[XP] Twee versie van Messenger ?

Pagina: 1
Acties:

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik heb XP (prof NL) geïnstalleerd en meteen alle updates gedownload.
Op de MS website staat een update voor Messenger (versie 5) incl een update voor webcam gebruik. Uiteraard ook geïnstalleerd !

Maar het lijkt wel of de oude Messenger niet is aangepast (versie 4), deze staat er gewoon nog tussen en met Express opstarten krijg ik die oude voor mijn neus. Versie 5 kan ik wel met de hand starten (in Start menu).

Hoe kan ik instellen dat de nieuwe Messenger gebruikt wordt en de oude dus niet ?
Ik heb overal hier in de post gekeken maar kan geen oplossing vinden.

Ik vind het vreemd dat versie 4 niet naar versie 5 wordt geupdate. Zijn het verschillende programma's met verschillende functies ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen
Hoewel Messenger wel steeds meer onderdeel wordt van Windows, beschouwen wij het nog als een los software-pakket :).

Verwijderd

Messenger => Extra => Algemeen => Eeerste vinkje staat aan?

Verwijderd

Jij hebt waarschijnlijk MSN Messenger gedownload, wat een appart pakket is, terwijl Windows Messenger onderdeel van Windows XP is.
Je moet dus Windows Messenger voor XP downen :)

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:04
Of de oude weggooien :)

Start -> Run -> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ok. Ik heb de oude weggegooid met de Run -> regel !
(ging prima)

Dus geen last meer van. Bedankt voor de tip.

Dus MSN Messenger is een appart pakket. Is dit daadwerkelijk iets anders dan Messenger ?
Ik moet zeggen dat Microsoft dit weer erg handig heeft gedaan, zo schep je natuurlijk geen duidelijkheid.

Nog even een ander vraagje :

Ik draai de boel achter NAT. Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om te webcammen, bestanden te versturen/ontvangen etc etc. Dit probleem is al erg lang bekend. Die update voor Webcam gebruik (met Logitech technologie) die nu op de website staat, lost die dat op ?

(zie http://messenger.microsoft.com/NL/default.asp?client=1 )

[ Voor 6% gewijzigd door Xymox op 02-05-2003 18:40 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:23
Xymox schreef op 02 May 2003 @ 18:40:
Ok. Ik heb de oude weggegooid met de Run -> regel !
(ging prima)

Dus geen last meer van. Bedankt voor de tip.

Dus MSN Messenger is een appart pakket. Is dit daadwerkelijk iets anders dan Messenger ?
Ik moet zeggen dat Microsoft dit weer erg handig heeft gedaan, zo schep je natuurlijk geen duidelijkheid.

Nog even een ander vraagje :

Ik draai de boel achter NAT. Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om te webcammen, bestanden te versturen/ontvangen etc etc. Dit probleem is al erg lang bekend. Die update voor Webcam gebruik (met Logitech technologie) die nu op de website staat, lost die dat op ?

(zie http://messenger.microsoft.com/NL/default.asp?client=1 )
Ik zit hier ook achter NAT, volgens mij is webcammen niet mogelijk, bestanden versturen en ontvangen echter wel...

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik lees dit net op de website :
What about firewalls?
Logitech IM Video Companion utilizes Internet-standard protocols to transport video and allows you to connect to your friends, even in the presence of most firewalls and Internet-connection sharing (NAT).
Dat klinkt dus goed. Nu eerst nog even een test sessie starten met een andere webcammer om te zien of het lukt.

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:23
Xymox schreef op 02 May 2003 @ 19:47:
Ik lees dit net op de website :

[...]

Dat klinkt dus goed. Nu eerst nog even een test sessie starten met een andere webcammer om te zien of het lukt.
Klinkt idd goed, binnenkort maareens even proberen ;)

EDIT:

Ik heb het net getest en het werkt uitstekend :z Ik zit achter een tweaked alcatel modempje en de andere persoon zat achter een sitecom router.

Het enige nadeel is dat beide MSN 5 met die plugin moeten hebben wil het werken...

[ Voor 29% gewijzigd door koos.d op 02-05-2003 22:09 ]

Verwijderd

DeXToR_122 schreef op 02 May 2003 @ 20:30:
[...]

Klinkt idd goed, binnenkort maareens even proberen ;)

EDIT:

Ik heb het net getest en het werkt uitstekend :z Ik zit achter een tweaked alcatel modempje en de andere persoon zat achter een sitecom router.

Het enige nadeel is dat beide MSN 5 met die plugin moeten hebben wil het werken...
Welke plugin! Ik ben wel geinterrseerd in die plugin. ik zelf heb ook een alcatel tweaked maar webcam werkt echt niet naar iemand anders met router. Ik heb poorten geforeward!
Pagina: 1