Toon posts:

PC wil niet starten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen wilde ik mijn PC aanzetten. Ik drukte op de power knop en er gebeurde niks.
Het eerste waar ik aan dacht was dat de voedingskabel niet meer in de voeding zat, maar dat was wel het geval. De kabel van de power knop naar het moederbord was ook goed aangesloten. Het lampje van de nic brandde ook.
Ik stond op het punt om weg te gaan, dus ik dacht.....ik kijk er vanmiddag wel naar. Vervolgens draai ik me op en start de PC op...heel vreemd.
Vanmiddag om 17.50 uur zette ik de PC weer aan. Alles lijkt weer in orde, alsof er niks was gebeurd.

De systeemtijd stond echter op 13.27. Dus zo'n 4 uur en 20 minuten achter.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn ??

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Iets in je bios misschien. :? Batterij op je mobo bijna leeg?

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 02 mei 2003 @ 18:52:
Iets in je bios misschien. :? Batterij op je mobo bijna leeg?
De PC gaat toch wel aan zonder de bios :?
Hij start dan natuurlijk niet op, maar ik verwacht wel dat de cpu fan gaat draaien, de koeler in de voeding enz....

• megaleo
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Nee dat bedoel ik niet.
Reset je bios eens. Of update hem.

• Armageddon_2k
  • Laatst online: 06-08 11:54

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Alle PCI-ISA kaarten er uit halen, booten en dan es kijken oftie et dan doet,
ff 5 minuutjes aanlaten staan en dan alle kaarten er weer in (ff voor de makkelijkheid start windwos maar niet op, trek je tobo er uit ofzo want anders kunnen je instelling fucked up zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Armageddon_2k schreef op 02 mei 2003 @ 19:20:
Alle PCI-ISA kaarten er uit halen, booten en dan es kijken oftie et dan doet,
ff 5 minuutjes aanlaten staan en dan alle kaarten er weer in (ff voor de makkelijkheid start windwos maar niet op, trek je tobo er uit ofzo want anders kunnen je instelling fucked up zijn)
Inmiddels werkt alles weer (staat in de eerste post). Ik ga straks eens kijken of er een bios update is.

Ennuh... Windows ? :)
Ik gebruik Debian.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 20:01:
[...]

Ennuh... Windows ? :)
Ik gebruik Debian.
Dacht ik al _/-\o_

Maar heb je niet toevallig kortsluiting oid. veroorzaakt?
Was er niets met je startknop? (anders ff de 2 pinnetjes kortsluiten..als die het weer niet doet)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 01:12:
[...]
Dacht ik al _/-\o_

Maar heb je niet toevallig kortsluiting oid. veroorzaakt?
Was er niets met je startknop? (anders ff de 2 pinnetjes kortsluiten..als die het weer niet doet)
Ik heb geen idee wat er is gebeurd.

Nadat ik die PC had gereboot wilde hij weer niet starten. Het beeld op de monitor bleef zwart en de led bleef oranje...
De pc wilde vervolgens niet meer uitgaan :) , ook niet door de power knop enkele seconden ingedrukt te houden. Op een reset werd ook niet gereageerd.
Daarna maar de voedingskabel eruit gehaald :)

De powerknop was nog in order, die heb ik getst. De pinnen op het mobo met een jumper kortsluiten leverde ook geen positief resultaat op.

Aangezien ik die computer nogal vaak nodig heb (niet allen voor GoT ;)) heb ik vanmiddag besloten om een nieuw mobo, cpu en geheugen (rimm) te halen.

Mobo : Asus P4T-C 533
CPU : P4 2.4 GHz met 533 MHz FSB
Rimm : 512 MB Kingston PC1066

Leuke upgrade vanaf een Asus A7V met Athlon 900 >:)
Pagina: 1