem. Met als gevolg dat ie er gisteren er af is gegooid hij kan nu niet meer inbellen.

Echter hij word wel geacht om de resterende maanden dus 10 te betalen. ALs hij weer aangesloten wil worden dat kan.
Dan moest ie maar naar de bieb gaan en vandaar uit een nieuwe account aanvragen. Deze moet ie dan ook volledig betalen + de afgesloten verbinding. 8)7

De helpdesk reageert uiterst boos naar de telefoontjes van mijn vriend en weigeren hem zelfs nu te woord te staan. :r

Wat te doen ik heb hem aangeraden om te kijken of ie wat kan met rechtsbijstand en zelf heeft ie de auotmatische incasso van planet laten intrekken.

Verder zegt planet gewoon dat het zijn schuld is moest ie maar beter omgaan met zijn log in gegevens en een firewall installeren.
PLanet heeft zelf de pc geinstalleerd voor hem. Je mag dan wel verwachten dat ze het goed doen dacht ik.

Ik vind dit gewoon rond uit schandalig :( en wou het dus graag melden ik hoop dat dit de goede topic er voor is en dat het anderen op denken zal zetten als ze overwegen om adsl bij planet te nemen }) .

Verwijderd

tja die verhalen kennen we van planet. ik zit er zelf ook nog een krap half jaar aan vast (ze waren bij de introductie van adsl lite de enige met een gratis usb modem voor isdn), maar ze verdienen wel alle lof voor het steeds verschuiven van het invoeren van de datalimiet

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 14:55

Croga

The Unreasonable Man

heh..... redelijk standaard consumenten recht.... geen service = geen geld... als Planet geen ADSL verzorgd, hoeft je vriend niet te betalen!

Wat ie moet doen? Snel bij een andere provider ADSL aanvragen....!

* Croga hoopt dat Planet hem ook afsluit.... gaat sneller dan opzeggen...!

[ Voor 15% gewijzigd door Croga op 02-05-2003 19:25 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Sorry hoor, maar die vriend van jou had zelf ook wel enige actie kunnen ondernemen. De meest simpele oplossing voor hem was om nadat hij gebeld was door Planet gewoon even zijn wachtwoord te veranderen. Kan op de website van Planet, en kost je nog geen 5 minuten werk.
De helpdesk kan zijn telefoontjes niet negeren. Immers werken er tientallen mensen op de helpdesk, en het lijkt me stug dat hij ze allemaal al boos aan de telefoon heeft gehad.
Overigens is krijg je iemand van een helpdesk alleen boos als je zelf onbeschoft tegen ze bent. Ze mogen officieel de lijn niet verbreken, dus als ze dat hebben gedaan, dan heeft die vriend van je het wel heel erg bont gemaakt.

Wat die vriend van jou het beste zou kunnen doen is toch weer contact opnemen met de helpdesk. Als eerste zou hij het beste zijn verontschuldigingen voor zijn gedrag aan kunnen bieden (er van uitgaande dat hij zich niet echt netjes heeft gedragen over de telefoon de laatste paar keren). Vervolgens moet hij aanbieden om zijn wachtwoord dus te veranderen zodat die ander niet meer van zijn account gebruik kan maken. Dit zouden ze hem niet mogen weigeren.
Wat hij vooral niet moet doen is boos worden, of onbeschoft gaan doen aan de telefoon. Dan zullen ze weer ophangen, en dan is ie nog verder de pineut.

Het stopzetten van de automatische incasso schiet je niet veel mee op. Dan kan ie over 2 maanden een deurwaarder op zijn stoep verwachten. Er zal vast wel iets in het contract staan dat als hij zich niet naar behoren gedraagt, ze zijn verbinding mogen stopzetten, en dat ie wel tot het einde van het overeengekomen contractsduur moet doorbetalen.

Ik zit zelf nu al een paar jaar bij Planet. Eerst gewoon een inbelverbinding, en sinds vorig jaar via ADSL. Ik heb nog nooit problemen gehad en nog nooit is mijn verbinding weggevallen. Misschien dat ik gewoon geluk heb gehad tot nu toe, maar mijn ervaring is gewoon positief met ze.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken mijn vriend heel goed en ik weet dat ie zeker geen groffe taalgebruik heeft gebruikt en gewoon netjes is gebleven.
Denk je nou echt dat ik hem niet heb aangeraden om zijn wachtwoord te wijzigen. Dat is ook allemaal gebeurd. En ja de hele helpdesk weet ervan dit hebben ze ook zelf toe gegeven. Zij hebben ook communicatie middelen. En nee stop zetten alleen van de incasso zal inderdaad niet helpen daarom moet ie ook verdere stappen ondernemen zoals bv de consumentbond inschakelen. Betalen zal ie niet gauw doen dat heb ik hem afgeraden ook. Zij leveren niks meer dus is hij ook niks schuldig zoals eerder opgemerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 19:56 ]

Verwijderd

In veel gemeentes zit ook een rechtswinkel,
hier ben ik heen geweest met mijn UPC-problematiek.

Hier helpen ze je GRATIS (zoek op detelefoongids.nl, trefwoord: rechtswinkel en dan je plaats)!

UPC problematiek is nu eindelijk opgelost, heb ze wel gewoon alles laten afschrijven van m'n rekening (dubbele facturen, waar ik meerdere malen over gebeld, geschreven en gefaxt hebt) op een gegeven moment had ik al 600,- teveel betaald....toen was de rechtswinkel dus al bezig, uit eindelijk toch opgelost, en de wettelijke rente van dat bedrag geeisd van UPC in de periode dat dit niet op mijn maar op de rekening van UPC stond...ook gekregen uiteraard... >:)

Ik raad je aan het zo te doen.
Pagina: 1