ADSL Lite lijkt shoutcast 48kbps upload net niet te trekken

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb dus een iinternet radiostation...en ik stream dus ook regelmatig live. Maar op de een of andere manier lijkt hij de upload net niet te trekken, resulterend in een kleine hapering in de stream af en toe :{
Ik stream met shoutcast met 48kbps,44kh,mono , volgens windows 6 kb/s

Ik ben niet aan het surfen ofzo tijdens het streamen. Mordax en speedtest.nl zeggen allebei dat ik een upload van 6.5 kb/s heb.

Ik heb mijn firewall al uitgezet, maar dat verbeterde de boel niet.

Specs : XS4ALL ADSL Lite, Speedtouch 510i (voor ISDN)

Wat kan ik nog meer doen om mijn upload te verbeteren? theoretisch moet ik 8 kb/s kunnen halen, maar 6 kb/s is slechts 75% van het totaal :{

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14
Met een analoog modem zou je ook 56k (=7K) moeten halen, maar dit haalde je in de praktijk ook niet. Een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang zitten lijkt mij.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou sowieso niet te veel waarde hechten aan de snelheid bij mordax, heb hier 8 mbit internet en er klopt vaak geen zak van... en dan heb je nog een overhead, en tja wat wil je met adsl lite...... dat gaat natuurlijk ook niet lekker

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:25
De overhead bandwith wordt er nog bij opgeteld, waarschijnlijk is dat meer dan 0,5 kb.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ddc schreef op 02 mei 2003 @ 19:15:
Met een analoog modem zou je ook 56k (=7K) moeten halen, maar dit haalde je in de praktijk ook niet. Een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang zitten lijkt mij.
maar daar ben je afhankelijk van de kwaliteit van de telefoonlijn..ADSL over ISDN zou toch iets zekerder moeten zijn :?
En ik vind 77 gulden per maand voor een upload die evengoed of zelfs matiger is dan ISDN nou niet echt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten :X

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:25
Met mijn Plus-pakket zou ik 16 kb/s moeten kunnen halen maar houdt bij 14 ook echt wel op hoor :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

hmmmm 75% van het totaal lijkt mij heeeeeeel goed omdat niet alleen je upload gebruikt maakt van de upstream.. Dus helemaal normaal :D

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:09
Mja ik stream ook zelf en mischien een paar tips:
• Alle software uit? vooral Kazaa veroorzaakt nogal wat traffic
• Heb je geen lag ofzo of een ontstabiel internet?
• Is de server waar je heenstreamt goed?

Anders je ISP ff bellen ofzow

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Glacier schreef op 02 mei 2003 @ 19:27:
[...]

maar daar ben je afhankelijk van de kwaliteit van de telefoonlijn..ADSL over ISDN zou toch iets zekerder moeten zijn :?
Dat maakt niets uit. ISDN is weleenswaar digitaal..maar alleen voor spraak.

Het ADSL signaal zit gewoon in een andere bandbreedte, en gewoon hetzelfde als bij een analoge lijn.
Je hebt een speciaal ISDN modem nodig; aangezien een ISDN lijn op een ander voltage werkt dan een analoge :)
En ik vind 77 gulden per maand voor een upload die evengoed of zelfs matiger is dan ISDN nou niet echt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten :X
Das natuurlijk onzin. 't is wel flatfee he :P

En daarnaast betaal je 50 gulden van die 77 aan KPN, om de lijn voor ADSL te mogen gebruiken. Dus zoveel houd de ISP er niet aan over om een dikke upload te garanderen.

Om even op het begin-probleem verder te gaan:
ADSL gaat via een ATM netwerk. Hierdoor verlies je ongeveer 10% aan bandbreedte. Nu houd je in theorie wel genoeg over, maar elke verbinding 'hikt' wel eens. En als je dan toch al op het randje van de upload zit; gaat het fout...

Valt niets aan te doen dus; behalve je bitrate naar beneden schroeven.

[ Voor 17% gewijzigd door Xandrios op 02-05-2003 20:12 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.